Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ ملایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی میناب افزود: باتوجه به محدودیت‌های منابع آبی هرمزگان،، تامین نشدن و انتقال آب مورد نیاز صنایع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات و دغدغه‌هایی است که می‌تواند در ایجاد شهرک‌های جدید و یا توسعه و بهره‌برداری از شهرک‌های صنعتی موجود اختلال ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در راستای اجرای منویات رهبرمعظم انقلاب، تحقق جهش تولید در دستورکار شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان قرار گرفت و در این راستا تامین و انتقال آب به شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال می‌شود.  

آبرسانی به شهرک صنعتی تیرور میناب
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهارداشت: شهرک صنعتی تیرور به واسطه قرار گرفتن در محدوده زراعی شبکه آبیاری و زهکشی میناب از ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی مواد غذایی برخوردار است که سبب رشد اقتصاد و اشتغال‌زایی برای منطقه خواهدشد.
ملایی با بیان اینکه ۱۰ لیتر بر ثانیه به مخزن آب شهرک صنعتی تیرور وارد می‌شود، عنوان کرد: پروژه  تامین و انتقال آب مصرفی این شهرک از خط انتقال آب بندرعباس انجام می‌شود.
وی گفت: این طرح شامل تامین لوله‌گذاری خط لوله انتقال پلی‌اتیلن  ۲۰۰ میلی متری به طول حدود ۲ هزار و  ۴۰۰ متر و احداث ایستگاه پمپاژ و چهار دستگاه حوضچه شیرآلات است.
شهرک صنعتی تیرور به مساحت افزون بر ۱۰۰ هکتار در مجاورت راه ارتباطی بندرعباس به میناب و در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان میناب قرار دارد.

آب‌رسانی به شهرک صنعتی تیاب میناب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابرازداشت: در شهرک صنعتی تیاب نیز صنایع مرتبط با فرآوری و بسته‌بندی آبزیان فعالیت می‌کند و درحال حاضر نیز در حال توسعه وگسترش است.
ملایی ادامه داد: عملیات تامین و انتقال مصارف آب مورد نیاز شهرک صنعتی تیاب از محل چاه‌های موجود درحال انجام است.
وی گفت: این عملیات شامل لوله‌گذاری خط انتقال پلی‌اتیلن ۲۰۰ میلی متری به طول حدود پنج کیلومتر و ساخت، تجهیز و نصب ۱۱ دستگاه حوضچه شیرآلات است.
این مسوول ابراز داشت: در مرحله نخست این طرح، ۱۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی(تیاب) تامین خواهدشد.
شهرک صنعتی تیاب نیز در فاصله ۲۶ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان میناب و در مجاورت سایت‌های پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی( از مراکز مهم پرورش میگوی هرمزگان) قرار دارد.

شهرک های صنعتی مهم‌ترین بخش اقتصادی جامعه هستند
شهرک‌های صنعتی با هدف ایجاد هماهنگی، استفاده مطلوب از امکانات زیربنایی و ارائه خدمات مناسب و ضروری برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در زمینه تولیدات صنعتی ایجاد می‌شوند و می‌توان آن‌ها را یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی جامعه دانست.
گسترش شهرک‌های صنعتی برای تقویت و تنوع بخشی و چند سویه کردن اقتصاد و بالا بردن استانداردهای زندگی بسیار مفید خواهند بود و می‌توانند برای بهبود وضعیت تولید، اشتغال و ایجاد درآمد ملی نقش مهمی را ایفا کنند.
استان هرمزگان با دارا بودن زیرساخت‌های گسترده‌ای نظیر خطوط ارتباط ریلی و جاده‌ای، پایانه‌های بزرگ حمل و نقل دریایی و کارخانه‌های عظیم در حوزه‌های انرژی، فولاد و آلومینیوم از ظرفیت ویژه‌ای برای ایجاد شهرک‌های صنعتی برخوردار است.
استان هرمزگان دارای ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی بوده که از این تعداد ۲۶ شهرک و ناحیه مصوب دولتی و سه مورد بخش خصوصی هستند.

برچسب‌ها میناب سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میناب سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان میناب سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان شرکت آب منطقه ای هرمزگان شهرک صنعتی تیاب شهرک های صنعتی انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک قطعه لاک پشت سبز در میناب

مریم احسان پور رئیس دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: لاک پشت سبز نجات یافته ۱۲۶ کیلوگرم وزن، یک متر طول و ۹۲ سانتیمتر عرض داشت.

بر اساس تقسیم بندی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) لاک پشت پوزه عقابی در فهرست جانداران به شدت در معرض انقراض قرار دارد.

پنج گونه از هشت گونه لاک پشت دریایی موجود در جهان در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان زندگی می‌کنند که در این بین دو گونه لاک پشت پوزه عقابی و سبز بیشترین فراوانی را در هرمزگان دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • افزایش رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ای میناب
  • توقیف خودروی میلیاردی در میناب
  • نجات لاک‌پشت در معرض انقراض از شن‌های ساحلی میناب
  • نجات یک قطعه لاک پشت سبز در میناب
  • تقویت زیرساخت‌های انرژی شهرک‌های صنعتی در دستور کار