Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری که به دلیل بحران کرونا به تعویق افتاده بود، با افزوده شدن ۳ رشته جدید در ماه آینده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، زاهد شفیعی درباره جزئیات برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری اظهار داشت: آزمون جامع هماهنگ (سراسری) دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری ۱۶ اسفند که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده بود، در روز جمعه ۲۴ مرداد در سطح 30 استان و منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: در این آزمون 6411 داوطلب در هفت دوره «مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی»، «راهنمایان ایرانگردی جهانگردی»، «راهنمایان طبیعت‌گردی»، «راهنمایان زمین‌گردشگری» و نیز سه دوره جدید «مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری»، «کارشناس ارزیاب طرح تطبیق» و «مدیر فنی طرح تطبیق» به صورت مجزا و طی ساعات تعیین شده به سنجش اطلاعات و آموخته‌ها در طول دوره خود خواهند پرداخت. 

مدیر‌کل آموزش و مطالعات گردشگری گفت: در این میان بیشترین آمار به ترتیب مربوط به دوره «راهنمایان فرهنگی» با تعداد 2950 نفر، «مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی» 1944 نفر، «راهنمایان طبیعت گردی» 908 نفر و «راهنمایان زمین گردشگری» 40 نفر، «مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری» 380 نفر، «کارشناس ارزیاب طرح تطبیق» 163 نفر و «مدیر فنی طرح تطبیق» 26 نفر است. 

شفیعی خاطرنشان کرد:  کماکان استان تهران با بیشترین متقاضی به تعداد 1561 نفر و استان‌های خراسان رضوی 561 نفر، فارس 445 نفر و اصفهان 417 نفر در صدر جدول آمار قرار گرفتند.

وی همچنین در تشریح چگونگی ثبت‌نام در آزمون مذکور گفت: در این راستا سامانه آزمون جامع به آدرسedutourism.ichto.ir از ۲۱ تیر تا ۲۸ تیر به منظور انجام فرایند تکمیلی ثبت‌نام فراگیران در آزمون به مدت یک هفته در دسترس متقاضیان خواهد بود و نتایج مربوط به آزمون فوق روز چهارشنبه ۱۹ شهریور در سامانه مذکور قابل بهره‌برداری است. 

به گفته شفیعی آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری مهم‌ترین محک و سنجش آموخته‌ها ومهارت‌های فراگیران این دوره‌ها است که سالانه در دو مقطع زمانی به همت دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی آزمون گردشگری و صنایع دستی آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری طرح تطبیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق