Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@06:53:55 GMT

حمایت از تعاونی‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۴۳۲۳

حمایت از تعاونی‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محمدصالح جوکار در بازدید از کارخانه شیر و شرکت تعاونی نوید پیشرفت محمدآباد با اشاره به اینکه تشکیل این اتحادیه اقدام بسیار خوبی در راستای کمک به وضعیت اقتصادی روستای محمدآباد و استان یزد است اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی نقش مهمی در رفع مشکلات اقتصادی و پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه جایگاه ویژه‌ای برای شرکت‌های تعاونی دیده شده عنوان کرد: بر اساس برنامه ششم، باید ۷۰ درصد شرکت‌ها تا پایان برنامه تعاونی باشند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نفر از مردم روستای محمدآباد در این تعاونی عضو هستند می‌تواند برای مردم این روستا درآمدزایی خوبی داشته باشد.
جوکار بر ضرورت توسعه تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: هر روستا یا منطقه‌ای نیازمند حداقل یک تعاونی قوی و تخصصی است که بتواند زمینه درآمد پایدار برای مردم آن منطقه را فراهم کند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این چنین تعاونی‌هایی می‌توانند زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی باشند و در صورتی که حمایت لازم از آنها صورت گیرد، بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می‌شوند.
وی به مشکلات مطرح شده از سوی مدیرعامل این ائحادیه، دهیار و رئیس شورای روستای محمدآباد اشاره کرد و گفت: پیگیری لازم برای رفع مشکلات این منطقه و شرکت تعاونی انجام می‌شود.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با درخواست اعضای شورای روستا و دهیار محمدآباد نسبت به واگذاری و تعریف پهنه دامپروری در این منطقه گفت: باید بررسی‌های لازم صورت پذیرد و در بهترین مکان این پهنه تعریف و جانمایی شود.
حداد رئیس شرکت تعاونی نوید پیشرفت محمدآباد هم در این دیدار با اشاره به اینکه مشارکت بسیار خوبی در تشکیل این شرکت تعاونی به وجود آمده اظهار داشت: این تعاونی ۸۰۶ عضو دارد و تاکنون بالغ بر چهار میلیارد تومان در آن هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تصریح کرد: مشارکت بالای مردم روستای محمدآباد نشان داد که با سرمایه‌های خرد مردم می‌توان اقدام به راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی با درآمدزایی بالا دشات.
وی به مشکلات این اتحادیه اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی این شرکت تعاونی نقدینگی است به گونه‌ای که ادامه تولید ما الان با مشکل مواجه است گفت: از سوی استانداری یزد نامه‌ای برای تخصیص یک میلیارد تومان وام به این تعاونی صادر شد ولی بانک وام را پرداخت نکرد و در نهایت روند کار به یک عذرخواهی بابت عدم پرداخت ختم شد.
رئیس شرکت تعاونی نوید پیشرفت محمدآباد افزود: با توجه به اینکه شیر  به صورت مستقیم از دامدار خریداری می‌شود و دامداران هم برای زندگی خود نیاز به پول آن دارند، باید مبلغ آن نقدا پرداخت شود در حالی که برگشت پول ما کمتر از دو هفته نیست.
حداد یکی دیگر از مشکلات اصلی روستای محمدآباد را نبود پهنه دامپروری دانست و عنوان کرد: درخواست داریم که پهنه دامپروری برای محمدآباد تعریف شود تا مشکلات مردم این منطقه که عمدتا دامدار هستند برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد شده دامداران محمدآباد در پهنه فهرج مستقر شوند گفت: فاصله محمدآباد تا پهنه دامپروری فهرج بسیار زیاد است و برای دامداری که با موتورسیکلت قصد تردد بین منزل تا دامداری خود را دارد، این موضوع اصلا قابل انجام نیست.
رئیس شرکت تعاونی نویت پیشرفت محمدآباد تصریح کرد: در حال حاضر در ارتباط با بحث تخصیص زمین برای این پهنه با مشکل مواجه هستیم و از نماینده مردم در مجلس درخواست داریم برای رفع آن پیگیری لازم را انجام دهد.

46

کد خبر 1406749

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد روستای محمدآباد شرکت تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال محله محور با تشکیل تعاونی‌های محلات در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه تعاون یکی از کارآمدترین بخش‌های اقتصادی مردم محور است گفت: در سال جدید اشتغال محله محور را بر اساس تشکیل تعاونی‌های محلات دنبال می‌کنیم.
محمد راضی جلالی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۹ هزار فرصت شغلی جدید است، خواستار تدوین برنامه‌های منسجم و کاربردی در حوزه اشتغال با مشارکت حداکثری مردم شد و افزود: باید در قالب یک حماسه مشارکت جمعی و با بهره گیری از خرد جمعی و پرهیز از قوانین دست و پاگیر، شرایط آسانی برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت
  • نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
  • مشارکت مردم در رشد تولید مسکن چگونه است؟
  • حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شهرستان خوی
  • تعاونی اشتغال و تولید در سازمان‌های فارس تشکیل می‌شود
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در ایمن‌سازی معابر شهری و جاده‌ای
  • تجمع مردم کرمانشاه در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • شادی و حمایت مردم کرمانشاه از انتقام سخت سپاه + تصویر
  • تشکیل شرکت‌های تعاونی بهترین بستر برای تحقق شعار سال است
  • اشتغال محله محور با تشکیل تعاونی‌های محلات در خوزستان