Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ خبرگزاری تسنیم آخرین اخبار استان سیستان و بلوچستان را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه و کنار استان سیستان و بلوچستان گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلگان دومین شهر گرم کشور شد

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دلگان در شبانه روز گذشته با دمای 49.3 درجه سلسیوس دومین شهر گرم کشور بود. در 24 ساعت گذشته بیشینه دمای 12 شهر استان سیستان و بلوچستان به بیش از 40 درجه سلسیوس رسید که دمای هوا در شهرهای بزمان، ایرانشهر و دلگان بیش از 45 درجه سلسیوس بوده است.

وی افزود: در این میان زاهدان با کمینه دمای 19 و خاش با 24.4 درجه سلسیوس خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند. بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود از امروز قدری دمای هوا در مناطق مرکزی و غربی استان کاهش یابد به طوری که بیشینه دمای دلگان به حدود 46 درجه سلسیوس برسد.

دیانتی در بخش دیگری به تداوم وزش بادهای 120 روزه در شمال استان اشاره کرد و گفت: امروز نیز وزش بادهای شدید 120 روزه در شمال استان ادامه دارد به طوری که هم اکنون سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به 86 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی را به 7000 متر کاهش داده است. پیش‌بینی می‌شود وزش باد شدید همچنان تا پایان هفته در پنج شهرستان شمالی و با شدت کمتر در نوار غربی و مرز شرقی استان ادامه داشته باشد.

سیستان و بلوچستان| زمان جابه‌جایی کالاهای اساسی از هند به افغانستان به یک هفته کاهش یافتاز گوشه‌ و کنار سیستان و بلوچستان| کشت و برداشت همزمان برنج در نیکشهر/ راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور زاهداناز گوشه‌ و کنار سیستان و بلوچستان|نخستین محموله صرفاً ترانزیتی از بندر چابهار به هند ارسال شد

انهدام باند حرفه‌ای قاچاق سوخت

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 188 هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.

وی اظهار داشت: طرح مبارزه با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با قاطعیت و جدیت در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده است. در همین راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی در هفته گذشته ضمن انهدام یک باند حرفه‌ای قاچاق با شناسایی و تخریب 3 محل دپوی سوخت، حذف 21 باک اضافی خودروهای سنگین و در بازرسی از 7 دستگاه تریلی سوخت‌کش در مجموع 188 هزار و 805 لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل 87 هزار و 200 لیتر گازوئیل، 56 هزار و 225 لیتر بنزین و 45 هزار و 380 لیتر سایر مشتقات نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به این کشفیات در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و نیمروز انجام شده، تصریح کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه‌زدن به اقتصاد کشور زمینه‌ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به‌شمار می‌رود.

ثبت 12 اثر فرهنگی‌تاریخی ابلاغ شد

در نامه‌ای از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مراتب ثبت 12 اثر منقول فرهنگی‌تاریخی به استاندار سیستان و بلوچستان ابلاغ شد.

در متن نامه  علی‌اصغر مونسان به احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان آمده است: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی، مصوب آبان 1309 مجلس شورای ملی و نظام نامه اجرایی آن، مصوب 131 هیئت وزرا، بند «ج» از ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب بهمن 1360 مجلس شورا و بند ششم از ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی، ماده 22 آئین‌نامه حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور، مصوب 1381 شورای امنیت کشور، فصل دوم آیین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز مصوب 1384 هیات وزیران، مراتب ثبت 12 اثر منقول فرهنگی، تاریخی به شرح زیر، محل نگهداری استان سیستان و بلوچستان، شهرستان زابل، شهر زابل، خیابان فردوسی، موزه مردم شناسی زابل؛ پس از تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، اعلام می‌شود.

١. پیکره به شکل میخ و سر انسان، شهر سوخته

2. پیکره خانمی که به‌شکل نشسته تراشیده شده

3. جام منقوش نخودی، شهر سوخته

4. خمره پلی کروم، شهر سوخته

5. پیاله مرمری، شهر سوخته

6. سرمه دان مرمری، شهر سوخته

7. جام منقوش نخودی، شهر سوخته

8. جام مرمری، شهر سوخته

9. مهره سنگ صابون، شهر سوخته

10. سرمه‌دان مرمری، شهر سوخته

11. پیاله آبخوری مرمری، شهر سوخته

12. تنگ نخودی منقوش، شهر سوخته

انتهای پیام/393/ح

R7843/P/S6,65/CT7 واژه های کاربردی مرتبط آب و هوا استان سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... از گوشه‌ و کنار سیستان و بلوچستان| کشت و برداشت همزمان برنج در نیکشهر/ راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور زاهدان از گوشه‌ و کنار سیستان و بلوچستان|نخستین محموله صرفاً ترانزیتی از بندر چابهار به هند ارسال شد بارش ۴۰ میلیمتر باران در یازدهمین روز تابستانی سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا استان سیستان و بلوچستان آب و هوا سیستان و بلوچستان کنار سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان میراث فرهنگی درجه سلسیوس شهر سوخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد

جلیل شهریاری گفت: رائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو را برای مهارت آموزان برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه کارآموزان بصورت آزاد برای آموزش در استان‌های دیگر و پایتخت هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال باید پرداخت کنند که با اجرای این دوره رایگان در بخش دولتی مشکلات شهریه‌ها و هزینه ایاب و ذهاب برطرف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره اتمام دوره در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه بیان کرد: در پایان دوره مهارت آموزانی که نمره قبولی را در آزمون تئوری و عملی کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰ نفره این دوره ادامه داد: مهارت آموزانی که دوره‌های اولیه تنظیم موتور و برق خودرو را گذرانده باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • دومین مرحله سراسری کتابت قران کریم در سیستان و بلوچستان
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه توقیف شد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران