Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تاکید رئیس جمهور و شهردار تهران بر اجبارى شدن استفاده از ماسک در همه اصناف، ادارات و ناوگان عمومى سطح شهر، برخورد سختگیرانه‌ترى از سوى شهردارى در ناوگان عمومى صورت می‌گیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ از روزی که پای کرونا به زندگی مان باز شد بیش از 4 ماه می‌گذرد؛ روزهای نخست، کرونا را ویروس ناشناخته‌ای می‌دانستیم که رفتار آن برایمان به صورت دقیق روشن نبود، بر همین اساس هم به استفاده از ماسک تأکید نمی‌شد و حتی بسیاری از متخصصان و مسئولان به این نکته تأکید داشتند که لازم نیست همه افراد جامعه از ماسک استفاده کنند  اما هرچه شناخت این ویروس نوظهور بیشتر شد، شکل رفتار با آن نیز تغییر کرد و حالا بر استفاده از ماسک تأکید می‌شود چراکه این امر می‌تواند خطر ابتلای افراد به کرونا را کاهش دهد و به حفظ سلامت آنها منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این حال علیرغم توصیه‌ها و تأکیدات بسیار برای استفاده شهروندان از ماسک به ویژه در حمل و نقل عمومی و اماکن پرتردد، افرادی هستند که موضوع را جدی تلقی نمی‌کنند؛ بی‌تفاوتی این دسته از افراد در جامعه، مسئولان را بر این داشت تا نسبت به استفاده از ماسک، سختگیری بیشتری صورت گیرد.

در این راستا حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وزیر کشور و شهرداری‌ها تلاش خود را به‌کار بگیرند تا در مترو و اتوبوس اگر نیاز بود از نیروی انتظامی و بسیج استفاده شود. الزامی است که در مکان‌های سرپوشیده از ماسک استفاده شود و نباید به کسی که ماسک ندارد خدمت ارائه شود. 

مهدی جمالی‌نژاد؛ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز اعلام کرد: به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، تمامی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی شهری کشور اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو از صبح یکشنبه 15 تیر ملزم به استفاده از ماسک هستند.

تأکید بر استفاده از ماسک به ویژه در حمل و نقل عمومی تنها از سوی مسئولان کشوری مطرح نشده بلکه شهرداری تهران نیز با صدور اطلاعیه ای بر انجام این کار تأکیده است؛ بر این اساس معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران اعلام کرد: به دنبال تاکید رئیس جمهور و شهردار تهران  بر اجبارى شدن استفاده از ماسک در همه اصناف، ادارات و ناوگان عمومى سطح شهر، برخورد سختگیرانه‌ترى از سوى شهردارى در همه ناوگان عمومى صورت می گیرد. 

هم‌اکنون در 127 ایستگاه مترو و ٦٢ پایانه و ایستگاه اتوبوس شهر تهران ماسک به قیمت مناسب عرضه می‌شود و حتی امکان عرضه ماسک در پایانه‌هاى تاکسیرانى شهر هم فراهم شده است. 

مجموعه مدیریت شهرى و معاونت حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر مصوبه دولت مبنى بر اجبارى شدن ماسک در مترو و اتوبوس اعلام کرد: رعایت فاصله‌گذارى  اجتماعی و استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس و تاکسى همچنان مورد تاکید است و از امروز ( یکشنبه  ١٥ تیر  ماه)  سخت‌گیریهای بیشتری توسط نیروی انتظامی، پلیس مترو و یگان حفاظت شهرداری تهران برای استفاده شهروندان از ماسک در مترو و اتوبوس و تاکسىهاى شهر تهران اعمال خواهد شد.

بنا بر این اطلاعیه  از ورود افراد بدون استفاده از ماسک در تمامى ایستگاه های مترو، اتوبوسرانى و تاکسیرانى ممانعت می شود، از اینرو  از شهروندان  می خواهیم که برای حفظ سلامتی خودشان فاصله های اجتماعی را رعایت کرده  و همکاری لازم را نیز در استفاده از ماسک در ناوگان عمومى شهر داشته باشند.

محمود ترفع؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز  با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت الزامی است، گفت: از امروز که زدن  ماسک در اماکن عمومی به ویژه در حمل و نقل عمومی اجباری شده، 100 درصد مسافران باید ماسک بزنند و خوشبختانه این موضوع تقریباً از سوی همه مسافران رعایت شده است. 

وی افزود: از امروز باید نظارت و کنترل شدیدتری در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها اعمال شود تا همه مسافران اتوبوس ماسک داشته باشند. با توجه به تعداد بالای ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر، کنترل دقیق همه ایستگاه‌ها مقدور نیست اما تا جای ممکن و با کمک عوامل اجرایی شرکت واحد و اجراییات شهرداری تهران بر استفاده شهروندان از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی نظارت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، استفاده از ماسک در اتوبوس را الزامی در راستای حفظ سلامت خود شخص و سایر شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: جا دارد از شهروندانی که با زدن ماسک در اتوبوس و رعایت حقوق دیگر مسافران، امکان انتقال ویروس کرونا را به حداقل می‌رسانند، قدردانی کنم.

افراد فاقد ماسک حق ورود به دستگاه‌های اداری و حمل‌و‌نقل عمومی را ندرندحریرچی: از فردا ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک ممنوع است

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا حسن روحانی شهرداری تهران شهر تهران بیشتر بخوانید... افراد فاقد ماسک حق ورود به دستگاه‌های اداری و حمل‌و‌نقل عمومی را ندرند حریرچی: از فردا ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک ممنوع است استفاده از ماسک برای مسافران حمل‌ونقل عمومی شهری کشور از فردا اجباری شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا حسن روحانی شهرداری تهران شهر تهران ویروس کرونا رئیس جمهور شهرداری تهران شهر تهران استفاده از ماسک ماسک در ناوگان مترو و اتوبوس افراد فاقد ماسک حمل و نقل عمومی شهرداری تهران ناوگان عمومى ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس مصوبات شورای اسلامی شهر، شاهد ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مجید نژادحسین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون، پیوسته پیگیر نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی بوده‌ایم، اظهارداشت: برهمین اساس، مجوز انعقاد قرارداد خرید 450 دستگاه اتوبوس را به شهرداری دادیم.

وی گفت: این موضوع در قالب 3 قرارداد توسط شهرداری مشهد دنبال می‌شود که قرارداد اول، منعقد شده و در مرحله آزمایش فنی و تحویل 100 دستگاه اتوبوس و مقدمه‌سازی برای ورود آنها هستیم.

نژادحسین با بیان اینکه قرارداد دیگر، مربوط به خرید 130 دستگاه میدل‌باس بود، افزود: 30 دستگاه از این میدل‌باس‌ها تحویل شده ولی 100 دستگاه باقی‌مانده بخاطر تحریم‌ها و نقص‌های فنی و ... امکان تحویل به شهرداری را نداشت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: برهمین اساس، مقرر شد معادل این یکصد دستگاه میدل‌باس، 59 دستگاه اتوبوس شهری خریداری و تحویل شهرداری مشهد شود.

نژادحسین با بیان اینکه در گام نخست، 10 دستگاه اتوبوس از این 59 دستگاه در اسفندماه سال گذشته تحویل و وارد چرخه خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی شد، گفت: مابقی این اتوبوس‌ها نیز ماهانه بین 10 تا 15 دستگاه تحویل شهرداری می‌شود؛ نقطه عطف این اتوبوس‌ها، تحویل یک دستگاه‌ اتوبوس برقی به صورت آزمایشی در اردیبهشت‌ماه است.

وی افزود: اولویت بکارگیری این اتوبوس‌ها در مسیرهایی است که سرفاصله زمانی آنها بیش‌ از حد بوده و باید این سرفاصله کاهش یابد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اظهارکرد: یکی دیگر از قراردادها نیز مربوط به خرید 250 دستگاه اتوبوس بوده که 200 اتوبوس، 12 متری و 50 دستگاه نیز 18 متری دو کابین است.

نژادحسین گفت: توافقات کلی روی این قرارداد صورت گرفته و امیدواریم تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه شاهد انعقاد آن باشیم؛ روند ورود این ناوگان، از چند ماه پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد