Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: برای 100 سمن جوانان که علاقه داشتند در حوزه سلامت اجتماعی به ویژه پیشگیری کار کنند، مجوز صادر کردیم و به زودی این شبکه راه اندازی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کارگاه آموزشی توانمند سازی در حوزه سلامت و رشد نوجوانان با مشارکت صندوق کودکان مال متحد و امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با حضور نماینده یونیسف در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کازرونی، رئیس کنترل ایدز وزارت بهداشت و درمان در ابتدای مراسم گفت: پیشرفت علم و تحقیقات نشان داده است که ایدز فقط یک بیماری عفونی است و بهترین راه پیشگیری آن این است که فرد مبتلا سریعا شناسایی و تحت درمان و مراقبت قرار گیرد.

او افزود: همه تلاش ما این است که با همراهی وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرور‌ش سلامت جوانان کشورمان که سرمایه اصلی مملکت هستند را پیگیری کنیم و از آسیب هایی که سلامت آنها را تهدید میکند جلوگیری کنیم.

کازرونی با اشاره به راه اندازی باشگاه سلامت نوجوانان گفت: در حال حاضر با حمایت یونیسف 7 باشگاه سلامت جوانان در 6 استان راه اندازی شده است.

او افزود: هدف اولیه ما این است کودکانی که در خانواده های پرخطر هستند و امکان تهدید سلامت آنها وجود دارد را در این باشگاه به کار بگیریم.

کازرونی بیان کرد: در حال حاضر کار به صورت پایلوت شروع شده و قرار است در این باشگاه ها مهارت زندگی سلامت را آموزش دهیم.

کازرونی تصریح کرد: جدا از این آموزش، هدف ما توانمندی جوانان، نوجوانان و خردسالان از طریق ورزش کردن است.

سالک، مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در ادامه مراسم با اشاره به اهمیت حوزه سلامت گفت: در دنیا به اندازه ای که خرج تسهیلات نظامی و انواع بمب ها و اسلحه ها می شود، به حوزه سلامت توجه نمی شود و اگر هم توجه شود پس از ایجاد بحران و بیماری است.

او افزود: حوزه سلامت جنبه های خطرناک متفاوتی دارد که سلامت اجتماعی، فرهنگی، رسانه ای و... را دربرمیگرد که متاسفانه در این میان نقش استارت آپ ها، ورزش، سینما و. .. در سلامت اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته است.

سالک عنوان کرد: باتوجه به مظلوم واقع شدن سلامت اجتماعی از 6 ماه پیش در معاونت جوانان تصمیم گرفتیم در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم.

او افزود: به همین دلیل برای 100 سمن جوانان که علاقه داشتند در این حوزه کار کنند و بیشتر تمرکز آنها بر پیشگیری است مجوز صادر کردیم.

سالک گفت: این نوید را می دهم که تا چندماه آینده شبکه سلامت اجتماعی در سمن ها راه اندازی می شود.

او افزود: برای موفقیت در این حوزه با روانشناسان، پزشکان حتی سینماگران بسیاری نشست های تخصصی برگزار کردیم و قرار بر این داریم بیشاز همیشه در حوزه سلامت اجتماعی فعالیت کنیم.

سالک عنوان کرد : انشالله با راه اندازی شبکه سلامت ارتباط بیشتری با این باشگاه خواهیم داشت و از کمک یکدیگر استفاده میکنم.

اوبرایان نماینده یونیسف در ایران گفت: خوشحالم که امروز کارگاه آموزشی سلامت نوجوانان و جوانان با حمایت سازمان مردم نهاد افرا سبز، وزارت ورزش و جوانان و یونیسف رونمایی میشود.

او افزود: برنامه ما برای سال های 2017 تا 2021 طراحی شده بود اما تصمیم گرفتیم یکسال دیگر هم تمدید کنیم و تا سال 2022 ادامه دهیم.

اوبرایان عنوان کرد: زمانی که ما خودمان جوان بودیم تجربه یک زندگی متفاوت را داشتیم و می دانیم که جوانی دوران بحران است و جوان سعی میکند بفهمد که چه کسی است، قرار است چه فردی در آینده باشد و...

او افزود: این روزها که دنیا درگیر کرونا است، جوانان و نوجوانان از افرادی هستند که بیشترین لطمه را می بینند و بیشترین آسیب به آنها وارد می شود.

اوبرایان تصریح کرد: شرایط قرنطینه و محدودیت ها می تواند باعث شود جوانان به سمت کارهای خطرناک پیش بروند بنابراین حمایت از آنها باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

نماینده یونیسف در ایران اظهار کرد: 192 کشور با حمایت یونیسف برای نوجوان و جوانان در حال فعالیت هستند و از آنجایی که حمایت از آنها اولویت ما قرار دارد سعی داریم اثرات مخرب کرونا بر این گروه سنی به حداقل برسد.

اوبرایان اظهار کرد: در ایران یونیسف با همکاری وزرات ورزش و جوانان سعی کرده از طریق مشاوره تلفنی بعد   حمایتی روانی و اجتماعی را به جا بیاورد.

او افزود: قرار است به زودی 110 مشاور هم به ما بپیوندند و برای امر مشاوره پیش قدم شوند.

اوبرایان تصریح کرد: امروزه سرمایه گذاری بر سلامت و رشد جوانان نه‌تنها زندگی دخترتان و پسران را تغییر می دهد بلکه عواید برای دولت ها افتصادی هم دارد.

او افزود: ایران در این زمینه ظرفیت فراوانی دارد و حتی میتواند به عنوان الگو برای دیگر کشورها قرار گیرد.

نماینده یونیسف در ایران بیان کرد: آموزش مهارت زندگی، رشد و تکامل شخصیت جوانان و نوجوان امری بسیار مهم و موثر است به طوری که بر سه جنبه یعنی وضعیت فعلی جوان، ورود به بزرگسالی و نسل آینده تاثیر بسزایی دارد به همین جهت تلاش داریم با همکاری بین بخشی این کار را انجام دهیم.

اوبرایان تصریح کرد: لازم است به شکل ویژه از آقای سلطانی فر وزیر محترم م ورزش و جوانان و خانم فرامرزیان معاون محترم ایشان تشکر کنم که ما را در این راه بسیار همراهی کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان سلامت اجتماعی باشگاه سلامت سمن جوان حمایت از جوانان وزارت ورزش و جوانان نماینده یونیسف سلامت اجتماعی حوزه سلامت راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسین فرشیدی، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • برگزاری تور ماه عسل وصال شیرین
  • میزبانی تهران از دهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس