Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوق تخصص اطفال گفت: در کودکان علائم بیماری مشابه سرماخوردگی بوده و با بدن درد، تب و علائم آبریزش بینی خود را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا امینیان فوق تخصص اطفال، درباره تفاوت‌های علائم کرونا در کودکان و بزرگسالان توضیح داد: در هردو رده سنی یک سری علائم مشترک وجود دارد؛ در کودکان شدت بیماری کمتر است، اما در هر دو طیف سنی باید مراقبت و اصول پیگیری رعایت شود؛ در کودکان علائم بیماری مشابه سرماخوردگی بوده و با بدن درد، تب و علائم آبریزش بینی خود را نشان می‌دهد و کودکان کمتر نیاز به بستری پیدا می‌کنند، اما این کودکان به عنوان ناقل بیماری هستند و بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تب‌های بالا، مشکلات تنفسی و گوارشی از جمله علائم بروز بیماری در بزرگسالان است، اما از آنجا که تاکنون دارو یا واکسن خاصی برای درمان و پیشگیری از ابتلا تولید نشده است باید کماکان استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی مد نظر قرار گیرد.

امینیان اظهار داشت: اگر خانواده‌ای بیمار مبتلا به کرونا دارد برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد باید اقدام به جداسازی محیط نگهداری بیمار کنند، به دلیل اینکه این بیماری از طریق تنفس انتقال پیدا می‌کند.

فوق تخصص اطفال تأکید کرد: لازم است افراد بدون علامت نیز تست‌های آزمایشگاهی انجام دهند تا در صورت ابتلا به بیماری شناسایی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا اجتماعی اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، بیماری پارکینسون یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است، و در حالی که گزینه‌های درمانی در دسترس هستند، اما با گذشت زمان تاثیرشان کمتر شده است.

به گفته کارشناسان، این مطالعه می‌تواند راه را برای تحقیقات بیشتر در مورد نقش میکروبیوم روده در شرایط تخریب کننده عصبی هموار کند.

یک کارآزمایی بالینی کوچک که در بیمارستان دانشگاه گنت، بلژیک انجام شد نشان داد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون که یک دوز پیوند مدفوع را از یک اهداکننده سالم دریافت کرده بودند، در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، علائم شأن بهبود یافته بود.

نتایج منتشر شده نشان می‌دهد که امتیاز حرکتی افرادی که پیوند اهداکننده دریافت کرده‌اند پس از ۱۲ ماه ۵.۸ امتیاز بهبود یافت، در مقایسه با بهبود ۲.۷ امتیازی در افرادی که پیوند دارونما دریافت کرده بودند.

علائم گوارشی خفیف یک عارضه جانبی منفی رایج در زمان پیوند بود و بیشتر در افرادی که پیوند اهداکننده را دریافت کردند مشاهده شد. دریافت کنندگان پیوند اهداکننده نیز احتمال بیشتری داشت که پس از ۱۲ ماه خستگی شأن تشدید شود.

برای این مطالعه، در مجموع ۲۲ شرکت کننده مبتلا به بیماری پارکینسون در مراحل اولیه، پیوند را از اهداکنندگان سالم دریافت کردند و ۲۴ نفر دارونما دریافت کردند.

پیوند مدفوع برای هر دو گروه درمان شده و گروه دارونما از طریق لوله‌ای که در ژژنوم، بخشی از روده کوچک، قرار داده شده بود، انجام شد.

محققان شرکت کنندگان را در ۳، ۶ و ۱۲ ماه پس از پیوند پیگیری کردند. آنها داده‌هایی را در مورد علائم گوارشی، علائم غیرحرکتی، افسردگی و اضطراب، خواب و خستگی و شناخت جمع آوری کردند.

در حالی که افرادی که از اهداکنندگان سالم پیوند مدفوع دریافت کرده بودند، بهبودی در علائم حرکتی خود داشتند، به نظر می‌رسید خستگی بیشتری را تجربه کردند.

«پاتریک سانتنز»، محقق ارشد و استاد عصب شناسی در بیمارستان دانشگاه گنت، گفت: «دلیل این تأثیر منفی نامشخص است. ما توضیح خوبی برای این پدیده نداریم، اما گمان می‌کنیم که مکانیسم‌های التهابی ممکن است دخیل باشند. خستگی در اختلالات التهابی روده شایع است.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 6086931

دیگر خبرها

  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟