Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت:معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در این شهر را به هفت هزار متر کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دیانتی افزود: امروز نیز وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود وزش باد شدید همچنان تا پایان هفته در پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نوار غربی و مرز شرقی استان ادامه داشته باشد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته دلگان در غرب این استان با دمای ۴۹.۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

او بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای ۱۲ شهر سیستان و بلوچستان به بیش‌از ۴۰ درجه سلسیوس رسید که دمای هوا در شهر‌های بزمان، ایرانشهر و دلگان بیش‌از ۴۵ درجه سلسیوس بوده است.

دیانتی افزود: در این میان زاهدان با کمینه دمای ۱۹ و خاش با ۲۴.۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر‌های سیستان و بلوچستان بودند.

او  اظهارداشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود از امروز قدری دمای هوا در مناطق مرکزی و غربی سیستان و بلوچستان کاهش یابد به طوریکه بیشینه دمای دلگان به حدود ۴۶ درجه سلسیوس برسد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا آلودگی هوا هواشناسی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان درجه سلسیوس وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

 فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از از بسته شدن ۲۱ محور ارتباطی در جنوب این استان به دلیل طغیان رودخانه های محلی و سیلاب خبر داد.

سرهنگ مصطفی کول زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: ورود و تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان در دو روز اخیر منجر به بسته شدن و آبگرفتگی برخی از محورهای مواصلاتی جنوب استان شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون محورهای چاهان به زرآباد، فنوج به کتیج، دلگان به بمپور، بمپور به فیروز آباد، بمپور به بهشت آباد، کشاری به کنتک، ایرانشهر به خیرآباد، نیکشهر به بنت، جلگه به چاه اسحاق، فنوج به اسپکه، قصرقند به نیکشهر، ایرانشهر به دلگان، دلگان به زهکلوت، دلگان به جلگه، ایرانشهر به مهرستان، بمپور به جلگه، سه راهی نگور به نگور، بریس به چابهار، نوبندیان به ریمدان، نگور به بریس و فنوج به بنت بسته است.

???? سیلاب مهیب؛ خیابان های چابهار غرق در آب شدند????

کول زاده افزود: با عنایت به اینکه در محور نیکشهر به چابهار، یک لاین مسیر در کیلومتر ۴۵ در اثر سیلاب به طور کامل از بین رفته، تردد به کندی انجام می شود و تا بازسازی کامل مسیر مذکور از شهروندان تقاضا می شود که از ترددهای غیرضروری در محورهای ذکر شده خودداری کنند.

وی بیان کرد: همچنین تردد برای ناوگان عمومی مسافربری تا اطلاع ثانوی در این محور ممنوع است و فقط در ساعات روز انجام می شود.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برخی از محورهای مواصلاتی با تلاش پلیس راه و عوامل راهداری بازگشایی شده و سایر محورها در حال بازگشایی است، لذا از شهروندان انتظار می رود برنامه ریزی مناسب با توجه به وضعیت راه ها برای سفر خود داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق کشور طغیان رودخانه ها در بشاگرد هرمزگان/ برق و تلفن قطع است

دیگر خبرها

  • بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
  • شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی
  • ۲۱ محور مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است
  • ۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • انسداد ۲۰ محور در جنوب سیستان و بلوچستان
  • نم نسبی ۴۹ درصدی در آبادان و خرمشهر