Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مهاباد، با اشاره به گرانی‌های افسار گسیخته طی ماه های اخیر، علت عمده شرایط بد اقتصادی را ناکارآمدی برخی وزرای دولت برشمرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال محمودزاده در گفت و گو با موکریان، با بیان اینکه کابینه دولت اصلاً مناسب مدیریت شرایط فعلی نیست، اظهار داشت: متاسفانه طی ماه های اخیر تحریم ها و شیوع ویروس کرونا بهانه ای برای فرار از پاسخگویی دولت‌مردان شده است که به عقیده بنده این رویکرد باعث شده دولت به وظایف خود عمل نکرده و جامعه و اقتصاد را به حال خود رها کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما بر خلاف دولتی‌ها که تحریم را بهانه ای برای فرار از مسئولیت می دانند، تحریمها را فرصت می‌دانیم؛ زیرا اگر دولت با قدرت و مسئولیت‌پذیری بیشتری پای کار بود، می توانستیم با برنامه ریزی دقیق و سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و کشاورزی نه تنها از سد تحریم‌ها عبور کنیم، بلکه بخش‌های مولد کشور را نیز تقویت کنیم، اما چون عادت کرده‌ایم پول مفت و بی زحمت نفت را هزینه کنیم و متاسفانه غالب اعضای کابینه هم مدیران دوران فشار و تحریم نیستند با ناکارآمدی اینگونه شاهد افزایش فشار بر مردم هستیم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید، گفت: مدیریت فعلی دولت هیچ سنخیتی با حمایت از تولید ندارد و در بسیاری از موارد شاهد هستیم افزایش تولید در بخش‌های مختلف از جمله محصولات کشاورزی با بی تدبیری دولت به ضایعات تبدیل می شود و محصولات درجه یک باغی و زراعی بجای صادرات به خورد گاو و گوسفندها داده می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت نتوانسته به وظایف ذاتی خود در قبال حمایت از واحدهای تولیدی عمل کند و امروز شاهد هستیم که بانک‌های خصوصی با سودهای نجومی در حال ضربه زدن به تولید هستند و بسیاری از واحدهای تولیدی به علت بدهی تعطیل و مدیران آنها به جای برنامه ریزی برای افزایش تولید در زندان به سر می‌برند.

محمودزاده، با اشاره به ذهنیتی در مجلس که میگوید تنها یک سال از عمر دولت باقی مانده و باید با آن کنار آمد، تصریح کرد: بر این باورم که در شرایط فعلی مجلس باید به وظیفه قانون‌گذاری و نظارت خود عمل کرده و حتی یک روز هم در ساماندهی به امور و وادار کردن دولت به تحرک و عمل به وظایف خود تاخیر نکند.

وی، با اعلام اینکه تنها راه عبور از شرایط فعلی پوست اندازی کابینه دولت است، گفت: امروز شاهد هستیم مردم تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارند و قیمت اجناس هر لحظه در حال تغییر است. مجلس باید با اقدامات سریع و چکشی نسبت به عزل و استیضاح تعدادی از اعضای کابینه که به نظر بنده، افرادی عافیت طلب و بی‌خیال هستند و اصلاً برای مدیریت شرایط فعلی مناسب نیستند، اقدام نموده و افراد کارآمد جوان و انقلابی جایگزین آن‌ها شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرایط فعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، گزیده سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:

***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

*** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

*** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آن‌ها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

*** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشار‌ها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

*** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد، چون دل به کمک خارج از مرز‌ها نبسته است. این روحیه را باید تقویت کرد

این دیدار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • پوست اندازی در اسکی با نسل جدید مربیان و مدرسان
  • پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان
  • پوست اندازی اسکی؛ نسل جدید مربیان و مدرسان در راه هستند
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند