Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایرانی‌پور مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه گفت: حسن بی‌رنگ کشاورز میانه‌ای برای دومین سال متوالی بالاترین رکورد برداشت جو در استان را به خود اختصاص داده است.

او گفت: حسن بیرنگ کشاورز بخش مرکزی روستای طغای توانست سال ۹۸ با برداشت ۱۱ تن و ۱۰۰ کیلو جو در هکتار به عنوان جوکار نمونه استانی انتخاب شود و امسال هم محصول خود را (رقم جلگه) با یک و نیم تن در هکتار نسبت به سال گذشته افزایش داده و به ۱۲ تن و ۶۰۰ کیلو برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانی‌پور میانگین برداشت جو در شهرستان میانه را در مزارع آبی حدود ۵ تن و در دیم ۲.۵ تن در هکتار ذکر و افزود: این کشاورز سال گذشته با بهره گیری از تحقیقات علمی و توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توانست با برداشت ۱۱ تن و ۱۰۰ کیلو محصول جو در هکتار میانگین برداشت شهرستان را در این مزرعه به حدود ۸ تن در هکتار افزایش دهد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه میانه با بیان اینکه این کشاورز در سالجاری حدود ۳۰ هکتار از اراضی خود را به کشت جو اختصاص داده است،گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۷۵ تن جو در این مزرعه برداشت و به بازار عرضه شود.

او گفت: در سال زراعی جاری ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت محصول جو رفته که پیش بینی می‌شود ۲۲ هزار تن جو در شهرستان برداشت شود.

 جمشیدی مسئول زراعت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان میانه با بیان علت موفقیت در برداشت این میزان محصول گفت: رعایت اصول فنی کاشت، استفاده از توصیه‌های کارشناسان کشاورزی، مصرف بهینه نهاده‌های کشاورزی، استفاده از بذرمرغوب، رعایت اصول صحیح آبیاری، استفاده از کود‌های آلی و ریزمغذی و مبارزه به موقع با آفات از دلایل موفقیت در برداشت این میزان محصول جو است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت جو کارشناسان جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ