Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرت گلوی گفت: نهادهای فرهنگی باید حجاب اسلامی را در جامعه نهادینه کرده و جوانان را به سوی فرهنگ حجاب فاطمی سوق دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرت گلوی، مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: اسلام توجه زیادی به حفظ عفاف و حجاب زنان دارد و آن را موجب افزایش احترام و امنیت بانوان در جامعه می داند اما عفت مختص زنان نیست بلکه مردان نیز باید در نگاه و حتی پوشش خود عفیف باشند و با ظاهری مناسب در جامعه حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متاسفانه بسیاری از والدین در موضوع حجاب فرزندان دچار افراط و تفریط می شوند و با سخت گیری های بدون آگاهی نتوانسته اند حجاب برتر را به طور صحیح به فرزندان معرفی کنند والدین باید با آگاه کردن فرزندان نسبت به فواید حجاب و لزوم حفظ گوهر وجودی زن از طریق حجاب، آنان را به حضور با حجاب اسلامی در جامعه تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی باید حجاب اسلامی را در جامعه نهادینه کرده و جوانان را به سوی فرهنگ حجاب فاطمی سوق داده و از گزند تهاجم فرهنگی غرب حفظ کنند چرا دشمنان ما همواره با روش های مختلف سعی دارند تا حیا وعفاف و حجاب را از جوانان ما بگیرند.

مسئول بسیج جامعه زنان زاهدان تاکید کرد:غربی ها می دانستند که پاشنه آشیل جوامع اسلامی،  دوری از حیا و عفاف در جامعه است بنابرابن به حیا زدایی از طریق تبلیغ بدحجابی در شبکه های ماهواره  و فضای مجازی اقدام کردند.

گلوی ادامه داد:عدم فرهنگ سازی  آموزش و آگاهی بانوان نسبت به فوایدحجاب و عدم توجه مسولان فرهنگی به تاثیرات جنگ نرم بر زنان و دختران باعث شد تا دختران ما از حجاب فاطمی فاصله بگیرند در صورتی که باتقویت بصیرت و آگاهی این قشر از جامعه و تقویت اعتماد به نفس در آنان می توان نسل جوان را به حجاب اسلامی تشویق کرد.

وی با اشاره به لزوم برخورد با عاملان توزیع لباس های زننده و ترویج بی حجابی در جامعه، اذعان کرد: راه اندازی نمایشگاه های حجاب اسلامی و عرضه پوشاک مناسب و متناسب با سلیقه نسل جوان و شناسایی طراحان لباس اسلامی موفق و حمایت از آنان برای تولید البسه اسلامی در کنار کارهای فرهنگی و تبلیغ لباس با حجاب اسلامی از طریق بازیگران و افراد مطرح می تواند باعث تشویق نسل جوان به استفاده از حجاب اسلامی شود و از سوی دیگر باید اندیشمندان و چهره های شاخص با حجاب اسلامی را برای الگوساازی مناسب به نسل جوان معرفی کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان زاهدان تصریح کرد:بسیج جامعه زنان با برگزاری برنامه های متنوع از جمله کارگاه های عفاف و حجاب، تبیین تاثیرات حجاب بر فرد و جامعه و اگاه سازی خانواده ها به تاثیرات بی حجابی بر زندگی افراد و همچنین آشناسازی جوانان بر چگونگی استفاده صحیح از فضای مجازی و بسیاری برنامه های متنوع دیگر سعی می کند تا فرهنگ حجاب و عفاف را در بین نسل جدید تقویت کرده و آنان را با آثار حفظ حجاب بر زندگی فردی و اجتماعی آشنا کند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج جامعه زنان حجاب اسلامی عفاف و حجاب نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم