Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر تهران با تسلیت به مناسبت فوت شهروندان در حادثه کلینیک سینا اظهر گفت: خیلی سریع خود را به محل آتش سوزی رساندم

با حضور بنده همکاران گزارش دادند که تعدادی از هموطنان در طبقه چهارم و پنجم فوت کرده اند و این قضیه بسیار تلخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر از این حوادث این چنینی درس نگیریم در آینده باز هم تکرار خواهد شد. در پلاسکو هم با همین مشکل مواجه شدیم که ساختمانی برای کاری دیگر ساخته شده بود اما کاربری آن تغییر کرده بود.

پلاسکو یک ساختمان اداری بود که اول تولیدی لباس شده و سپس به انبار تبدیل شده بود و بزرگترین مشکل این بود که هیچ اطلاعاتی از داخل ساختمان پلاسکو نداشتیم.

حناچی گفت: ما از پلاسکو تا امروز در حوزه تجهیزات و امکانات رشد خوبی داشته ایم اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.

وی ادامه داد یک خلا عمده داریم که ریشه در قانون دارد در سال ۳۴ و در قانون شهرداری ها آمده است که مطب ها می توانند در فضای مسکونی مستقر شوند.

آن زمان الگوی زندگی در خانه های ویلایی بوده است و قانون اجازه داده است که یک اطاقی به مطب اختصاص پیدا کند و این امر خیلی مشکل خاصی برای شهروندان ایجاد نمی کرده است.

در سال ۶۶ و براساس اصلاحات به سایر حرفه های پزشکی هم اجازه فعالیت در داخل واحد‌های مسکونی می دهند. مثل همین کلینیک چه در سال ۷۹ پایان کار می گیرد و به جای مسکونی می شود کلینیک.

همکاران ما زیر پنج دقیقه در محل حادثه حاضر شدند اما نوع آتش و نوع حادثه خاص بوده است و همین امر باعث شد تا نشود کاری برای نجات شهروندان انجام داد.

انفجار کپسول های حاضر در این محل باعث شد تا آتش به یک آتش خاص تبدیل شود و اطفای آن در آن لحظات از کنترل خارج شود. البته یک نگرانی هم از وجود مخزن هلیوم موجود در محل داشتیم.

این حادثه تلخ بود اما تلخی آن زمانی بیشتر می شود که از آن درس نگیریم. ما از پلاسکو درس گرفتیم اما حجم ناایمنی در شهر آنقدر بالا است که باید کار بیشتری انجام شود.

شهردار تهران گفت: ۴۰ درصد از پلاک های موجود در شهر تهران نوسازی شده اند. ۲۰۰ کیلومتر مربع از ۷۰۰ کیلومتر مربع فضای تهران مسکونی است. ما در قانون تعارضاتی داریم.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری درخصوص استفاده از املاک مسکونی برای مطب های پزشکی رای داده است و این رای هم محکم است و این یکی از مشکلات ما است.

لایحه ای را برای حل این مشکلات قانونی به کمیسیون لوایح دولت برده ایم و یکی از راه هایی که باید تعقیب شود موضوع بیمه اجباری برای ساختمان های خاص در شهر تهران. ورود بیمه باعث می شود تا برخی از مقررات ملی ساختمان بهتر اجرا شود.

شهردار تهران گفت: وقتی بیمه وارد به موضوع شود اگر مالک ضوابط را رعایت نکند دیگر در حین وقوع خسارت پولی پرداخت نمی شود و همه مسوولیت به گردن مالک خواهد افتاد و از سوی دیگر حق بیمه برای ساختمان های نا ایمن گران تر خواهد بود.

وی افزود: برای این ساختمان ۴ اخطاریه صادر شده بود اما باید کارهای جدی کرد و قوانین موجود اصلاح شود.

انتهای پیام/

20 / 20 شهردار تهران شرکت های بیمه پیروز حناچی صحن علنی شورای شهر تهران ساختمان های ناایمن رفع ناایمنی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شهردار تهران شرکت های بیمه پیروز حناچی صحن علنی شورای شهر تهران ساختمان های ناایمن شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده چالوس یکطرفه می‌شود؟

 سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا به امروز (۷ فروردین) ۳۱۰ میلیون تردد در جاده‌ها ثبت شده است، یعنی میانگین روزانه ۲۵ میلیون تردد انجام شده است که البته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش تردد داشته‌ایم.

وی افزود: استان‌های مازندران با ورود ۳۰۰ هزار خودرو، گیلان با ورود ۲۸۰ هزار خودرو و خراسان رضوی با ۱۰۰ هزار خودرو بیشترین ورود مسافر را تا به امروز داشته‌اند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور بیان کرد: همچنین استان تهران با خروج ۹۴۵ هزار خودرو در بین استانها، بیشترین خروجی مسافر را داشته است.

سرهنگ شیرانی در پایان با بیان اینکه تمامی محور‌ها باز است و تردد‌ها روان گزارش شده است، گفت: احتمال دارد از ظهر امروز محدودیت تردد در جاده چالوس اعمال شود و این محور به سمت تهران یکطرفه شود.

 

منبع: تسنیم

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش تجهیزات و توانمندی ها در حوزه مخاطرات استان تهران
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • ببینید | اسم تیم پیروزی بود؛ پرسپولیس را پس گرفتیم!
  • ورود اسماعیل هنیه به تهران پس از قطعنامه آتش بس
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند
  • ضرورت تسریع در بازسازی محدوده طویر - مرزن آباد کندوان
  • جاده چالوس یکطرفه می‌شود؟
  • ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر نوروزی به استان تهران تا ۴ فروردین