Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@18:30:55 GMT

تهدید یا فرافکنی؛ پشت پرده فوتبال چه خبر است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۴۹۴۷

آفتاب‌‌نیوز :

"پشت پرده چه خبر است؟" اگر ایرانی باشید و دست بر قضا به فوتبال علاقه داشته باشید قطعا این پرسش در ذهنتان وجود دارد. آیا واقعا فوتبال ایران پر از اتفاقات پشت پرده است یا برخی دوست دارند این طور وانمود کنند؟ اصلا مگر فوتبال ایران چه دارد که بخواهد این همه پشت پرده داشته باشد؟

فوتبال در ایران یک سرگرمی گران قیمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گران نه به خاطر این که بلیت ورزشگاه‌ها زیاد است یا رفتن به ورزشگاه‌های خارج از شهر نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت است. این‌ها هست و این همه نیست. گران است چون پول‌های گزافی که در آن خرج می‌شود از جیب مردم است. مردم بی گناه بی آن که خودشان بدانند حقوق میلیاردی ستاره‌های کم سوی فوتبال ایران را می‌دهند.

تیم‌های دولتی همه وابسته به دستگاه‌اند و تیم‌های خصوصی هم یا هشتشان گرو نهشان است یا آن قدر پول دارند که نمی‌دانند چطور خرجش کنند و گیر دلال‌ها و آدم‌های ناباب می‌افتند.

بحث امروز ما البته این‌ها نیست. ماجرا از این قرار است که ویروس کشنده و خطرناکی دنیا را فراگرفته و همین طور دارد می‌کشد و پیش می‌رود. شوربختانه این ویروس در مسیرش به ایران هم رسید و جا خوش کرد و حالا چند ماه است که جان مردم ایران از وجودش در خطر است. کرونا جاده ابریشم را از چین طی کرد و به ایران رسید. همه جا را به تعطیلی کشاند و فوتبال را هم بی نصیب نگذاشت.

چند ماه قبل، لیگ برتر فوتبال ایران در هفته بیست و یکم ماند و ادامه‌اش ماند برای همین هفته پیش؛ زمانی که گفتند موج کرونا کمتر شده و می‌شود با رعایت "پروتکل‌های بهداشتی" بازی‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار کرد. همین کار را در ایتالیا و اسپانیا و انگلیس و آلمان و ... هم کردند.

هرچند برخی تیم‌ها، بازیکنان و مربیان معتقد بودند نباید این طور بشود اما هفته قبل، لیگ برتر دوباره شروع شد. ظاهرا همه چیز خوب پیش می‌رفت تا این که خبر رسید 16 بازیکن فولاد و 12 بازیکن استقلال به کرونا مبتلا شده‌اند. شاید این اتفاق در بازی این دو تیم برابر هم (4 تیر معوقه از هفته نوزدهم) رخ داده باشد اما هر چه هست، اتفاق افتاده و حالا باید کاری کرد.

طبق همان پروتکل‌های بهداشتی که صادر شده بود، حالا کل اعضای فولاد و استقلال باید به قرنطینه بروند و حداقل دو هفته تحت مراقبت باشند، یعنی اگر بخواهند هم حق ندارند در هیچ مسابقه‌ای شرکت کنند.

البته مساله ابتلای بازیکنان این دو تیم به کرونا باید از سوی مراجه ذی ربط مانند فدراسیون پزشکی ورزشی تایید شود که در صورت تایید، قرنطینه تیم‌ها اجباری است.

در این میان، باشگاه پارس جنوبی جم و به ویژه سرمربی این تیم،‌ هومن افاضلی، احساس کرده‌اند که می‌توانند از این فرصت به سود خود بهره ببرند و سه امتیاز راحت به دست بیارورند. از این رو، از دیروز (شنبه) تاکنون بارها اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه زیر بار لغو بازی با استقلال نمی‌روند و حتی تصمیم دارند در ساعت بازی به زمین بروند تا اگر حریف (استقلال) نیامد، برنده از زمین بیرون بروند.

درست است که استقلالی‌ها یک بار سابقه نیامدن به زمین مسابقه را دارند (دیدار سوپرجام برابر پرسپولیس) و به هیمن دلیل یک جام را هم از کف دادند و یک بار هم سپاهانی‌ها به بهانه‌های مختلف از حضور برابر پرسپولیس سر باز زدند و بازنده شدند اما این بار ماجرا کلا فرق می‌کند.

در آن موارد، تیم غایب دلیل موجه نداشت و از روی عمد در بازی حاضر نشد و در نتیجه عواقبش را هم تحمل کرد اما این بار، داستان چیز دیگری است و کار از دست استقلال و فولاد خارج است. با این حال، جمی‌ها امروز (یکشنبه) بیانیه‌ای داده‌اند و از "پشت پرده‌ها" حرف زده‌اند! آنها تاکید کرده‌اند که "باشگاه پارس جنوبی قطعا از حق و حقوق قانونی خود صرف نظر نخواهد کرد و در اطلاعیه‌های بعدی از پشت پرده امتناع باشگاه استقلال ازسفربه جم با هواداران نجیب پارس جنوبی خواهد گفت."

این باشگاه البته به همین بیانیه اکتفا نکرده و از آن جایی که عنوان مطلبش "اطلاعیه شماره یک باشگاه پارس جنوبی جم" است به نظر می‌رسد اطلاعیه‌های بعدی هم در راه باشند.

نکته دیگر این که برخی افراد در تیم‌های مختلف لیگ برتری معتقدند که استقلالی‌ها "کرونانمایی" می‌کنند! این‌ها تاییده نهادهای پزشکی را هم احتمالا قبول نخواهند کرد چون لابد معتقدند که با آنها هم می‌شود لابی کرد کما این که چنین اتهامی به پزشک یکی از باشگاه‌ها زده‌اند.

به این افراد هم توصیه می‌شود اگر اعتقاد راسخ دارند که مدعیان ابتلا به کرونا دروغ می‌گویند، به دیدارشان بروند و ضمن در آغوش گرفتنشان با آنها مصافحه کنند تا در عمل نشان دهند که اعتقادی به ابتلای این بازیکنان به کرونا ندارند.

در مجموع، نکته مهم این است که در همه کشورهای صاحب فوتبال و لیگ حرفه‌ای – که مربیان و بازیکنان ایرانی هنگام درخواست حقوق بالا، اغلب خود را با آنها مقایسه می‌کنند – اتحادی مثال‌زدنی بین تیم‌ها وجود دارد و جز اندک اختلافی بین چند تیم خاص، سایر تیم‌ها با یکدیگر همراهند و یکدیگر را به رفتارهای پشت پرده متهم نمی‌کنند. برای آنها جان و مال مردم و خودشان مهمتر از فوتبال است و حاضر نیستند برای مساله‌ای کوچک، هزینه بزرگ بدهند.

فوتبال ایران باید از حضور آدم‌های کوچک و کوته نظر که بی قاعده رشد کردند و نامی برای خود دست و پا کردند تهی شود تا اندیشه‌های بزرگ و آدم‌های دلسوز مجال کار و فعالیت پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فوتبال ایران پارس جنوبی پشت پرده تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقامات عالی کشور‌ها در امور امنیتی، در سخنانی ضمن ارزیابی وضعیت کنونی امنیت اطلاعات در جهان، پنج پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را برای کاستن از آسیب‌های ناشی از یکجانبه‌گرایی غرب در این عرصه مطرح کرد.

علی اکبر احمدیان روز چهارشنبه در سخنانی در نشست تخصصی با تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند مرکزی؛ تهدید‌ها و فرصت‌ها که با حضور نمایندگان ۱۰۶ کشور در چارچوب اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ برگزار شد، گفت: در مقابل یک جانبه گرایی آمریکا و غرب، سازمان‌های منطقه‌ای همچون شانگهای و بریکس باید تلاش کنند تا در عرصه امنیت اطلاعات همکاری‌های خود را گسترش داده و ابزارها، نهاد‌ها و ساختار‌های جدید را خلق نمایند تا در برابر این دو نوع تهدید بی دفاع نباشند.

وی در ادامه به تشریح بسته پیشنهادی مشخص جمهوری اسلامی ایران به این نشست پرداخت و در نخستین پیشنهاد، تقویت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بین المللی با موضوع امنیت اطلاعات بر مبنای نظریه و رویکرد جمهوری اسلامی ایران به امنیت اطلاعات را خواستار شد.

پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی ایران

چندجانبه کردن نهاد‌ها و ساختار‌های بین المللی در حوزه امنیت اطلاعات و سایبر و خارج کردن آن از انحصار یک کشور و یک قطب، پیشنهاد دیگر دبیر شورای عالی امنیت ملی به اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ بود.

احمدیان همچنین پیشنهاد همکاری برای تدوین قوانین و مقررات مرتبط با امنیت اطلاعات و امنیت سایبری جهانی (دیپلماسی سایبری) در ابعاد مختلف و دفاع هماهنگ از آنها در مجامع بین المللی از قبیل ITU و مقابله با یکجانبه گرایی امریکا در فضای سایبر را مطرح کرد.

پیشنهاد چهارم جمهوری اسلامی ایران به شرکت‌کنندگان در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ، تشکیل ائتلاف‌های ضد تحریمی و استفاده از سامانه‌ها و سکو‌های غیرامریکایی تحریم ناپذیر برای تبادلات مالی و اقتصادی و اداری بین اعضاء با یکدیگر بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین تقسیم کار بین کشور‌های مستقل برای تولید سخت افزارها، نرم افزارها، دیتاسنتر‌ها و سکو‌های مستقل را به عنوان بخش دیگری از بسته پیشنهادی ایران مطرح کرد.

متن کامل سخنرانی

متن کامل سخنرانی احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در این نشست تخصصی اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ بدین شرح است:

ابتدا لازم می‌دانم تشکر و قدردانی خود را از جنابعالی به خاطر برگزاری شایسته این نشست مهم بین المللی و خرسندی خویش را از دولت فدراسیون روسیه برای میزبانی گرم در این رویداد مهم امنیتی ابراز دارم؛ همچنین عملیات تروریستی مسکو را محکوم و به شما تسلیت می‌گویم.

همکاران گرامی.

ما در حال گذار از نوعی حکمرانی پیچیده مبتنی بر اطلاعات هستیم که روز به روز در حال توسعه است و با تکیه بر فناوری اطلاعات، نه تنها دولت­ها بلکه نظام سلطه با شناختی که از افراد و جوامع پیدا کرده اند، به سمت کنترل­های روانکاوانه‌­ای گام بر می‌دارند که کمتر رنگ و بوی مداخله‌ی سنتی را دارد. اما امکانی به مراتب بیش از گذشته برای اعمال سیاست و کنترل را در اختیار حاکمان و البته متأسفانه، دیگرانی قرار می‌دهد که می‌توانند اطلاعات را در اختیار گیرند.

همین امر سبب شده، اکنون، اطلاعات نقش و اهمیتی به مراتب بیش از گذشته پیدا نماید و یکی از مهمترین چالش‌های امنیتی در عرصه بین المللی، امنیت اطلاعات خصوصاً در فضای سایبری است که حل آن نیازمند همکاری و مشارکت جمعی کشورهاست.

عالی جنابان!

سایر همکاران من از امنیت اطلاعات به مفهوم رایج آن سخن گفتند که مورد موافقت ما نیز هست، اما من با یک " نظریه محوری" و متفاوت به این نشست آمده ام تا توجه شما را به دو تهدید بزرگ جلب نمایم که از آن به " تهدید نرم" و "تهدید نیمه سخت" تعبیر می‌کنم.

امنیت اطلاعات آن گونه که در نگاه ساده­انگارانه تصور می‌شود صرفاً به معنای حفاظت از اطلاعات و داده­ها و ارتباطات نیست، بلکه در نگاهی فراگیر ایجاد سپر دفاعی و امنیتی در برابر "برده­ سازی مدرن" از انسان‌ها و جوامع با حذف هویت انسانی و ملی آنان از طریق ترویج فردگرایی افراطی و ایجاد شکاف بین نسلی و گسستن پیوند‌های اجتماعی است.

از این منظر آسیب ها، چالش‌ها و تهدیدات امنیت اطلاعات عبارتست از:

۱- انحصار اینترنت به امریکا

۲- انحصار سیستم‌های عامل رایانه­ها و تلفن­های هوشمند (مانند ویندوز و اندروید به امریکا)

۳- انحصار دیتاسنتر‌های جهانی و بزرگ و سکو‌ها (مانند گوگل و NSA به آمریکا)

در نتیجه این انحصارات تهدیدات زیر رخ نموده است:

* سوء استفاده از اطلاعات و توانمند شدن صاحبان اطلاعات به نفوذ تا عمق زندگی افراد، جوامع و کشور‌ها

* شکل دهی به خواسته ها، زندگی و حتی آرزو‌های افراد و جوامع بشری، مطابق با اهداف و امیال صاحبان مکنت و قدرت و نظام سلطه بین المللی

* ایجاد امکان برای برخی کشور‌های خاص به منظور در اختیار گرفتن زیرساخت‌های حیاتی کشور‌ها که بعنوان مثال زیرساخت اینترنت در انحصار امریکاست و از این طریق زیرساخت‌های همه کشور‌ها را در تصرف، کنترل و اختیار خود گرفته است.

* دخالت حکومت‌ها فراتر از مرز‌های سیاسی و حاکمیتی خود و حذف تدریجی حاکمیت ملی کشور‌ها

* ایجاد امکانی جدی برای تغییر در هویت انسان‌ها و جوامع و شکل دهی به آن به دلخواه غرب و ایجاد فاصله بین افراد و جوامع با ریشه‌های خود

* گسست و شکاف نسلی و پیوند‌های اجتماعی، خانوادگی از طریق فردگرایی افراطی آن هم از نوع انحرافی و فروکاست انسان‌ها به لذت جویی و کسب سود فردی

در نتیجه این موارد:

توانایی کنترل بی سابقه و به شدت افراطی، روانکاوانه و مداخله در خصوصی‌ترین لایه‌های زندگی افراد و جوامع و حتی کنترل ذهن و رفتار آنان با مقاصد تجاری و سیاسی به نوعی که آزادی، استقلال و قدرت انتخاب را از آنان سلب نموده و حاکمیت فردی و ملی را حذف و برده داری مدرن را شکل میدهد. کدام یک از شما با تغییر شگفت انگیز افکار و امیال نسل جوان خود حتی فرزندان خویش مواجه نشده اید؟!

عزیزان! سارق اصلی و عامل ناامنی همان کسی است که امین شمرده شده است، اوست که شبکه و اطلاعات را در دست دارد.

همان گونه که ملاحظه میشود از این منظر، امنیت فردی، اجتماعی و حاکمیت ملی کشور‌ها به سرعت در معرض دو تهدید نیمه سخت به معنای تصرف سکوها، سیستم‌ها و ساز و کار‌های جهانی و همچنین، در معرض تهدید نرم به معنای تصرف افکار و علائق و اقناع انسان‌ها برابر امیال نظام سلطه جهانی است.

همکاران محترم!

فقدان قوانین عادلانه بین المللی در این حوزه موجب گردیده تا دولت امریکا با در اختیار داشتن مدیریت جهانی اینترنت و توسعه سکو‌های اینترنتی، فضای سایبر بین المللی را قلمرو حاکمیتی خود بداند و بر حکمرانی کشور‌های مختلف به ویژه در حوزه امنیت ملی آنها اعمال نفوذ نماید.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌هایی است که سال‌ها قربانی حملات سایبری متعدد از طرف امریکا و رژیم صهیونیستی بوده است. شما ماجرای حمله خطرناک به سایت اتمی جمهوری اسلامی ایران با بدافزار استاکس نت را به خاطر دارید.

با توجه به این که اکثر سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری، به ویژه سیستم عامل‌های رایانه‌ها و گوشی تلفن‌های هوشمند متعلق به شرکت‌های امریکایی است این کشور از این ابزار سوء استفاده مینماید.

متاسفانه در عملیات‌های خرابکارانه، جاسوسی و تروریستی از قبیل حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و یا ترور فلسطینی‌ها از بستر‌های مذکور استفاده شده است.

عالی جنابان!

لازم است به برخی از کشور‌ها که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری و یا خرید و نصب سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های رژیم صهیونیستی را داده اند، هشدار دهم که رژیمی که با نسل کشی فلسطینیان و کودک کشی و زن کشی و جنایات متعدد علیه بشریت در غزه ماهیت خود را بر همگان آشکار ساخت صلاحیت ورود به این عرصه مهم را ندارد و کشور‌ها باید مطمئن باشند که با گشودن مرز‌های خود برای این رژیم، زیرساخت بزرگی برای تهدید امنیتی خود ایجاد کرده اند که جاسوسی از مردم و مقام‌های کشورهایشان بخش بسیار کوچکی از این خطر است. مشکل بزرگتر در بقا و ثبات این کشور‌ها خواهد بود.

همکاران گرامی!

در مقابل یک جانبه گرایی امریکا و غرب، سازمان‌های منطقه‌ای همچون شانگهای و بریکس باید تلاش نمایند تا در عرصه امنیت اطلاعات همکاری‌های خود را گسترش داده و ابزارها، نهاد‌ها و ساختار‌های جدید را خلق نمایند تا در برابر این دو نوع تهدید بی دفاع نباشند.

جمهوری اسلامی یک بسته پیشنهادی مشخص به این نشست ارائه مینماید:

۱- همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه بین المللی با موضوع امنیت اطلاعات بر مبنای نظریه و رویکرد جمهوری اسلامی ایران به امنیت اطلاعات

۲- چندجانبه کردن نهاد‌ها و ساختار‌های بین المللی در حوزه امنیت اطلاعات و سایبر و خارج کردن آن از انحصار یک کشور و یک قطب

۳- همکاری برای تدوین قوانین و مقررا ت مرتبط با امنیت اطلاعات و امنیت سایبری جهانی (دیپلماسی سایبری) در ابعاد مختلف و دفاع هماهنگ از آنها در مجامع بین المللی از قبیل ITU و مقابله با یکجانبه گرایی امریکا در فضای سایبر

۴- تشکیل ائتلاف‌های ضد تحریمی و استفاده از سامانه‌ها و سکو‌های غیرامریکایی تحریم ناپذیر برای تبادلات مالی و اقتصادی و اداری بین اعضاء با یکدیگر

۵- تقسیم کار بین کشور‌های مستقل برای تولید سخت افزارها، نرم افزارها، دیتاسنتر‌ها و سکو‌های مستقل

ایران، امروز، برخوردار از ظرفیت‌های غیرقابل انکار علمی و فناوری است که میتواند فرصت بسیار خوبی برای همکاری در سطح بین المللی فراهم نماید. جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد در عرصه تامین صلح و امنیت پایدار بین المللی خصوصاً در عرصه مقابله با تهدیدات تروریستی و افراط گرایی با دیگر کشور‌ها در سطح جهان و منطقه همکاری نماید.

از حسن توجه شما صمیمانه قدردانی می‌نمایم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • پشت‌پرده انتشار یک مصاحبه قدیمی علیه هادی چوپان؛ چه کسی می‌خواهد هادی چوپان را تخریب کند؟
  • عمران‌زاده: لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر پشت پرده دارد
  • برزگر: امیر حسین صادقی فرافکنی و مغلطه کاری می کند/ واگذاری پرسپولیس به نفع فوتبالمان است
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل