Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، مصطفی آیتی، مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران در نشست کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران گفت: در فضای فعلی، عده‌ای که ترانزیت را نمی‌شناسند و الفبای منافع ملی را نمی‌دانند به‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در توسعه و تسهیل ترانزیت و تاکید اسناد بالادستی در توسعه ترانزیت، برخلاف جهت ترانزیت حرکت می‌کنند که قابل پذیرش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این نکته که ترانزیت حال و هوای خوبی را تجربه نمی‌کند و بیمار است افزود: ترانزیت بیمار است و اگر امروز به وضعیت این بیمار رسیدگی نشود و اجازه داده شود جریانات مشکوک و نادانی که در حال ضربه زدن به ترانزیت هستند به کار خود ادامه دهند، باید فاتحه ترانزیت را خواند. بنابراین اگر کسی نداند که با این هجمه‌ها مسیر ترانزیت جمهوری اسلامی ایران در حال محو شدن است یا نادان است و یا اگر به این مساله آگاه بوده و اقدامی نمی‌کند بر خلاف منافع ملی گام بر می‌دارد.

این مقام مسئول افزود: با یک نگاه کلی به حجم ترانزیتی مشاهده می‌شود که حجم ترانزیت با ۲۶ درصد کاهش به هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تن در سال ۹۸ رسیده است. حجم ترانزیت در سال ۱۳۹۹ در خوشبینانه‌ترین حالت ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند که این کاهش از وجود اشکالات مختلفی در ترانزیت خبر می‌دهد و باید آسیب‌شناسی دقیق صورت گیرد.

آیتی ادامه داد: همواره سه اصل بهبود فضای کسب و کار، کاهش بوروکراسی و کاهش توقف، رویکرد اصلی گمرک بوده است و هر نوع توقف در بخش دولتی به عنوان یک گلوگاه فساد قلمداد می‌شود. وظیفه بخش دولتی چابک کردن و کوتاه کردن بروکراسی است و هر اقدامی در خارج از این مسیر به منزله فساد است و این باید مطالبه بخش خصوصی از دولت باشد و بخش دولتی موظف به انجام آن است. آیا طبقه‌بندی شرکت‌های حمل و نقل و ندادن حق بیمه به شرکت‌های سابقه‌دار کار درستی است؟

پربیننده ترین فروش سهام عدالت +جزییات روش مستقیم صفر جدید در بازار سکه تمام طلا در کمین مرز ۱۸۰۰ دلاری است قیمت روز تلویزیون ۵۵ اینچ +جدول افزایش ۳۰درصدی قیمت ماسک در۳روز

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گمرک واردات صادرات کالا ترانزیت کالا روابط تجاری توسعه ترانزیت کالا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت حجم ترانزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

آفتاب‌‌نیوز :

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا اشاره کرده است که شرکتش در حال پیشرفت در توسعه اولین «رابط عصبی مصرف‌کننده» خود است که حاکی از دستگاه‌های پوشیدنی غیرتهاجمی است که می‌توانند سیگنال‌های مغز را برای کنترل رایانه‌ها تفسیر کنند.

به نقل از تلگراف، زاکربرگ می‌گوید: یکی از چیزهایی که من نسبت به آن بسیار هیجان‌زده هستم، این است که فکر می‌کنم به‌زودی شروع به ارائه برخی از رابط‌های عصبی مصرف‌کننده خواهیم کرد. من فکر می‌کنم که بسیار جالب توجه خواهد بود.

با این حال، زاکربرگ توضیح داد که این دستگاه‌ها بر خلاف تراشه مغزی شرکت نورالینک(Neuralink) متعلق به ایلان ماسک چیزی نیستند که نیاز به کاشته شدن در مغز شما داشته باشد، بلکه چیزی قابل پوشیدن روی مچ دست است که می‌تواند سیگنال‌های عصبی را که مغز شما از طریق اعصاب به دست شما می‌فرستد، بخواند.

شرکت متا برای اولین بار در مارس ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از تحقیقات آزمایشگاه‌های واقعیت فیسبوک در مورد توسعه «تعامل مبتنی بر مچ دست» بحث کرد.

مچ‌بند متا با استفاده از الکترومیوگرافی(EMG) برای تفسیر سیگنال‌های مغز در مورد حرکات دست مورد نظر و ترجمه آنها به دستوراتی برای کنترل دستگاه‌ها کار می‌کند.

زاکربرگ افزود: ما اساساً می‌توانیم آن سیگنال‌ها را بخوانیم و از آنها برای کنترل عینک یا سایر دستگاه‌های محاسباتی استفاده کنیم.

وی گفت: ما هنوز در ابتدای راه هستیم، زیرا اولین نسخه از محصول را عرضه نکرده‌ایم، اما کار با آن داخل شرکت نشان داده که واقعاً جالب است.

مدیر عامل متا اوایل سال جاری گفت که این مچ‌بند عصبی می‌تواند تنها در چند سال با استفاده از هوش مصنوعی برای غلبه بر محدودیت‌های ردیابی حرکتی مبتنی بر دوربین، به یک محصول مصرفی تبدیل شود.

او همچنین رابط‌های عصبی را برای کار با عینک هوشمند واقعیت افزوده ری-بن متا در نظر گرفته است.

زاکربرگ درباره عینک‌های هوشمند این شرکت گفت که ویژگی قهرمانانه در آنها ادغام هوش مصنوعی در آنهاست. وی افزود: ما واقعاً به داشتن هوش مصنوعی چند وجهی نزدیک شده‌ایم. می‌توانید درباره چیزهایی که در اطرافتان می‌گذرد، از آن بپرسید و می‌تواند ببیند چه اتفاقی می‌افتد و به سؤالات پاسخ دهد. این بسیار قابل توجه است.

در همین حال، قانون‌گذاران در ایالات متحده در حال کار روی تعریف و تصویب قانونی با هدف حفاظت از حریم خصوصی در زمینه نوپای نوروتکنولوژی هستند.

بر اساس گزارش‌ها، قانون حفاظت از حریم خصوصی داده‌های بیولوژیکی که تعریف «داده‌های حساس» را برای در بر گرفتن داده‌های بیولوژیکی و عصبی گسترش می‌دهد، همین هفته گذشته در کلرادو تصویب شد.

گفتنی است که شرکت متا به تازگی نسخه جدیدی از هوش مصنوعی مخصوص خود موسوم به Meta AI را منتشر کرده است که به عنوان یک دستیار در برنامه‌ها و عینک‌های این شرکت عمل می‌کند.

زاکربرگ می‌گوید: هدف ما ساختن هوش مصنوعی پیشرو در جهان است.

وی افزود که هوش مصنوعی متا با مدل جدید هوش مصنوعی Llama 3 که ما آن را منبع‌باز می‌کنیم، ارتقاء می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • (ویدئو) بازداشت فردی که در هواپیمای مسافربری نماز خواند
  • رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد
  • ترانزیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا از قلمرو کشور
  • مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در قم ۱۰ درصد کاهش یافت