Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها دولت تصمیم گرفت برای کاهش پیامدهای اقتصادی ناشی از این بیماری، وام یک میلیون تومانی به ۲۴ میلیون خانواده ایرانی که یارانه نقدی (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی) می‌گیرند، پرداخت کند.

نحوه پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام شد به این صورت که، ابتدا باید متقاضیان مشخص می‌شد بنابراین سرپرست خانوار کدملی خود را از طریق سیم کارتی که به نام وی ثبت شده است به سرشماره ۶۳۶۹ پیامک می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دریافت پیامک و با استفاده از داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مشمول بودن متقاضی برای دریافت وام مشخص و اعلام شد.

پرداخت وام به متقاضیان از ابتدای اردیبهشت ماه شروع شد و در مرحله نخست بیش از ۱۷ میلیون خانوار این وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند. ۲۲ خردادماه که به صورت رسمی پرونده پرداخت وام یک میلیون تومانی بسته شد در مجموع برای ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ خانواده (معادل ۸۷ درصد) تسهیلات پرداخت شد.

البته هفتم تیرماه برای ۹۱۰ هزار سرپرست خانواری که کدملی خود را به اشتباه یا با شماره تلفن همراه دیگران ارسال کرده بودند، پیامک ارسال شد تا چنانچه تمایل داشتند برای دریافت وام یک میلیون تومانی ظرف مدت پنج روز اقدام کنند.

در ابتدا پیش‌بینی شده بود که این تسهیلات با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه به حساب یارانه‌بگیران واریز و اقساط آن از همان حساب یارانه کسر شود. اما رییس جمهور اعلام کرد که این تسهیلات به صورت قرض الحسنه است. بنابراین سود ۱۲ درصدی به نوعی بین دولت و مردم تقسیم شد که چهار درصد را یارانه‌بگیر و هشت درصد دیگر را دولت بپردازد و اقساط از ۲۴ به ۳۰ ماه افزایش یابد. در این حالت قسط پرداختی ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان در هر ماه خواهد بود.

با توجه به اینکه بازپرداخت این تسهیلات تیرماه اعلام شده بود، پیگیری‌های خبرنگار ایرنا از مراجع ذیربط حاکی از این است که طبق اعلام گذشته کسر اقساط وام یک میلیون تومانی از این ماه از حساب یارانه بگیران شروع خواهد شد. یارانه نقدی در بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هدفمندی یارانه ویروس کرونا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هدفمندی یارانه وام یک میلیون تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اولویت ما حل و فصل پرداخت اقساط کشور بود تا بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران برای اقساط گذشته به صفر برسد.

به گزارش مشرق، احسان خاندوزی، روز چهارشنبه( پنجم اردیبهشت ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اولویت ما حل و فصل پرداخت اقساط کشور بود تا بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران برای اقساط گذشته به صفر برسد و کاری کنیم تا بانک توسعه اسلامی بتواند دوباره برای ۱۱ پروژه عمرانی که دراستان مختلف کشور فعال است، تامین مالی کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: ما بدهی‌های قبل از سال ۱۴۰۰ را پرداخت کردیم و فرآیند بازپرداخت سایر پروژه‌ها آغاز شده است و بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید دریافت کردیم.

تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد