Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@11:39:03 GMT

مرگ ۲ عابر در سوانح رانندگی همدان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۵۴۲۳

مرگ ۲ عابر در سوانح رانندگی همدان

تین نیوز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بر اثر وقوع ۲ سانحه در ۴۸ ساعت گذشته ۲ عابر پنج و ۷۵ ساله جان باختند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ فرخ جمالی بیان کرد: سانحه نخست مربوط به حرکت با دنده عقب یک دستگاه خودروی نیسان از داخل منزل مسکونی در منطقه ۱۰ متری رضوان به کوچه است که پدر موجب مرگ دختر پنج ساله اش به نام «پرنیا» زیر چرخ های نیسان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این نوع حوادث ناشی از سهل انگاری راننده بوده در حالیکه پیش از حرکت خودرو در داخل حیاط خانه باید از حاضر نبودن فرزندان خردسال در داخل حیاط و دور بر وسیله نقلیه اطمینان حاصل کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: همچنین سواری پراید در بلوار بعثت با یک عابر ۷۵ ساله که در حال عبور از عرض خیابان بود برخورد کرد موجب مرگ این عابر شد.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه راننده پراید از محل سانحه متواری شده است گفت: چهار عابر پیاده تاکنون در سوانح رانندگی درون شهری این شهرستان جان باختند که شامل سه پیرمرد ۷۵، ۸۰ و ۹۰ ساله و  دختر پنج ساله است.

وی اظهار داشت: بیشتر عابران جان باخته در سوانح درون شهری افراد مُسن هستند چرا که این افراد هنگام عبور از عرض جاده توجهی به تردد خودروها نمی کنند همچنین قدرت تحرک و عکس العمل لازم را در صورت مواجهه با حادثه ندارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: همدان دارای ۲۱ پل عابر پیاده بوده که ۱۱ مورد از این تعداد مکانیزه شده و مابقی در حال مکانیزه شدن است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشت زنی در شهر همدان به یک دستگاه کامیون خاور مشکوک و آن را متوقف کردند.

 سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۶۰ هزار عدد آدامس خارجی، ۲ هزار و ۷۷۸ عدد نوشابه انرژی زا، یک هزارو ۴۰۰ بسته تنباکو، ۵۸ هزار قرص تقویتی ،۳۰ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲ هزارعدد فندک، سه هزار عدد مواد خوراکی و  ۲۰ هزار عدد نوشت افزار خارجی قاچاق کشف کردند.

وی ارزش محموله کشف شده را پنج میلیارد ریال ارزیاfی کرد و گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قاطع و قانونی کرده و اجازه جولان به آنان نمی دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: افزایش پنج برابری میزان جرایم رانندگی مربوط به تمام تخلفات نیست و در مورد تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش مبلغ خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدتیمور حسینی درباره میزان افزایش جرایم رانندگی در سال جدید اظهار کرد: نرخ جدید جریمه‌ها هنوز ابلاغ نشده است و منتظریم نرخ جریمه‌ها از طرف هیئت دولت به پلیس راهور اعلام شود، اما در کل می‌توان گفت جریمه‌های مربوط به تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش پیدا می‌کند و البته این افزایش پنج برابری مربوط به تمام تخلفات نیست و در مورد تخلفات حادثه‌ساز تا پنج برابر افزایش مبلغ را خواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین میزان جرایم مربوط به رانندگی در حالت مستی و مصرف مواد روان‌گردان است، توقیف خودرو، شش ماه ضبط گواهینامه و نمره منفی و معرفی به مراجع قضائی از جرایم این مورد تخلف در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده و از ابتدای سال ۱۳۹۰ به اجرا گذاشته شد است، گفت: در همین قانون پیش‌بینی شده که پلیس می‌تواند هر سه سال یک بار پیشنهاد افزایش جریمه‌ها را با توجه به نرخ تورم داشته باشد و این پیشنهاد باید در هیئت دولت مطرح شود، البته قانون‌گذار فقط راجع به نرخ جریمه مجوز را صادر کرده است و نمره منفی و مدت زمان توقیف و سایر مجازات‌های مکمل و جایگزین به شکل ثابت باقی می‌ماند.

سردار حسینی درباره پیامک ارسالی از تخلفات برای رانندگان گفت: تاکید داریم که به محض ارتکاب تخلف، پیامکی برای متخلف ارسال شود؛ در متن پیامک اولیه ذکر شده تخلف انجام شده، اما در حال بررسی است و پیامک دوم بعد از تأیید ارسال می‌شود که شناسه پرداخت در آن وجود دارد، به طور معمول در پیامک دوم خطایی نداریم، از این رو اگر شهروندان پیامکی دریافت کردند که حاوی شناسه پرداخت نبود، نگران نباشند.

وی افزود: درصد خطای پیامک دوم بسیار پایین است، عمده خطاها در مورد پیامک‌های اولیه است، اما در هر صورت اگر فردی با بررسی سوابق تخلفات خود متوجه شد که بعضی از خطاهای ذکر شده را مرتکب نشده باید اعتراض خود را در واحدهای رسیدگی دنبال کند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور امکان اعتراض به جریمه وجود دارد، ما در سال ۱۴۰۳ موضوع رسیدگی غیر حضوری اینترنتی را خواهیم داشت که مردم می‌توانند اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند و بعد از مطابقت اگر به نتیجه برسیم که ادعای فرد درست است، جریمه حذف و پاک خواهد شد.

کد خبر 745130

دیگر خبرها

  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!
  • سه محور فرعی جنوب استان مسدود شد
  • افزایش ۵ برابری مبلغ جریمه‌های رانندگی برای کدام تخلفات است؟
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز
  • درصد خطای پیامک‌های تخلفات رانندگی چقدر است؟
  • درصد خطای پیامک‌های تخلفات رانندگی قدر است؟
  • ۲۲ مصدوم در سوانح رانندگی کرمان