Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی درباره برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه روستا و عشایر، گفت: حمایت از طرح‌ها، ایده‌ها و استارتاپ‌های موفق فرهنگی هنری روستایی و عشایری کشور ( ۱۰ طرح ) ازجمله این برنامه‌ها است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» با اشاره به اقداماتی که از سوی دبیرخانه روستا و عشایر در حوزه فرهنگ و هنر در سال 98  صورت پذیرفته، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای توانمندی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در استان‌های گیلان، همدان و کرمانشاه، برپایی جشنواره ملی «قلم روستا» در استان کردستان، برگزاری جشنواره سراسری «آواها و نغمه های روستا و عشایر» در استان چهارمحال و بختیاری، از جمله اقدامات دبیرخانه روستا و عشایر در حوزه فرهنگ و هنر در سال گذشته محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در استان خراسان شمالی، مسابقات قرآنی «مدهامتان» در استان خوزستان، دوره آموزشی کارآفرینی ویژه فعالان مناطق روستایی و عشایری در استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس همکاری با معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در برگزاری نمایشگاه ملی توانمندی‌ها و دستاوردهای روستائیان و عشایر کشور و همچنین جشنواره داستان نویسی و قصه گویی روستا و عشایر به میز بانی استان هرمزگان از مهم ترین فعالیت های این دبیر خانه به شمار می رود.

 

 وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک به ارتقای سطح فرهنگ و هنر در مناطق روستایی و عشایری است، تصریح کرد: پس از تشکیل و راه‌اندازی دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر سعی شد تا با همکاری ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و عشایری برنامه‏‌ریزی و اجرایی شود.

 

حجت الاسلام دکتر ارزانی ابراز کرد: از این میان می‌توان به برگزاری مواردی نظیر «جشنواره روستا دوستدار کتاب»، «حمایت و پشتیبانی از موسسات قرآن فعال در مناطق روستایی و عشایری»، «برگزاری نشست ها و مسابقات کتابخوانی»، «جشنواره گل سرخ»، «جشنواره شعر و موسیقی روستایی (عاشیقلر)»، «کارگاه آموزشی عکاسی طبیعت در شهرهای مختلف استان»، «کارگاه آموزشی خلاقیت‌ها در فعالیت‌های فرهنگی هنری»، «کارگاه آموزشی تسهیل‌گران در کانون‌های  مساجد روستایی»، «اعزام سینما سیار و اکران فیلم در مناطق روستایی و عشایری»، «بزرگداشت هنرمندان و مفاخر روستایی»، «جشنواره روستای سیل مهربانی»، برگزاری دوره «پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق روستایی» اشاره کرد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به محدودیت اعتبارات فعلی حوزه روستا و عشایر، به برنامه‌های پیش‌بینی شده قابل اجرا از سوی این دبیرخانه در سال جاری اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره ملی نماهنگ ویژه روستا و عشایر کشور، تهیه و تولید فیلم مستند از روستای فرهنگی برتر استان (4 استان )، سوگواری شعر عاشورایی ویژه اقوام و ایلات عشایر ایران، حمایت از طرح ها، ایده ها و استارتاپ های موفق فرهنگی هنری روستایی و عشایری کشور( 10 طرح ) ازجمله این برنامه ها است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ملی تئاتر روستایی، مسابقه سراسری کتابخوانی روستا و عشایر، کارگاه و دوره‌های آموزشی تربیت مربی ویژه روستاییان و عشایر کشور با موضوع کارآفرینی و جهش تولید با رویکرد فرهنگ و هنر، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های روستا و عشایر (4 استان)، همکاری در برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی های روستا و عشایر کشور (با معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری) و تجلیل و تقدیر از فعالان فرهنگ و هنر روستا و عشایر کشور (روز ملی روستا) از جمله برنامه‌های این دبیرخانه در سال جاری است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: استارتاپ ها روستا و عشایر مناطق روستایی و عشایری فرهنگ و هنر روستا و عشایر روستا و عشایر برگزاری جشنواره عشایر کشور جشنواره ملی فرهنگی هنری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی گفت: جشنواره فرهنگی و ورزشی نشاط اجتماعی در راستای ترویج ورزش همگانی بین خانواده‌ها با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه ساکنان محلات کم برخوردار در حال اجراست.

وی افزود: این جشنواره از روز گذشته در محله کوی وحدت از جمله مناطق کم برخوردار زنجان آغاز شده است و در ۲ منطقه دیگر شهر زنجان نیز اجرا خواهد شد.

نایب رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌ها جشنواره نشاط اجتماعی آخر این هفته در  ارمغانخانه و هفته آینده نیز در شهرستان‌های خدابنده، ابهر و سلطانیه برگزار خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه با برگزاری اولین جشنواره در یکی از مناطق شهر زنجان، استقبال گروه‌های هدف را شاهد بودیم، گفت: جشنواره در قالب اجرای بازی‌های بومی و محلی در سه رشته دوزپا، طناب کشی، طناب زنی، چوب کشی و هفت سنگ برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیئت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی زنجان افزود: برگزاری و اتمام جشنواره و آسیب شناسی آن می‌تواند در برگزاری بهتر رویداد‌های مشابه در طول سال کمک کند.

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!