Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اوقاف زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جریان کلنگ‌زنی موقوفه امام رضا (ع) با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان زنجان بیان کرد: مشارکت مردم نسبت به وقف در استان بیشتر شده است.

کرمی با اشاره به تاثیر وقف در خدمات اجتماعی بیان کرد: در خدمات اجتماعی باید بیشتر تلاش کنیم که خدمات دیده شود، چرا که اوقاف در این رابطه اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ساخت ۵۲ واحد مسکونی برای نیازمندان نیز خبر داد و گفت: در این رابطه نیز از مشارکت دستگاه‌های مرتبط بهره گرفته شده است.

کرمی از وجود چند روستای ۶ دانگ موقوفه در استان خبر داد و گفت: برای مثال هم اکنون در شهرستان ابهر و خرمدره چند روستای موقوفه داریم و در روستای خراسانلو ۱۷ معدن داریم.

وقف در حل مشکلات جامعه تاثیرگذار است

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترویج سنت حسنه وقف در ساحت‌های مختلف فرهنگی منشا برکات بسیار خواهد بود، بیان کرد: وقف توانسته است به حل مشکلات و آبادانی جامعه کمک کند.

حجت حسن شجاعی در جریان کلنگ‌زنی موقوفه امام رضا (ع) گفت: وقف به عنوان یک سیستم پویا و بازوی نیرومند، کارکردی مؤثر در ساماندهی امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و کالبدی جامعه برعهده گرفته است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر وقف در جامعه اسلامی گفت: به لطف خداوند و با همت و نیت خیری قنبری یک اتفاق مبارک در شهرستان در حال رخ دادن است.

کد خبر 4966189

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف زنجان وقف ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای گفت: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

استان زنجان ۹۳۵ روستا دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد