Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مهدی عبدالمالکی معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه  با بیان اینکه خیابان‌هایی از کرمانشاه به نام مفاخر شهر خوانده می‌شود گفت:در فاز نخست این اقدام، نام ۲۰ شخصیت از بزرگان کرمانشاهی زینت بخش معابری از کرمانشاه می‌شود.

مهدی عبدالمالکی افزود: این اقدام همزمان با هفته فرهنگی کرمانشاه و به مناسبت پاسداشت روز قلم صورت پذیرفت و سعی شده، بسیاری از مفاخر و استادان شناسایی و کوچه و معبر محل سکونتشان به نام خودشان نامگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تاکید و موافقت شهرداری کرمانشاه با این پیشنهاد افزود: مقدمات این طرح مدت‌ها پیش در کمیته نامگذاری شورای شهر مطرح شد و بعد از ارائه در صحن علنی شورا مجوز لازم را برای اقدام دریافت می‌کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مباحث مرتبط با هویت، همچون هویت ملی و بحران هویت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه در کانون توجه صاحب‌نظران قرارگرفته است، گفت: تکرار اسامی مفاخر در میان شهروندان می‌تواند در هویت بخشی به نسل جوان شهر مؤثر واقع شود.

عبدالمالکی با اشاره به تاثیر این امر در هویت بخشی به محلات شهر کرمانشاه بیان کرد: نام‌گذاری میادین، بزرگراه‌ها و خیابان‌های مهم شهر به نام این مشاهیر و مفاخر، نشان از تاریخ فرهنگ و هویت یک شهر دارد.

او بیان کرد: این امر با دستور شهردار کرمانشاه، همکاری معاونت خدمات شهری و اداره زیباسازی شهرداری و تأیید شورای اسلامی شهر و در اسرع وقت انجام خواهد پذیرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: بیش از نیمی از سردیس مفاخر کرمانشاه با همکاری حوزه هنری آماده شده که با تکمیل این اقدام، افتتاح پارک مشاهیر نیز در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری کرمانشاه فرهنگیان مفاخر کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزلزل هویت از مشکلات بازار تاریخی خوی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در دهه‌های اخیر این بازار توسط برخی از کسبه سودجو دستخوش تغییرات نامتعارف شده که این تغییرات موجب تزلزل هویت بازار تاریخی خوی شده است.

داود فرازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بازار تاریخی خوی از مجموعه‌های ارزشمند باقیمانده از دوران صفوی است که در حال حاضر از شریان‌های مهم اقتصادی و تجاری شهرستان خوی محسوب می‌شود.

وی گفت: متاسفانه این روزها بازار خوی حال روز خوشی ندارد. 

فرازی سدمعبر، تجاور به معابر و راسته بازارها و تعرض به حقوق عامه را از معضلات مهم بازار تاریخی خوی عنوان کرد و گفت: حل این مشکلات و جلوگیری از تغییر و تزلزل هویت بازار تاریخی خوی از مطالبات بحق شهروندان و دوستداران میراث فرهنگی است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی بویژه مراجع قضایی برای جلوگیری از تغییر و تزلزل هویت بازار تاریخی خوی و برچینی الحاقات و پیشروی‌ها به شوارع بازار اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره
  • ۱۱۰۰۰ نفر از نوآموزان کرمانشاهی در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده‌اند
  • تزلزل هویت از مشکلات بازار تاریخی خوی
  • جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید
  • درخشش کاراته کا‌های کرمانشاهی در مسابقات انتخابی تیم ملی
  • نیشابور در شکل گیری تمدن ایران اسلامی نقش اساسی داشته است
  • اکران تصاویر شهدای ارتش در قاب مفاخر سطح شهر
  • جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند
  • خبرهای جدید از علت فوت پرستار کرمانشاهی