Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:16:25 GMT

پذیرش معتاد در مراکز ماده ۱۵ همدان متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۵۵۸۱

پذیرش معتاد در مراکز ماده ۱۵ همدان متوقف شد

یزدان آزرمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مراکز ماده ۱۵ که به تازگی و از ابتدای تیر امسال فعالیت خود را آغاز کرده بودند به دنبال قرار گرفتن چهار شهرستان همدان، نهاوند، تویسرکان و ملایر در وضعیت قرمز کرونایی محدودیت هایی برای فعالیت این مراکز پیش بینی شد.

وی اضافه کرد: طبق شیوه نامه های بهداشتی مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ تا زمان عادی شدن شرایط اجازه پذیرش افراد جدید را ندارند بنابراین پذیرش افراد از روز گذشته متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان افزود: ۴۴ مرکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد در استان همدان فعال هستند که سه مرکز  از این تعداد مربوط به بانوان است.

آزرمی درباره نحوه فعالیت مراکز ماده ۱۶ در وضعیت قرمز کرونایی توضیح داد: به دنبال شیوع کرونا ابتدا برای مدتی فعالیت مراکز ماده ۱۶ تعطیل شد و در این زمان بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت امکانات و خدماتی برای مبتلا نشدن معتادان و جلوگیری از ورود افراد مبتلا به این مراکز پیش بینی شد.

وی اضافه کرد: هم اینک شرایط بهداشتی تدوین شده برای مراکز ماده ۱۶ به گونه ای است که حتی در وضعیت قرمز کرونایی نیز می توان معتادان متجاهر جدید پذیرش کرد.

آرزمی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ همدان نگهداری می شود و با توجه به اقدام های مقابله ای صورت گرفته سعی بر پیشگیری از حضور معتادان تابلو و متجاهر در سطح شهر است.

مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ پس از همه گیری ویروس کرونا در کشور و همدان بسته شده و این مراکز معتادان را پذیرش نمی‌کردند اما با گذشت زمان و کاهش دامنه این ویروس ابتدا مرکز ماده ۱۶ سپس از یکم تیر امسال مراکز ماده ۱۵ بازگشایی شد اما طبق شیوه نامه بهداشتی اولین مولفه برای فعالیت مراکز ماده ۱۵ قرمز نبودن شرایط کرونا در آن منطقه است.

 ۸۲۲ معتاد متجاهر سال گذشته در این استان شناسایی و در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شدند که بیشتر معتادان زیر ۳۵ سال سن داشتند.

برچسب‌ها ویروس کرونا معتادان متجاهر همدان مراکز ترک اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا معتادان متجاهر همدان مراکز ترک اعتیاد ویروس کرونا معتادان متجاهر همدان مراکز ترک اعتیاد مراکز ماده ۱۶ مراکز ماده ۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد

پسر نوجوان که تحت تأثیر حرف‌های پدرش، مادر خود را کشت و دست به خودکشی ناموفق زد، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که در ۱۹ سالگی مرتکب قتل شده است بعد از اینکه مادرش را در تهران با چاقو کشت خودش در مشهد دست به خودکشی زد، اما زنده ماند.

قتل دردناک زن ۴۴ ساله به نام شیرین یک سال قبل اتفاق افتاد. روز حادثه پسر ۱۹ ساله او به نام مانی همسایه‌ها را خبر کرد و از مرگ مادرش خبر داد. در حالی که پلیس به خانه شیرین رفته بود مانی از فرصت استفاده کرد و متواری شد. خواهر و برادر مانی که زندگی جداگانه‌ای داشتند به پلیس گفتند مادرشان با مانی زندگی می‌کرد و مانی هم اعتیاد داشت.

در حالی که تحقیقات درباره مانی شروع شده بود، از مشهد خبر رسید این جوان در بیمارستان بستری است، به این دلیل که دست به خودکشی زده وضعیت وخیمی دارد.

وقتی پلیس مشهد این گزارش را برای تهران فرستاد توضیح داد: مانی در حالت نیمه‌بیهوشی اعتراف کرده مادرش را کشته است. مانی پس از بهبود نسبی به تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت بدگویی‌های پدر معتاد و کارتن‌خوابش باعث شد او دست به چنین اقدام جنون‌آمیزی بزند.

او گفت: وقتی ۴ ساله بودم پدر و مادرم از هم جدا شدند و من با مادرم زندگی می‌کردم. ما در نیشابور بودیم. همیشه دوست داشتم کنار پدرم باشم و محبت او را می‌خواستم. وقتی ۱۴ ساله شدم به تهران آمدم تا برای مدتی با پدرم زندگی کنم. مادرم که این وضعیت را دید، تصمیم گرفت با پدرم آشتی کند. آن‌ها مدتی با هم زندگی کردند؛ اما پدرم معتاد و کارتن‌خواب بود. برای همین دوباره از هم جدا شدند و مادرم به نیشابور رفت؛ اما من همچنان با پدرم ماندم. وضعیت پدرم وخیم شده بود. در این مدت با دختری آشنا شدم که به گل اعتیاد داشت و من را هم معتاد کرد. مادرم که این وضعیت را دید به تهران آمد و از من خواست با او زندگی کنم. من هم قبول کردم.

متهم ادامه داد: از ۱۷ سالگی دوباره پیش مادرم برگشتم، اما حرف‌های پدرم هنوز در گوشم بود. او مرتب از مادرم بد می‌گفت و مادرم را متهم به خیانت و کار‌های بد می‌کرد. همیشه مادرم را خیلی دوست داشتم؛ اما حرف‌های پدرم باعث شد تصمیم به قتل او بگیرم. آن روز با چکش مادرم را زدم و کشتم. بعد قرص برنج خوردم. قرص تقلبی بود و زنده ماندم. برای همین فرار کردم و به مشهد رفتم در آنجا خودزنی کردم و شدت خودزنی به حدی بود که مدتی در کما بودم و در تمام این مدت هم عذاب قتل مادرم رهایم نمی‌کرد. به همین خاطر اعتراف کردم و حالا آماده مجازات هستم.

بعد از گفته‌های متهم، خواهر و برادر او اعلام کردند شکایت دارند، اما خواهان قصاص نیستند و درخواست دیه کردند. در نهایت پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم به‌زودی پای میز محاکمه می‌رود.

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • پلمب یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان
  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد