Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالا خبر؛ مسوول مشاوره عرضه و پذیرش کارگزاری بانک ملت به عنوان کارگزار عرضه کننده این اوراق در گفتگو با کالا خبر به مزایای استفاده از این ابزار در تامین مالی صنایع پرداخت و اظهار داشت: تولیدکنندگان و صنایع تولیدی به کمک این ابزار مالی می توانند به پشتوانه ارزش دارایی های تحت مالکیت، محصولات تولیدی، تجهیزات و یا پروژه های در دست اجرا اقدام به تامین مالی برای تولیدات آتی خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد صالحی افزود: عموما شرکت ها برای تامین مالی موردنیاز خود از سه روش بهره می گیرند؛ بازار پولی و شبکه بانکی، انتشار سهام (افزایش سرمایه) و یا انتشار اوراق بدهی. در روش اول محدودیت در منابع بانک ها ممکن است محدودیت در دریافت منابع مالی را برای تولیدکننده به همراه داشته باشد و یا واحد تولیدی سقف اعتبار خود را پیش از این دریافت کرده و امکان تامین مالی مجدد از این طریق را ندارد.
وی ادامه داد: در انتشار سهام نیز ممکن است تولیدکننده تمایلی به عرضه سهام خود به غیر نداشته باشد. چراکه در این حالت خریدار سهام به عنوان سهامدار حق دخالت در امور شرکت و تصمیم گیری پیرامون مسائل مربوط به آن را داشته و از حق رای در مجامع نیز برخوردار می شود. از این رو، استفاده از ابزار بدهی و انتشار اوراقی همچون سلف موازی استاندارد، صکوک و نیز اوراق مشارکت می تواند این موانع را مرتفع کرده و به تامین مالی تولیدکننده کمک نماید.
این کارگزار کالایی تاکید کرد: مزیت مهم این اوراق این است که شرکت ها با پتانسیل تولیدی خود می توانند به کمک اوراق سلف موازی استاندارد محصول خود را پیش فروش کرده و ضمن اطمینان از فروش محصول تولیدی آتی خود به تامین مالی نیز اقدام کنند. به طوری که واحد تولیدی پیش از تولید محصول پول خود را دریافت کرده و در آینده محصول را تولید و به فروش می رساند.
صالحی با اشاره به تاکید مسوولان و دولتمردان بر استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه و ابزارهای مالی در تامین مالی صنایع گفت: اگر شرایط و قوانین و مقررات انتشار اوراق سلف موازی استاندارد تسهیل تر شود، این ابزار مالی می تواند به عنوان یکی از ابزارهای اصلی و اولویت اول در تامین مالی صنایع مطرح شود. چرا که هم شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و هم شرکت های خارج از بورس می توانند به پشتوانه دارایی ها و محصولات خود از سرمایه های جذب شده به بازار سرمایه برای تامین سرمایه در گردش خود بهره مند شوند. اما تحقق این امر نیازمند کوتاه شدن فرآیندها، کاهش هزینه ها و تسهیل در قوانین و مقررات فعلی است.
وی در خاتمه سخنان خود افزود: علت امکان استقبال صنایع برای استفاده از این ابزار آن است که در شرایط تورمی اقتصاد کشور، تامین مالی از طریق انتشار اوراقی با نرخ سود علی الحساب ثابت بسیار به صرفه تر از روشی همچون انتشار سهام جدید است؛ چرا که هزینه تامین مالی از طریق انتشار سهام جدید بالاتر است. حال آنکه بازپرداخت سود علی الحساب ثابت در اوراق سلف موازی استاندارد پوششی در مقابل تورم حاکم بر اقتصاد است.

پربیننده ترین فروش سهام عدالت +جزییات روش مستقیم صفر جدید در بازار سکه تمام طلا در کمین مرز ۱۸۰۰ دلاری است قیمت روز تلویزیون ۵۵ اینچ +جدول افزایش ۳۰درصدی قیمت ماسک در۳روز

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا بورس بازار سرمایه سرمایه در گردش اوراق سلف موازی کارگزار تامین سرمایه در گردش قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سلف موازی استاندارد اوراق سلف موازی انتشار اوراق انتشار سهام تامین مالی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

یه گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، عشقی گفت: اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳