Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب گیلانی نماینده شوشتر در مجلس شورای اسلامی پس از  استماع گزارش سرپرست وزارت صمت در جلسه علنی امروز- یکشنبه- گفت جهش تولید، محور امور سال جاری قرار دارد، سرپرست وزارت صمت اعلام کند که چه اتفاقاتی در سال ۹۹ محقق خواهد شد، وزارت صمت باید به صورت استانی و نقطه ای بداند چه برنامه‌ای را قرار است مطابق اسناد بالادستی برای جهش تولید اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازار کشور به طور جدی آسیب دیده است، پس از بازگشایی برخی کسب و کارها، مراجعه سازمان‌ها برای گرفتن مالیات و عوارض، قبوض و امور عقب افتاده شاهد هستیم که این موضوع مشکلاتی را در پی داشته است؛ چرا طی چند مدت گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو بوده ایم، وزارت صمت به صورت شفاف گزارش دهد برای تولید خودرو چه هزینه ای صرف می شود و قیمت نهایی چقدر است.

وی با اشاره به حوزه صاردات افزود: در زمان اوج برداشت محصولات کشاورزی، تصمیماتی برای توقف صادرات اتخاذ می شود، به عنوان مثال در استان خوزستان محصولات صیفی کاری کشاورزان روی زمین مانده در حالی که عراق تشنه محصولات کشورمان است.  بخش خصوصی با مشکلات متعددی مانند طی کردن فرآیند ۱۷ گانه برای اخذ مجوزهای مورد نیاز درگیر است، در حالی که مسئولیت برطرف کردن این مشکلات با وزارت صمت است.

نماینده شوشتر با بیان اینکه رهایی کشور از مشکلات، نیازمند فعال کردن بخش خصوصی است، ادامه داد:  وزارت صمت اعلام کند چگونه از تولیدکننده داخلی حمایت می کند، در حالی که هم اکنون واردات کالاهای مشابه تولید داخل را شاهد هستیم که به تولیدکننده داخلی لطمه می زند.

گیلانی افزود:  باید از سرمایه گذاران حمایت شود، گفتاردرمانی فایده ای ندارد، هم اکنون استان خوزستان ظرفیت بالقوه ای برای اشتغالزایی دارد، اما حمایت نمی شود.

وی در بخش نخست صحبت های خود خطاب به هیات رییسه مجلس گفت:  دعوت از وزرا و تعامل با دولت برای بحث و بررسی مسائل امر قابل تأملی است، اما باید مشخص شود در پایان چه نتیجه ای برای مردم حاصل خواهد شد، مردم از ما انتظار پاسخگویی دارند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ وی گفت:  دعوت از وزرا به درخواست تعدادی از نمایندگان در راستای بررسی مشکلات براساس مواد ۲۳۵، ۲۳۶ و ۲۳۷ آیین نامه صورت گرفته است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سهراب گیلانی علی نیکزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سهراب گیلانی علی نیکزاد مجلس شورای اسلامی سهراب گیلانی علی نیکزاد وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است

غلامرضا نوری با بیان اینکه ورود بخش خصوصی واقعی و حمایت از این بخش می‌تواند موتور اقتصاد کشور را روشن نگه دارد گفت:اقتصاد استان آذربایجان شرقی وابسته به بخش خصوصی واقعی بوده و حمایت از این بخش توسط نهاد‌های دولتی می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت استان را در عرصه‌های اقتصادی دو چندان کند.

امام جمعه بستان آباد نیز در این جلسه به وجود بیش از ۱۸۸ روستا در این شهرستان اشاره کرد و افزود:روستا‌ها بعنوان محور تولید همواره در خط مقدم اقتصادی کشور قرار دارند و توجه به توسعه و رفع موانع تولید در آنها موجب جهش تولید در منطقه و کشور خواهد بود.

حجت اسلام غفاری  با اشاره به کمبود تسهیلات بانکی برای کشاورزان در این شهرستان گفت:اگر بخواهیم شاهد رونق تولید و اشتغال پایدار باشیم باید از بخش کشاورزی این شهرستان حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • حضور بخش خصوصی و مردم گره‌های رکود بازار مسکن را باز می‌کند
  • خصوصی‌ها، کم‌کاری دو خودروساز بزرگ را جبران کردند...
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • ضرورت حرکت به سمت ارز تک نرخی