Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این سازمان محمد رضایی روز یکشنبه اظهار داشت: از اواخر پارسال با ردیابی و پایش کانون­ های ملخ و مشاهده این آفت، مبارزه شیمیایی با آن در استان آغاز شد.

وی افزود: سال گذشته زراعی مبارزه با ملخ در سطح هفت هزار و ۵۲۹  هکتار از مراتع و کانون­ های آلودگی آن در استان انجام گرفته بود که پیش­ بینی می شود امسال این سطح به ۱۰ هزار هکتار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملیات مبارزه با ملخ ‌از اواخر فروردین امسال آغاز شده و انتظار می رود تا اوایل شهریورماه ادامه داشته باشد.

رضایی، از پایان یافتن مبارزه با آفت سن در مزارع غلات استان خبر داد و افزود: به سبب سطوح گسترده گندم و جو و اهمیت گندم در جیره غذایی و همچنین عدم وابستگی در واردات آن، دولت توجه ویژه ­ای به امور کاشت، داشت و برداشت گندم دارد و به سبب نوع خسارت آفت سن در گندم و اثرگذاری در کیفیت آن، مدیریت آفت زیر نظارت بخش دولتی انجام می ­شود.

وی اظهار داشت: در استان خراسان شمالی نیز مبارزه با آفت سن در مزارع غلات از اولویت‌های کاری این مدیریت است که توجه به این مهم، موجب ارتقای کیفیت و کمیت محصول گندم و جو تولیدی استان می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال نیز با تشکیل شبکه پایش و ردیابی سن غلات در طی فصل زراعی و نظارت‌های مستمر کارشناسان این شبکه در سطح ۲۰ هزار و ۷۰۷ هکتار از اراضی گندم و جو در استان عملیات مبارزه شیمیایی علیه آفت سن مادر و پوره آن انجام شد.

رضایی گفت: مبارزه با سن مادر در سطح ۹ هزار و ۶۱۸ هکتار و مبارزه با پوره سن نیز در سطح ۱۱ هزار و ۸۹ هکتار از کشتزارهای منطقه انجام شد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است.

بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

برچسب‌ها بجنورد گندم اراضی کشاورزی خراسان شمالی ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد گندم اراضی کشاورزی خراسان شمالی ملخ صحرایی بجنورد گندم اراضی کشاورزی خراسان شمالی ملخ صحرایی خراسان شمالی آفت سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: امسال تعداد ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۵۳۵ هزار هکتار، کشت گندم آبی و ۲۱۹ هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است.

وی با اعلام اینکه برداشت گندم در برخی شهرستان‌های خوزستان آغاز شده است، خبر داد: برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در هندیجان انجام شد و در مناطق شمالی مانند دزفول، اندیمشک، باغملک و دهدز نیز برداشت دیرتر انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است و ۲۰ درصد بقیه مربوط به شهرهای شمالی حدود ۲ هفته آینده برداشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سه هزار کمباین برداشت گندم خوزستان را برعهده دارند که از این میزان ۶۰۰ کمباین از استان و بقیه از استان‌های فارس، کرمانشاه، لرستان، خراسان و اصفهان هستند.

کد خبر 6081286

دیگر خبرها

  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان