Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@21:12:00 GMT

انتقاد یک نماینده به رانت در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۵۸۳۹

انتقاد یک نماینده به رانت در بورس کالا

به گزارش افکارنیوز،

نماینده مردم زنجان در مجلس ضمن انتقاد از وضعیت کنونی بازار و تغییر نرخ کالاها، گفت: متاسفانه هیچ کنترل و نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد.

اخبار سیاسی- مصطفی طاهری نماینده زنجان در مجلس،در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 تیر) قوه مقننه درباره  گزارش ارائه شده از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزرا اگر به حرف هایی که می زدند، عمل هم می کردند، دیگر مشکلی نبود، اما واقعیت طور دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه فولاد شاهد مدیریت و فروش رانت هستیم تا مدیریت این بازار. به عنوان مثال طی دو ماه گذشته ورق گرم یکی از شرکت های تولیدکننده هر کیلو 5650 تومان به فروش می رسید، اما این ورق در بازار با حاشیه سود 51 درصدی معادل 8 هزار و پانصد و هشتاد هزار تومان به فروش می رسید.

نماینده زنجان در مجلس افزود: متاسفانه در بورس کالا هم تعداد خاصی افراد هستند که می توانند خریداری کنند که این موضوع سبب ایجاد رانت می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: استان زنجان ظرفیت بالایی در تولید روی دارد، به طوری که علاوه بر تامین نیاز داخلی، سالانه 500 میلیون دلار هم برای کشور ارزآوری دارد، اما همواره در حوزه صادرات مشکلات متعددی وجود دارد.

طاهری ضمن انتقاد از وضعیت کنونی بازار و تغییر نرخ کالاها اظهار کرد: متاسفانه هیچ کنترل و نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد، به نظر می رسد مسئولان باید عنوان کنند خط قرمز افزایش قیمت کجاست؟ زیرا یک کالا با چندین قیمت ارائه می شود؛ حتی برای کالاهایی که صددرصد تولید داخل هستند، بدون هیچ دلیلی اقدام افزایش قیمت می کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس بورس کالا مجلس مصطفی طاهری نماینده زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از دستگیری عاملان توزیع غیرمجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در شهرستان خوی، خبر داد  و در تشریح  این خبر گفت: برابر اخبار دریافتی مبنی بر اینکه تعدادی افراد سود جو و فرصت طلب؛ گندم یارانه‌ای را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق ارز و کالا قرار گرفت. 

سردار رحیم جهانبخش افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد صاحب کارخانه با مشارکت تعدادی افراد سود جو یک هزار تن گندم یارانه‌ای به ارزش ۱۲۷ میلیارد ریال را در بازار آزاد به فروش رسانده است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در این راستا ۲ دستگاه کامیون توقیف و ۶ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار جهانبخش ضمن تاکید بر برخورد جدی با مخلان اقتصادی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت هرگونه نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان عزیز از عملکرد پلیس می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد