Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-30@03:33:18 GMT

ساداتیان: برجام منافع زیادی را برای ایران داشت

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۵۸۶۷

ساداتیان: برجام منافع زیادی را برای ایران داشت

دیپلمات سابق وزرات امورخارجه گفت: دونالد ترامپ از برجام خارج شد تا بتواند در قالب مذاکرات بعدی امتیازات بیشتری از ایران بگیرد، اما تا امروز به این هدف دست نیافته است. این رفتار رئیس جمهور آمریکا نشان از این دارد که برجام منافع زیادی را برای ایران داشت.

سیدجلال ساداتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون پیشنهاد خروج از برجام توسط نمایندگان اظهار کرد: برخی جریانات سیاسی داخلی از ابتدای مذاکرات برجام با آن به مخالفت پرداختند و اعتقاد داشتند که نباید با آمریکا مذاکره کنیم و امتیازی را به این کشور بدهیم، اما نهایتاً با خروج ترامپ از برجام این جریان سیاسی فشارهای خود را بر وزارت امور خارجه مضاعف کرد و مدعی شد که ما از همان اول گفتیم بودیم که نباید با آمریکا مذاکره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به وزارت امور خارجه اجازه مذاکره داده بودند و کاملاً در جریان مذاکرات قرار داشتند.

دیپلمات پیشین وزارت خارجه تاکید کرد: برجام تصمیم نظام بود و باعث شد سایه جنگ از ایران دور شود؛ زیرا ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای دنیا را موظف به جنگ علیه ایران می‌کرد. در چنین وضعیتی برجام به تصویب رسید و بسیاری از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در سال اول آن برداشته شد و که باعث شد بسیاری شرکت‌های بزرگ برای سرمایه گذاری به ایران بیایند.

ساداتیان ادامه داد: دونالد ترامپ برجام را زیان بار ترین قرار داد تاریخ آمریکا تلقی کرد و از برجام خارج شد تا بتواند در قالب مذاکرات بعدی امتیازات بیشتری از ایران بگیرد، اما تا امروز به این هدف دست نیافته است. این رفتار رئیس جمهور آمریکا نشان از این دارد که برجام منافع زیادی را برای ایران داشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی جریانات خاص درون کشور، در زمین آمریکا بازی می‌کنند و با پیشنهاد خروج از برجام بر طبل درگیری می‌کوبند، اما وزارت امور خارجه باید منافع کشور را در نظر بگیرد. ایران نیازمند بعد نظامی و دیپلماسی بوده و این دو باید در یک راستا تحقق یابند.

کد خبر 432117

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برجام نقض برجام خروج آمریکا از برجام خروج از برجام کمیسیون مشترک برجام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا از وتوی تمدید ماموریت هیات نظارتی سازمان ملل توسط روسیه در مورد تحریم های شورای امنیت به شدت ناراضی است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما همچنین از رای ممتنع چین به این قطعنامه ناراضی هستیم.

میلر گفت: در ۱۵ سال گذشته، هیات سازمان ملل نقش حیاتی در نظارت بر اجرای تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی داشته است. اقدام امروز روسیه صلح و امنیت را تضعیف می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: این اقدام با هدف حمایت از معامله فاسد میان روسیه و کره شمالی انجام شده است. این اقدام همچنین به کره شمالی برای پیشبرد برنامه سلاح های کشتار جمعی اش کمک می کند.

میلر ادامه داد: روسیه با هدف دریافت تسلیحات بیشتر از کره شمالی برای استفاده در اوکراین این اقدام را انجام داده است. با وجود وتوی امروز توسط روسیه، تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه کره شمالی اجرا می شوند و آمریکا به همراه متحدان خود متعهد به اجرای این تحریم ها است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۳ در حوزه سیاست خارجی سال سختی خواهد بود
  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم