Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار زنجان گفت: در سال جاری، شهرداری زنجان با هدف کمک به جهش تولید با اعمال ۸۰ درصد تخفیف عوارض قانونی واحدهای صنعتی و تولیدی نقش خود را ایفا می‌کند.

به گزارش ایمنا، حبیب‌الله ملایی‌یگانه با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید اظهار کرد: شهرداری زنجان ۱۱ فروردین امسال مجموع لوایحی را در این خصوص برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال کرد که بر اساس آن تخفیفاتی را در صدور مجوزهای ساختمانی واحدهای تولیدی و صنعتی مد نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این کار در نهایت با موافقت و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر زنجان مواجه شد که پس از مصوب شدن لوایح به شهرداری زنجان ابلاغ شد.

شهردار زنجان ادامه داد: با توجه به فرامین رهبری مبنی بر توجه به تلاش مضاعف جهش تولید در سال جاری مجموعه مدیریت شهری در بحث ساخت مسکن به عنوان یکی از اولویت‌ها در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی را در سطح شهر مورد توجه قرار داده است.

ملایی یگانه افزود: این اقدام یعنی ساخت مسکن به طور مستقیم و غیرمستقیم ۱۵۰ شغل را به حرکت در می‌آورد.

وی گفت: ایجاد پویایی، انگیزه و مشوق‌های لازم در راستای احیا، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیر رسمی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد و طرح اقدام ملی مسکن به ایجاد اشتغال در صنایع مختلف و جهش تولید در حوزه ساختمان منجر می‌شود.

شهردار زنجان ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ قانون نوسازی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در این سکونتگاه‌ها حداقل ۵۰ درصد معافیت و تشویق را شامل می‌شوند و در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی و در برخی مناطق با ۱۰۰ درصد معافیت و در خصوص حمایت از اقدام ملی مسکن در کاربری‌های مسکونی صدور پروانه ساختمانی طی سال جاری و در تراکم و سایر عوارض ۵۰ درصد معافیت اعمال می‌شود.

ملائی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی پیشنهاداتی مبنی بر درخواست مجوز احداث، توسعه کارخانه واحدهای صنعتی و تولیدی در محدوده حریم شهر با ارائه موافقت اصولی سازمان صنعت، معدن و تجارت در کاربری‌های مربوطه کل عوارض و صدور پروانه شامل داخل تراکم و سایر عوارض متعلقه با ۸۰ درصد تشویق و معافیت و با رعایت ضوابط شهرسازی و با اخذ تعهد مبنی بر تکمیل بهره برداری از این پروژه‌ها امسال اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لوایح مربوطه توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر ارسال شد که برای اقدام ملی مسکن شهر زنجان ۵۰ درصد مصوبه و برای کارگاه‌های تولیدی در محدوده شهر با احداث بنا ۸۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 432131

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری شهرداری شهر آموزش شهروندی شهرداری زنجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری زنجان جهش تولید سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، سید محمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته بودجه سالجاری، پیش‌بینی برخی مشوق‌ها برای رونق ساخت و ساز در شهر گرگان است. از همین روی بنابه پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر گرگان، اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ساخت آسایشگاه معلولان، سالمندان و کودکان بی‌سرپرست اقدام کنند از تخفیف 90 درصدی صدور عوارض پروانه ساخت بهره مند خواهند شد.

شهردار گرگان افزود: همچنین پروژه‌های عام‌المنفعه که توسط خیرین احداث شود نیز از تخفیف ۹۰ درصدی عوارض ساخت برخوردار می‌شود.

سیدالنگی با اشاره به تسهیل ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده گفت: در بودجه امسال، عوارض صدور پروانه ساخت برای متقاضیان در بافت‌های فرسوده کاملاً رایگان خواهد بود و انبوه‌سازان نیز از تخفیف ۵ درصدی برخوردار خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: در راستای ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال می‌توانند یک مرتبه تا ۳۰۰ مترمربع از تخفیف ۱۰ درصدی عوارض ساخت استفاده کنند.

سیدالنگی ادامه داد: علاوه براین در بودجه سال‌جاری برای خانواده‌ ایثارگران و جانبازان یک مرتبه و تا مساحت ۱۲۰ مترمربع در بخش مسکونی و ۲۰ مترمربع در بخش تجاری، تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ( کمیته امداد و بهزیستی) نیز یک مرتبه تا مساحت 100 مترمربع برای ساخت و ساز مسکونی معاف از پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی برای شناسایی و رفع موانع واحدهای تولیدی
  • شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند