Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به روند فزاینده ابتلاء در استان و افزایش موارد مثبت کرونا، تجمعات غیر ضروری همانند عروسی ها و عزاداری ها حتما باید کاهش پیدا کند و به زودی دستورالعمل کاهش ساعت فعالیت پاساژها و مراکز خرید هم ابلاغ می شود.

احمدعلی موهبتی در جلسه ستاد استانی مدیریت بحران کرونا اظهار داشت: در ابتدای بحران کرونا جزو استان های پیشرو در محدود سازی ارتباطات و تحرکات جمعیتی بودیم و حدود ۱۰ روز قبل از سایر نقاط کشور تعطیلی بازارهای بزرگ را شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمام این مدت شاهد تلاش خالصانه و شبانه روزی در بهداشت و درمان بودیم و خوشبختانه مردم فهیم و با فرهنگ ما نیز این زحمات را می بینند و قدرشناس این تلاش های خالصانه هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر طولانی شدن همه گیری کرونا تا حدودی باعث شده است تا هم مردم و هم برخی از ارگان ها و سازمان ها احساس کنند که شرایط عادی شده است ولی انتظار می رود تا همه افراد و سازمان های مسئول همانند روزهای نخست در کنار نظام بهداشت و درمان باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان در ادارات شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار همچنان به قوت خود پا برجاست و دورکاری ۵۰ درصد از کارکنان به شهرهای خاش، سراوان و شهرستان های منطقه سیستان نیز تعمیم پیدا می کند و کارکنان در سایر شهرستان ها که وضعیت بهتری دارند هم  همچنان به صورت یک سوم دور کاری و دو سوم حضور فیزیکی در محل کار خود حاضر شوند.

وی تاکید کرد: مسئولین دستگاه های اجرائی باید شرایط را به شکلی مدیریت کنند که هم فعالیت های اقتصادی و اجتماعی ضروری مردم استمرار یابد و خدمت رسانی به مردم معطل نشود و هم شرایط برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی فراهم باشد.

موهبتی گفت: استفاده از ماسک های تنفسی ساده در همه اماکن تجمعی ضرورت دارد. با این وجود استفاده از ماسک های فیلتر دار که موجب حفاظت از فرد استفاده کننده می شود فقط مختص مراکز درمانی است و استفاده از آن در ادارات و جلسات ممنوع است. در ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر هشدارهای لازم به مردم داده شد و همانگونه که  پیش بینی می شد، برگزاری تجمعات، مسافرت ها و خریدهائی که در آن زمان انجام شد، شرایط استان را به سمت افزایش موارد ابتلاء پیش برد. الان هم چنین وضعیتی داریم و اگر تجمعات و ترددهای غیر ضروری کاهش پیدا نکند در هفته های آتی باید انتظار موج های سهمگین تری از ابتلاء و مرگ و میر را داشته باشیم.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: ابتلاء به کرونا مایه ننگ نیست و ممکن است هر کسی به این بیمای مبتلا شود. پنهان کردن علائم بیماری هم سلامت خود فرد را به خطر می اندازد و هم به سلامت اطرافیانش آسیب می رساند. به همین دلیل همه افرادی که علائم بیماری را دارند بدون ترس و دلهره به مراکز درمانی و غربالگری مراجعه کنند و به دستورالعمل های بهداشتی و درمانی پایبند باشند.

موهبتی گفت: در بحبوحه مدییت بحران کرونا توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان هم مغفول نیست و خوشبختانه عضویت دو نفر از نمایندگان مردم استان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نوید بخش اتفاقات خوب و بزرگ در زمینه رفع کمبودها و توسعه زیر ساخت های بهداشت و درمان در استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان کروناویروس استانی اجتماعی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، وزیر کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه در جنوب استان برای توسعه سواحل مکران بسیار مفید است، زیرا راه؛ زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم و مسئله راه‌ها در دستور کار جدی مسئولان باشد.

وحیدی وزیر کشور افزود: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به زودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل می‌شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.
وی گفت: اقدامات اساسی برای تامین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم نگرانی در هنگام بارندگی نداشته باشند.
وزیر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند، وباید سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.
وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سد‌ها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگرو‌ها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستا‌ها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگرو‌ها را ساماندهی کنیم.

 

استاندار سیستان و بلوچستان هم با اشاره به اینکه با فعالیت سامانه بارشی در این استان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، گفت: بخش‌های خصوصی در کنار دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن معضلات هستند.
 کرمی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های جنوبی این استان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شده است.
وی افزود: به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع شده و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، همچنین اختلالاتی در ارتباطات به وجود آمد که بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای برطرف کردن این معضلات هستند.
وی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان بیشترین آسیب به جاده‌ها وارد شد، همچنین با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفته که باید کمک برای جایگزینی آنها انجام شود‌.
کرمی گفت: برق تعدادی از روستاها به علت وزش شدید باد و باران قطع شده که باید هرچه سریعتر مشکل برطرف شود، پست برق کهیر نیز دچار مشکل شده که تلاش تیم‌ها برای رفع این مشکل ادامه دارد.
وی تاکید کرد: تامین آب شرب مردم یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید به درستی انجام شود، در این زمینه یکی از اقدامات آبرسانی توزیع آب معدنی در نقاط درگیر سیل است.

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • تعطیلی برای همه مدارس سیستان وبلوچستان،نخواهیم داشت
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • فعالیت ۱۷۱ خانه بهداشت در سطح استان یزد
  • کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای