Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:04:02 GMT

استفاده از ماسک های سوپاپ دار خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۶۱۸۸

استفاده از ماسک های سوپاپ دار خطرناک است

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه  با بیان اینکه استفاده از ماسک های سوپاپ دار توصیه نمی شود، گفت: مشکل این نوع ماسک‌ها این است که بازدم فرد را به طور کامل به بیرون منتقل می کند و در صورتی که فرد ناقل بیماری باشد، استفاده از این نوع ماسک می تواند برای اطرافیان فرد بیمار بسیار خطرناک بوده و آنها را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جماران، امیر کرمی در خصوص خطرات استفاده از این نوع ماسک گفت: ماسک های N95 سوپاپ دار طوری طراحی شده اند که تنها برای افرادی که از آنها استفاده می کنند ایمنی ایجاد می کند، به نحوی که مانع ورود ذرات مختلف و ویروس ها به راه های تنفسی فرد می شود.

وی افزود: مشکل این نوع ماسک‌ها این است که بازدم فرد را به طور کامل به بیرون منتقل می کند و در صورتی که فرد ناقل بیماری باشد، استفاده از این نوع ماسک می تواند برای اطرافیان فرد بیمار بسیار خطرناک بوده و آنها را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهد.

کرمی تصریح کرد: در شرایط شیوع کرونا استفاده از این نوع ماسک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که در سطح جامعه بسیاری افراد ناقل بیماری بوده و خود از بیماری‌شان خبر ندارند و با استفاده از این نوع ماسک می توانند دیگران را هم آلوده کنند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به لزوم استفاده از ماسک در شرایط شیوع کرونا، توصیه کرد: افراد از دیگر انواع ماسک مانند ماسک های سه لایه جراحی، ماسک N95 بدون سوپاپ و حتی ماسک های پارچه ای که از پارچه ‌های با بافت متراکم و بصورت سه لایه طراحی شده استفاده کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا، ویروس سنگینی است، بنابراین استفاده از انواع ماسک در برابر این ویروس کارایی لازم را دارد.

اخبار مرتبط استفاده از ماسک در بانک های کردستان اجباری شد 10 دلیل قانع کننده برای این که حتما ماسک بزنید هشدارهای جدی وزارت بهداشت در ارتباط با کرونا/ انتقال کرونا در محیط بسته بدون سرفه و عطسه این نکات را برای استفاده از ماسک باید بدانید برخورد سختگیرانه شهرداری در خصوص اجبار استفاده از ماسک

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا ماسک استفاده از ماسک استفاده از ماسک برای مقابله با کرونا من ماسک می زنم خطر ماسک N95 ماسک سوپاپ دار ماسک خطرناک سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استفاده از این نوع ماسک استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش کانال تلگرامی شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و مسری در این باریکه به علت فقدان آب سالم و بهداشتی و نبود آب مناسب برای شرب هشدار داد

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بهترین زمان تعویض تسمه تایم هایما S7 + علائم خرابی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سندروم پس از کرونا چیست؟