Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز در مجلس در واکنش به نامه اخیر موسوی خوئینی‌ها گفت: به جای نعل وارونه زدن باید توضیح دهید که چه مدیریتی است که داشتید و دارید. راه علاج کشور اصلاح قوه مجریه است نه فرافکنی و متوجه ساختن همه مشکلات به جایگاه ارزشمند رهبری.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 15 تیر 99)‌ گفت: جامعه ما این روزها انتظار تحولات گسترده‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم مجلس بتواند آغازگر این تحولات باشد و به جای تمرکز بر مسائل حاشیه‌ای چاره‌ای برای بازار ارز، قیمت طلا، هدایت نقدینگی، کاهش سطح عمومی قیمت‌ها و سایر مؤلفه‌های مؤثر داشته باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این که شعار تحول خواهی بدهیم و به جای تمرکز بر مسائل اساسی مردم، در درون مجلس به حذف شایستگان و نظایر اینها متمرکز شویم مناسب نیست. بهتر است برای موضوعاتی مانند مسکن، اصلاح شرایط بازار، تحول در حوزه‌های مختلف دیگر مانند حوزه دانش و فناوری، هنر و فرهنگ، کشاورزی، معدن و صنایع معدنی و نظایر آنها بهترین راه حل‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیابیم.

وی افزود: امروز ما باید برای جایگزین برخی مولفه‌های مؤثر در اقتصاد گام‌های مؤثر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برداریم و کاری نکنیم که امید عموم مردم به سرخوردگی منتهی شود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: ایجاد شوک‌های پیاپی در مسائل داخلی کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جایی رسانده که قوانین تبدیل به قوانین سفید و خنثی شده‌اند. حتی خود مسؤولان دولتی هم به مردم می‌پیوندند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسات تصمیم‌گیری برای شبکه‌های مجازی تصمیم می‌گیرند و خودشان پیام‌هایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به جای مجاری رسمی در همان شبکه‌ها رد و بدل می‌کنند. مردم اینها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینند و آنها هم آنچه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در محاورات روزمره به کار می‌برند عملا به قانون تبدیل می‌کنند. در نتیجه آنچه ما در مجلس می‌نویسیم و ابلاغ می‌کنیم در عدم اجرا شاهد تحمیل هزینه‌های بیشتری به جامعه هستیم.

وی افزود: در روش‌شناسی قومی در چارچوب اصول جامعه‌شناسی و حتی اقتصاد مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این صورت بیان می‌کنند که برای از بین بردن اخلاقیات جامعه نیاز به جنگ نظامی و حتی تحریم نیست. کافی است جامعه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تورم طولانی مدت درگیر کنیم. این نظریه برجسته‌ترین اقتصاددانان جهان هم هست.

فرهنگی خاطرنشان کرد: دولت مسؤولیت‌پذیر نباید به گونه‌ای عمل کند که جایگاه لگالیته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظام مردم سالاری فروبکاهد و به جای یک نظام قانون‌مند جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به یک نظام عوام‌گرایانه تبدیل کند و به جای بحث‌های اصلی به حاشیه‌ها بپردازد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنا به گفته بانک مرکزی 35 میلیارد دلار در خانه‌هاست. چرا دولت این مقدار دارایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با مشوق به بازار نمی‌کشاند. اینها ضرورت‌های امروز جامعه ماست و علاج افت سرمایه دولت است. دولت چرا برای تأمین کالاهای اساسی مردم فکر صحیحی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عملیاتی نمی‌کند.

وی افزود:‌ دادن سرمایه‌های ملی به مردم هیچ چیز از دولت کم نمی‌کند. بیش از 60 میلیارد دلار مطالبات ما از کشورهای مختلف دنیاست. به جای خوراندن به دلالان چرا در قالب تأمین کالاهای مورد نیاز برای تأمین کالاهای اساسی و تأمین جهیزیه‌های خانواده‌هایی که به دلیل عدم امکان تأمین آن تشکیل خانواده‌ها به تأخیر می‌افتد و کلیه اقداماتی که می‌تواند از آلام و گرفتاری‌های جامعه بکاهد، به کار گرفته نمی‌شود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: درست است این اقدامات زحمت دارد، اما دولت برای چیست و به چه دردی می‌خورد که نخواهد کوچک‌ترین زحمتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متحمل شود و مناسب نیاز جامعه اقدام نکند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در مجلس قانون مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سرعت مطرح خواهیم کرد، دولت هر نظری دارد بدهد، اما بعد از آنکه تصویب شد به سرعت اجرا کند. نقدینگی در اختیار جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور صحیح به سمت تولید مسکن هدایت کند، نه به صورت کاذب دلالی که باعث افزایش قیمت مسکن شود.

وی افزود: سخنان فریبنده‌ای مانند مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن نه تنها کمکی به حل مشکل مسکن نمی‌کند بلکه مشکلی هم بر مشکلات می‌افزاید و باعث افزایش بیشتر قیمت مسکن می‌شود. موضوعاتی مثل شفاف‌سازی مهم است، اما مسائل مهم‌تری هم داریم. از همگان خواهش می‌کنم به آن بپردازیم.

فرهنگی خاطرنشان کرد: روز گذشته روز شهرداری و دهیاری بود. تدبیری بیندیشید، تدبیری که بتواند این دو نهاد مردمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور اساسی دارای اختیار کند و قانونمند سازد و توانمند و پاسخگو کند و مسؤولیت نداریم که مطابق مذاق جامعه صحبت کنیم، بلکه باید آنچه که مسائل ملی اقتضا می‌کند مبنای سخن و تلاش ما باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در باره خصوصی سازی معماهای غیر قابل اجرا و لاینحل مطرح نکنیم که از یک سو افراد فاقد اهلیت، دلال، سودجو و فاسد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پای معاملات بکشانیم و از سوی دیگر به گونه‌ای قیمت‌گذاری‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طرح کنیم که هیچ خریدار واقعی تمایل و جرأت نزدیک شدن به بنگاه‌های اقتصادی مفید و مؤثر کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشته باشند.

وی افزود: نظر اینجانب توانایی و اهلیت اداره با توجه به سوابق و عملکرد بهترین، مهم‌ترین و عالی‌ترین معیار برای واگذاری‌هاست. کشورهای مختلف دنیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کنید و ببینید که چه در زمینه واگذاری‌های دولتی و چه در زمینه تأمین زمین و تسهیلات و اقلام مشابه آنها برای فعالیت‌های تولیدی چه تشویق‌های وسوسه‌انگیزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش روی فعالان اقتصادی قرار داده‌اند و آنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وادی تولید کشانده‌اند. ببینید کشور کره جنوبی با کدام سیاست از کشوری نیازمند به کشوری توانمند از نظر اقتصادی تبدیل شده است.

فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از رهبران اصلاح طلب اخیرا اقدامی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کشور صورت داد که در این باره چند جمله‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صحبت می‌کنم. ایشان که سوابق ارزشمندی در انقلاب اسلامی مانند رهبری اشغال لانه جاسوسی در کشور و آغاز نظارت استصوابی در انتخاب‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کارنامه دارد، نمی‌دانم چرا عنوان نامه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اشتباه نوشته و هر آنچه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در اختیار دولت مورد حمایت خویش است، چرا به رهبری خطاب کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر آنچه در اختیار رهبری است، از جمله حوزه‌های دفاعی به اعتراف دوست و دشمن با کمترین امکانات و عالی‌ترین شکل اداره می‌شوند. در عمر بیش از 40 ساله انقلاب اسلامی جز دوره اول مدیریت آقای دکتر احمدی نژاد و مدت کوتاهی که در اختیار شهید رجایی بود، قوه مجریه در اختیار جریان اصلاح طلبی بوده است.

وی در پایان گفت: به جای نعل وارونه زدن باید توضیح دهید این چه مدیریتی است که داشتید و دارید. راه علاج کشور اصلاح قوه مجریه و ورود اراده انقلابی و بانشاط و پای کار در عرصه اجراست، نه فرافکنی و متوجه ساختن همه مشکلات و مسائلی مانند آثار مداخلات جنایتکارانه دشمن خارجی و بی‌انگیزگی و پای کار نبودن دوستان خودتان به جایگاه ارزشمند رهبری نیست، اگر این فرافکنی نیست پس چیست؟

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تبریز موسوی خوئینی ها مجلس محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار فرهنگی خاطرنشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند

مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که ما در انتخابات گذشته شاهد حضور حدودا ۴۰ درصدی مردم در انتخابات بودیم. به نظر شما در جهت افزایش سرمایه اجتماعی چه کارهایی باید صورت بگیرد، گفت: با همه تلاش‌هایی که دشمنان ما کردند تا مردم را مأیوس کنند و سعی کردند حوادث امنیتی رقم بزنند تا مردم وحشت کرده و پای صندوق نیایند و رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب از ماه‌ها قبل، هزینه کردند که مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کنند، اما با همه ناراحتی‌ها و فشارهای اقتصادی که روی دوش مردم است، مشارکتی که به وجود آمد دنیا را به تعجب وادار کرد و این جای خوشحالی است. اما از طرفی ما نباید به این میزان مشارکت راضی باشیم. مشارکت‌های ما باید در سطوح بالا باشد.

وی در گفتگو با ایلنا، افزود: این نوع مشارکت نشان می‌دهد که اولا مردم نارضایتی‌هایی دارند؛ دوما وقتی پای صندوق می‌آیند یا رأی سفید می‌دهند، می‌خواهند بگویند من نظام جمهوری اسلامی، کشور، انقلاب و رهبری را قبول دارم،‌ اما شماها را قبول ندارم. معنای رأی سفید این است که شما شایسته نیستید، کم‌کار و بی‌عرضه هستید و خواسته ما را عملی نکردید. لذا باید این موضوع را درک کرده و این مشکلات را رفع کرد؛ به این صورت که ببینیم مردم چرا ناراحت هستند و عامل ناراحتی را از بین ببریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی روی دوش مردم است، سفره‌شان کوچک شده است. زندگی و معیشت‌شان سخت شده است. این کار دولت و مجلس است که این مسائل و مشکلات را رفع کند و زمینه را برای نشاط، امید به آینده و مشارکت مردم در سرنوشت خودشان آماده کند. مردم ما هم مردم خوبی هستند و اگر این عواملی که باعث ناراحتی‌شان است را مجلس و دولت بتوانند برطرف کنند؛ این مردم همیشه پای کار انقلاب، نظام و کشور بوده‌اند، بار را به دوش کشیده و بهتر از گذشته هم پای کار خواهند آمد. لذا راه رفع دغدغه‌ها درخصوص کاهش سرمایه اجتماعی، ایجاد امیدواری در مردم با زدودن علت‌هایی است که آن‌ها را ناراضی کرده که باید هدف‌گیری مجلس و دولت در این خصوص اتفاق بیفتد.

ذوالنور در پاسخ به سوالی درباره آخرین جزئیات لایحه حجاب و اینکه برخی می‌گویند همین مساله ممکن است باعث کاهش سرمایه اجتماعی در کشور شود، گفت: باید عرض کنم که خیر. این قانون و لایحه حجاب طوری دیده شده که پلکانی است. یعنی کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند بلکه رفتار در مورد آنها متنبه‌کننده، ارشادی و اصلاحی است. تندی برخورد با کسانی است که هنجارشکن متعمد هستند. مثل برخی از سلبریتی‌ها و کسانی که می‌خواهند تعمدا با هنجارها، اصول و ارزش‌ها و اعتقادات مردم مقابله کنند و بجنگند.

وی افزود: تفاوت این لایحه با لایحه قبلی آن است که این برخوردها را تفکیک و ملایم کرده است که زمینه اصلاح عیوب و نواقصی که هست، فراهم شود. بچه‌های ما در دامن دشمن نیفتند و دچار عقده نشده و زده نشوند و کار اصلاحی باشد. خود مقام معظم رهبری فرمودند که همه ما نقص داریم. لذا باید با کمک به همدیگر تلاش کنیم تا آن نواقص را برطرف کنیم. چیزی که در قانون حجاب و عفاف دیده می‌شود، جنبه ارشادی و اصلاحی‌اش بیش از داغ و درفشی‌ است که متوجه هنجارشکنان با عناد، عقده، غرض و مرض است.

tags # بی حجاب ، مجلس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند