Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در حالی که دولت افغانستان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد، مقامات پاکستانی در ایالت سند فشارها برای اخراج اجباری پناهندگان افغان را افزایش داده‌اند. تاریخ انتشار: 12:22 - 15 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۶۵۷

خبرگزاری میزان - دولت ایالت سند از اسلام‌آباد خواست تا هماهنگی‌های نهایی برای اخراج اجباری پناهندگان افغان از این ایالت را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد اسماعلی راهو» وزیر ایالتی کشاورزی در سند که از وزاری «حزب مردم» است از حزب «تحریک انصاف» دولت حاکم پاکستان خواست تا اقدامات فوری را برای اخراج این پناهندگان انجام دهد اما دلیل مشخصی را برای این درخواستش عنوان نکرد.

وی ضمن متهم کردن پناهندگان افغان به عنوان «منبع خشونت و جنایت» با توهین به اتباع افغانستانی گفت که ایالت سند «یتیم خانه نیست».

به گزارش «داون نیوز» دولت فدرال پاکستان تصمیم گرفته تا زمان اقامت پناهندگان افغان ثبت شده در این کشور را تا ژوئن 2020 تمدید کند.

این مقام پاکستانی بدون اعلام دلیلی برای درخواست تازه‌اش با وارد کردن اتهاماتی جدی علیه پناهندگان افغان مدعی شد: اکثریت مهاجرین مشغول فعالیت‌های جنایتکارانه هستند، آن‌ها باید به کشورشان بازگردانده شوند، مهاجرین غیرقانونی دلیل اصلی ناآرامی و بیکاری در کراچی هستند.

وی از اسلام‌آباد نیز خواست تا مدت اقامت پناهندگان افغان را تمدید نکند و آن‌ها را به کشورشان اخراج کند.

مقامات پاکستانی در حالی فشارها برای اخراج اجباری پناهجویان افغان را تشدید کرده که پاکستان پیش از این نیز با همکاری سازمان ملل بطور غیرقانونی و دسته‌جمعی بیش از 600 هزار پناهجوی افغان را از این کشور اخراج کرد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز می‌گوید که دولت پاکستان اغلب از حضور پناهجویان افغان به عنوان اهرم فشار و ابراز سیاسی برای منازعات با دولت افغانستان استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: جنگ لفظی میانمار و بنگلادش بر سر آوارگان بالا گرفت نخست وزیر هند: مسلمانان هند نباید هیچ نگرانی داشته باشند

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان دو سال پیش اعلام کرده بود که به پناهجویان افغان قانونی پس از چند دهه زندگی در وضعیت نامشخص در نهایت شهروندی داده می‌شود اما تاکنون اقدامی برای تحقق این وعده عملی نشده است.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عمران خان پاکستان برای اخراج اجباری پناهندگان افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج پناهجویان، از جمله نظامیان سابق افغان و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی به رواندا را تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغان به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

به گزارش «گاردین»، این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغان هم در صورتی که واجد شرایط برنامه «جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها» باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

دیوان عالی لندن اخراج پناهجویان به رواندا را غیرقانونی دانستچالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی روانداشکست مجدد طرح ضد مهاجرتی سوناک در مجلس اعیان انگلیس

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • اخراج بیش از ۱۵۰ پناهجوی افغانستانی‌ از پاکستان