Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای مسلمان که در کنفرانس مذهبی در پاکستان شرکت کرده بودند در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که اسلام دین صلح است و بر هارمونی میان ادیانی و احترام به بشریت تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenews»،علمای مسلمان که در کنفرانس مذهبی در پاکستان شرکت کرده بودند در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که اسلام دین صلح است و بر هارمونی میان ادیانی و احترام به بشریت تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کنفرانس به ریاست «نور الحق قدری» وزیر فدرال امور مذهبی در «راولپندی» پاکستان برگزار شد.

 

بیش از 32 عالم و دانشمند مسلمان در این کنفرانس سخنرانی کردند و در پایان این مراسم نیز بیانیه ای مشترک برای تاکید بر صلح آمیز بودن دین اسلام صادر شد.

 

در این بیانیه آمده است: همه انسان ها از دیدگاه دین با هم برابر هستند و هیچ گونه مفهوم افراط گرایی،فرقه گرایی و ناشکیبایی در اسلام وجود ندارد.

 

بیانیه منتشر شده از سوی علمای مذهبی همچنین بر این نکته تاکید کرده است که پاکستان نمی تواند نفرت و افراط گرایی را به ویژه در شرایط کنونی تحمل کند.

 

علمای اسلامی یادآور شدند که همه مسلمانان باید برای خروج کشور از همه بحران ها دست به دست هم دهند.

 

این بیانیه همچنین از مسلمانان درخواست کرده است تا همه اختلافات درونی و فرقه ای را برای شکست دشمنان کنار بگذارند.

 

بیانیه مشترک منتشر شده در پایان کنفرانس مذهبی راولپندی افراط گرایی،فرقه گرایی و تروریسم را محکوم کرده و خواستار تشکیل یک کمیته ملی برای تحکیم پیوندهای میان ادیانی در کشور شد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: پاکستان اسلام میان ادیانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد دولت اسلام‌آباد در ایالت بلوچستان دو پایگاه نظامی در اختیار آمریکا گذاشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شیر افضل مروت» عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان در گفتگو با «داون نیوز» اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ما، پاکستان دو پایگاه نظامی در ‎بلوچستان نزدیک مرزهای ‎ایران و ‎افغانستان به ‎آمریکا داده است.

اردیبهشت سال 1401 نیز «عمران خان» رئیس حزب تحریک انصاف با انتشار پادکستی گفته بود، پس از خروج از افغانستان، واشنگتن می‌خواهد از پایگاه‌های هوایی پاکستان برای نظارت بر افغانستان استفاده کند.

داون نیوز نیز ماه می سال گذشته گزارش داده بود «دیوید هلوی» معاون وزیر دفاع آمریکا، به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفته بود پاکستان به آمریکا اجازه داده که از طریق حریم هوایی این کشور دسترسی نظامی به افغانستان داشته باشد.

پیشتر نیز نیویورک تایمز در ژوئن 2021 در مورد تلاش‌های سازمان سیا برای در اختیار گرفتن پایگاه شمسی پاکستان گزارش داده بود.

اظهارنظر عمران درباره پایگاه‌های نظامی آمریکا در پاکستان«چوهدری»: خبر ایجاد پایگاه آمریکا در پاکستان بی‌اساس است

از سوی دیگر، «رحمت‌الله نبیل» مشاور امنیت ملی سابق افغانستان نیز اخیرا گفته بود آمریکا با نفوذ خود بر نهادهای مالی بین‌المللی، از جمله بانک جهانى و صندوق بین‌المللی پول، مواضع خود را برای تضمین وام برای پاکستان تعدیل کرده و در مقابل نیز پاکستان با واگذاری پایگاه نظامی «شمسى» در بلوچستان به آمریکا موافقت کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است
  • ایجاد اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ممکن است
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • حمایت شورای علمای افغانستان از عملیات وعده صادق
  • واکنش تجمع علمای مسلمان به عملیات "وعده صادق"
  • ابراهیم رئیسی سوم اردیبهشت به پاکستان سفر می‌کند