Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با بیان اینکه بعد از پلاسکو تا کنون ۳۳ هزار پلاک در معرض خطر شناسایی کردیم که ممکن است حداکثر ۱۵۰۰ پلاک دیگر اضافه شود، گفت: ما این ساختمان‌ها را شناسایی کردیم اما اگر از لحاظ حقوقی پشتیبانی نشویم نتایج خوبی حاصل نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی ظهر امروز پس از ترک جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شایعاتی وجود دارد که شما به جلسه هیات دولت نمی‌روید گفت: من دعوتنامه‌های حضور در جلسات را دریافت کرده‌ام و امروز نیز از طریق پیامک مطلع شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در اجرای برخی موضوعات اختلاف نظرهایی باشد اما قطعا هدف ما و دولت اجرای قوانین است

وی در مورد حادثه کلینیک سینا، گفت: سازمان آتش نشانی سه اخطاریه از نظر ایمنی به مالک ابلاغ کرده است و یک اخطاریه نیز در مورد ماده ۱۰۰ این ساختمان بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه ما شاهد خلاء قانونی هستیم گفت: بر اساس قانون از بافت مسکونی می‌توان برای مطب استفاده کرد اما آیا می‌توان از این بافت مسکونی استفاده تجاری پزشکی کرد؟

وی با بیان اینکه این خلاء قانونی به طور قطع وجود دارد که یک لایحه در دولت مطرح است تا این حادثه تبدیل به اصلاح قانون شود، گفت: یک راه، بیمه اجباری برای ساختمان‌های حساس است. چرا که اگر یک ساختمانی بیمه شود مقررات ملی آن کنترل شده و در صورت بروز حادثه، بیمه آن را پرداخت می‌کند اما در حال حاضر مشکل اصلی ما این است که ما موارد ناایمن را ابلاغ می‌کنیم اما اگر مالک برای اصلاح آن اقدامی انجام ندهد نمی‌توانیم در قانون پیگیری کنیم و مسئولیت دستگاه‌های نظارتی و بهره برداران برابر نیست.

حناچی با بیان اینکه بعد از پلاسکو تا کنون ۳۳ هزار پلاک در معرض خطر شناسایی کردیم که ممکن است حداکثر ۱۵۰۰ پلاک دیگر اضافه شود، گفت: ما این ساختمان‌ها را شناسایی کردیم اما اگر از لحاظ حقوقی پشتیبانی نشویم نتایج خوبی حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همکاران ما در محل حادثه زود حاضر شدند و حضور به موقع آنها باعث کنترل حریق شد اما متاسفانه انفجار دو کپسول و موج ناشی از آن و همچنین فشار بالای منوکسید کربن سبب شد که تعدادی از همشهریان‌مان جان خود را از دست بدهند، گفت: معتقدم در چنین حوادثی علل و زمینه‌های وقوع باید حل شود. به عنوان مثال در این حادثه درست است که بر اساس قانون در ساختمان‌های مسکونی می‌توان مطب پزشکی دایر کرد اما نه مطب و کلینیکی که از آن استفاده تجاری در حوزه پزشکی شود.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد سازمان آتش نشانی را در این حادثه چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: همکاران ما حضور خوبی داشتند اما ما اجازه پلمب نداریم و اخطاریه‌های صادر شده نیز به مراجع قضایی رونوشت شده است و در مورد اجرای رای ماده ۱۰۰ نیز باید پیگیری شود اما در حال حاضر ما ۷۲ هزار رای ماده ۱۰۰ داریم که بنا به دلایلی هنوز اجرایی نشده است اما من نمی‌توانم سهمی برای آتش نشانان در این اتفاق تعیین کنم و این مسئله بر عهده قوه قضائیه است اما معتقدم همکارانمان در این گلوگاه خوب عمل کردند.

وی در پاسخ به این سوال که کمپینی راه اندازی شده که ساختمان‌های ناایمن به مردم معرفی شوند، گفت: اعلام عام با نصب یک پلاکارد تبعات دارد و اینکه دل مردم را خالی کنیم اما اقدامات موثری در پی این اعلام رخ ندهد، جای تامل دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهردار تهران حادثه کلینیک سینا اطهر شناسایی کردیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش از آتش‌سوزی گسترده ساختمان دارالقرآن شهر خبر داد و گفت: در جریان اطفای حریق این مجتمع قرآنی چهار آتش‌نشان مصدوم شدند.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: آتش سوزی مجتمع دارالقرآن متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش، ساعت ۹:۳۳ صبح امروز_سه شنبه بیست و هشتم_ فروردین به واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۱۰ آتش نشانان با شش دستگاه خودرو آتش نشانی محل حادثه در میدان امام (علی) اعزام شدند و با توجه گستردگی حریق، سه دستگاه خودرو آب‌رسان نیز از شهرهای اسالم و لیسار و روستای جوکندان به کمک آتش نشانان تالش آمدند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش نشانان در محل حادثه با آتش سوزی وسیع طبقه سوم ساختمان دارالقرآن مواجه شدند و به سرعت نسبت مهار و جلوگیری از گسترش حریق اقدام کردند.

خورشیدی با بیان اینکه با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان حریق در ساعت ۱۱:۱۵ به طور کامل مهار شد، تصریح کرد: به دلیل وجود پشم شیشه و چوب نراد در سقف و شدت آتش سوزی، سقف ساختمان به طور کامل در آتش سوخت و دچار دودگرفتگی و خسارت شد.

وی گفت: در این حادثه چهار نفر از آتش نشانان در جریان اطفای حریق دچار سوختگی سطحی و مصدومیت شدند، که بعد از اعزام به بیمارستان دو نفر به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان مرخص شدند و دو آتش نشان نیز هم اکنون تحت درمان هستند.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش افزود: علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

کد خبر 745178

دیگر خبرها

  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • پایداری برق منطقه بین الحرمین شوشتر بانصب ترانسفورماتور
  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟