Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «هادی جباری» روز یکشنبه با حضور در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران درباره مسئولیت اداره کار در ابعاد حادثه کلینیک سینا اظهار داشت: آنچه در حوادث رخ می دهد به عنوان یک زنگ خطر، به همه دستگاه‌ها تاکید می کند که نگاه به موضوع ایمنی و سلامتی و حفظ جان مردم باید نگاه همه جانبه و کلی نگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقص قوانین و نقص در دستور العمل ها ممکن است به ایجاد حادثه منجر شود.

به گفته وی، در ماده ۸۷ قانون کار، تاکید شده که تایید ایمنی کارگاه بر عهده وزارت کار است و کارفرما باید نقشه کارگاه خود را به اطلاع اداره کار برساند.

وی تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی از دستگاههای هستند که قبل از ارایه مجوز، با اداره کار مکاتبه رسمی انجام داده و خواستار بررسی و بازرسی از کارگاه‌ها و اعلام نظر به نهاد مربوطه می شوند.

مسئول بازرسی اداره کل کار استان تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت از اداره کار استعلام ایمنی نمی گیرد، اظهار داشت: اگر استعلامی از اداره کار انجام می شد، در سوابق موجود بود.

وی تأکید کرد: کارشناسان وزارت بهداشت خودشان ضابط قضایی اند. ‌

جباری با اشاره به اقدامات بخش بازرسی اداره کار استان تهران اظهار داشت:  در سال گذشته ۲۵۰ هزار ساعت آموزش ارایه شده است.

وی با اشاره به روند استعلام ایمنی از اداره کار، گفت: گاهی به سخت گیری در تایید ایمنی کارگاه‌ها متهم می‌شویم.

مسئول بازرسی اداره کل کار استان تهران تاکید کرد در سال‌های گذشته از بیش از هزار ساختمان بازدید و بیش از ۱۰۰ ساختمان ناایمن را به مراجع مربوطه معرفی کرده ایم.

به گزارش ایرنا، مدیر کل و مسئول بازرسی اداره کار استان تهران برای ارایه توضیح درباره ابعاد حادثه کلینیک سینا به صحن علنی شورای شهر دعوت شده بودند.  

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران کار استان تهران بازرسی اداره اداره کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ درویشعلی حسن زاده افزود: در نتیجه بازرسی ها، یکهزار و ۱۶۰ پرونده تخلفاتی به ارزش ۸ میلیارد تومان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

حسن زاده ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۳۰ مورد گزارش مرتبط با کالا و بازار از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان دریافت و ۲۰ پرونده قاچاق نیز در این مدت تشکیل شد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، عمده تخلفات ثبت شده در این مدت بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون آموزش ارتقای ایمنی اداره کل راه آهن اصفهان
  • اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل علیه زمین‌خواری در هیر شکایت کرد
  • انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهر بندر امام خمینی
  • ۱۲ هزار پرونده تخلف اقتصادی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲
  • بازرسی و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی ایلام
  • انجام بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان
  • انجام بیش ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر