Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی مرادی» امروز (یکشنبه) در بازدید «سید رضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی المپیک از این فدراسیون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های ما که بخشی از آن در موضوع تجهیزات را «بهداد سلیمی» بر زبان آورد مشکل داریم حتی این مشکلات در بخش تیم ملی هم هست. در گذشته بخشی از تجهیزات وارد شد ولی دیگر نتوانستیم تجهیزاتی را دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی الان که اردو تعطیل است نفرات شاخص برای المپیک ماهیانه حقوق می‌گیرند و قطع نشده اما کمتر شده است.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: سال قبل شرایط مسابقات تغییر و یک‌سری اعزام‌ها اضافه شد و اینها با توجه به تحریم‌ها و تورم، تعهداتی را برای ما ایجاد کرد. وزارت ورزش فقط حقوق را تامین می‌کند و تعهدات قبلی پابرجاست. یکی از آنها جایزه نقدی است که اینها تعهدات ملی است. جایزه نقدی مسابقات جام فجر پرداخت نشده است. مبالغی را به کمک سازمان برنامه و بودجه گرفتیم که به نام ما به کام استان گیلان شد و چیزی به فدراسیون ندادند و همه به حساب اداره کل است و اداره کل تعهدات خود را نپرداخت. اگر این طور باشد ما دیگر جام فجر برگزار نمی‌کنیم. برای سال ۲۰۲۱ هم داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم که اگر شد در تهران برگزار کنیم.

مرادی تاکید کرد: از دوره دوم مدیریت و در این ۶ سال بحث مبارزه با دوپینگ را پیگیری کردم. با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه و باز شدن مسائل کنترلی و خطرات حضور وادا در شرایط ویژه ای هستیم. امیدوارم سهمیه بیشتری به ما در بحث کنترل دوپینگ داده شود. اگر سهل انگاری شود فاجعه رقم خواهد خورد. از شما می‌خواهم در این مورد با وزیر هم صحبت کنید. ما در این ۶ سال فقط ۲ مورد دوپینگ داشتیم که آن هم بیرون اردو توسط بود. رییس فدراسیون پزشکی - ورزشی به به نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفته در بحث دوپینگ نمی‌توانیم از لحاظ مالی کمک کنیم.

وی در پایان گفت: ما ۲ سهمیه داریم و محکوم به حرکت به سمت مدال هستیم و ستاد مبارزه با دوپینگ نباید خودش را کنار بکشد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری نیز گفت: سهراب مرادی و کیانوش رستمی در ۹۶ کیلوگرم، علی هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی در فوق. سنگین گزینه‌های ما هستند. اگر در ۹۶ کیلوگرم  سهمیه بگیریم به طور قطع شانس مدال داریم البته دو رقیب جدی از چین و قطر داریم.

«محسن بیرانوند» یادآور شد: علی هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم جنگنده است. بقیه رقیبان علی داودی به غیر از تالاخادزه در یک سطح هستند و تعویق المپیک  می‌تواند فرصتی باشد که برای المپیک آماده‌تر شود.

«مریم منظمی» نایب رییس بانوان وزنه برداری گفت: رییس فدراسیون به من اعتماد کرد و این مسوولیت را به من محول کرد. دختران ما در مربیگری در حدود  ۱۷۰ مربی تربیت شده که زحمت نواب رییس قبلی بوده اند.

بهداد سلیمی مشاور رییس کمیته ملی المپیک نیز در این جلسه گفت: به همه فدراسیون‌ها که می‌روم مهمان هستم اما در وزنه‌برداری خود را صاحب خانه می‌دانم و عرق دارم. در بحث سخت افزار و میله‌های تخصصی بانوان مشکل داریم. تهیه تجهیزات فقط برای فدراسیون مشکل است و می‌طلبد که کمیته و وزارت حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

برچسب‌ها کمیته ملی المپیک سازمان برنامه و بودجه بهداد سلیمی سید رضا صالحی امیری علی هاشمی علی مرادی فدراسیون وزنه برداری علی داودی پروندهٔ خبری رقابت های ورزشی در روزهای کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک سازمان برنامه و بودجه بهداد سلیمی سید رضا صالحی امیری علی هاشمی علی مرادی فدراسیون وزنه برداری علی داودی کمیته ملی المپیک سازمان برنامه و بودجه بهداد سلیمی سید رضا صالحی امیری علی هاشمی علی مرادی فدراسیون وزنه برداری علی داودی فدراسیون وزنه برداری رییس فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟

به گزارش خبرنگار مهر، جواد فروغی در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک برزیل در رده ۶۶ جهان ایستاد تا یکی از ضعیف ترین عملکرد این ورزشکار در چند سال گذشته ثبت شود. اما چرا این ملی پوش تاریخ ساز به این حال و روز افتاده پرسشی است که دلیل زیادی برای آن وجود دارد. در ورزش ما بودن ورزشکارانی که در یک رویداد بزرگ موفقیت سازی کردند ولی در ادامه از آن روش‌هایی که سبب شده بود به این جایگاه برسند فاصله گرفتند و در نهایت نیز ورزش حرفه ای خود را نابود کردند.

چه عواملی باعث افت فروغی شد؟

این اتفاق در مورد فروغی هم افتاد. ملی پوش تپانچه ایران قبل از بازیهای المپیک توکیو بر اساس آنچه خودش بارها در گفت و گوهایش تایید کرده است با سلاح‌ و ساچمه‌هایی تمرین می‌کرده که کیفیت چندانی نداشته اما با این حال او در این بازیها که نخستین تجربه حضورش در المپیک هم بود دست به تاریخ سازی زد و نخستین مدال تیراندازی ایران در بازیهای المپیک را به دست آورد.

رمز موفقیت؟ شاید دوری از حواشی

فروغی قبل از المپیک توکیو به دلیل گمنام بودن چندان مورد توجه رسانه‌ها نبود و خودش هم چندان تمایلی برای ورود به این فضا نداشت شاید همین امر باعث شد او با این حاشیه امنی که برای خود ساخته بود بتواند به راحتی از سایر هم تیمی هایش عبور کند و مدال طلای المپیک را به ویترین مدال هایش اضافه کند و لقب ورزشکار تاریخ ساز ایران در بازیهای المپیک توکیو را هم به خود اختصاص بدهد.

سقوط در مسیری خود خواسته

بدون تعارف جواد فروغی همان زمان که از روی سکوی المپیک پایین آمد خودخواسته در مسیر سقوط قرار گرفت. درخواست تغییر مربی تیم ملی، دو دسته شدن ملی پوشان و تمرین با دو مربی برای یک تیم، وارد شدن به حاشیه‌های رسانه‌ای همه و همه باعث شد فروغی روز به روز از شرایط ایده آل خود فاصله بگیرد. فروغی این روزها درحالی بازیهای المپیک را از دست داده است که همه انتظار داشتند او سالهای سال برای تیراندازی ایران افتخار کسب کند و اما حالا بعد از سه سال و کسب آن مدال تاریخی تنها قاب درخشانی که از او در ذهن مان مانده است همان مدال طلای المپیک توکیواست.

درخواستی که نباید بدعت می‌شد

فروغی پس از المپیک توکیو درحالی که با نصراصفهانی موفق به کسب مدال طلا شده بود درخواست داد مربی تیم ملی تغییر کند؛ آن زمان رسانه‌ها بارها نوشتند و تاکید کردند که این درخواست نباید بدعت شود و مسوولان فدراسیون تیراندازی نباید زیربار این بروند که قهرمان المپیک برای کادر فنی تیم ملی تصمیم گیری کند؛ اما در نهایت فدراسیون به دلیل مدال با ارزشی که این قهرمان به دست آورده بود به خواسته او تن داد و جعفرزاده به عنوان مربی دوم وارد تیم ملی شد اتفاقی که نه تنها باعث پیشرفت قهرمان المپیک نشد بلکه یک دو دستگی را هم در تیم ملی ایجاد کرد که باعث شد سایر ملی پوشان هم نتوانند در مسابقات به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند. فدراسیون پس از این اتفاق و زمانی که ملی پوشان یک ناکامی بزرگ را در مسابقات قهرمانی آسیا اندونزی رقم زده بودند به این نتیجه رسید که مجددا با نصراصفهانی کار را جلو ببرد اما همه این تصمیم‌ها وقتی گرفته شد که دیگر فرصت برای فروغی تمام شده بود چرا که او به دلیل افت زیادی که در رکوردهایش داشت عملا شانس خود را برای رسیدن به سهمیه المپیک از دست داده بود.

غروری که کار دست قهرمان المپیک داد

بدون شک فروغی مدال با ارزشی را در تیراندازی جهان گرفت و می‌توانست به شکل بهتری آخرین سالهای دوران ورزشی‌اش را پشت سر بگذارد اما قدم گذاشتن در یک مسیر اشتباه و اصرار او به ادامه این راه سبب شد که او امروز جایی در تیم اعزامی ایران به بازیهای المپیک پاریس نداشته باشد. به نظر می رسد غروری که بعد از کسب مدال المپیک بر او غلبه کرد کار دستش داد و اکنون سرنوشت تلخ و دردناکی را برای زندگی ورزشی‌ و حرفه‌ای خود رقم زده است.

کد خبر 6083648

دیگر خبرها

  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • چهار دلیل برای اینکه بدن زنان با وزنه‌برداری حجیم نمی‌شود
  • پایان تلخ ۳ اسطوره کشتی آمریکا در انتخابی المپیک
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟
  • آرش میراسماعیلی به تصرف در اموال دولتی محکوم شد!
  • آیا بدنسازی، بدن زنان را حجیم می‌کند؟
  • آرش میراسماعیلی به فساد مالی محکوم شد