Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها-معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: میانگین باسوادی استان از میانگین کشوری ۲ درصد کمتر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد ولی‌الله حیاتی امروز در شورای پشتیبانی سوادآموزی خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر سند مقابله با بی‌سوادی خراسان شمالی آماده شده و برش‌های شهرستانی نیز در این سند لحاظ گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان غربی: نرخ بی‌سوادی بانوان در آذربایجان غربی کاهش یافتپیروانی خطاب به قلعه‌نویی: فرار رو به جلو نکنید/ بی‌سوادی در صحبت‌ها موج می‌زدتمامی ظرفیت‌های استانی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی استفاده شود

وی با بیان اینکه میانگین نرخ باسوادی استان از میانگین کشوری پایین‌تر است٬ افزود: در حال حاضر میانگین نرخ باسوادی خراسان شمالی 92.85 درصد است که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری که 94.5 درصد است پایین‌تر است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدف گذاری استان در راستای ارتقاء درصد باسوادی این است که در دهه فجر جمعیت 10 تا 49 سال خراسان شمالی با سواد شوند تصریح کرد: پایین ترین سطح باسوادی استان مربوط به شهرستان راز و جرگلان با 85‌.9 درصد و بالاترین سطح باسوادی به شهرستان گرمه با 97.3 اختصاص دارد.

حیاتی در پایان اضافه کرد: با توجه به اهمیت امر با سوادی و دغدغه استان مبنی بر ارتقاء درصد باسوادی، اکنون کمیته‌های پشتیبانی سوادآموزی شهرستان‌ها آماده گردیده و فرمانداران موظف هستند مشکلات این حوزه را سریعاً به دفتر استاندار انتقال دهند.

انتهای پیام/312/ ت

R7719/P/S6,55/CT12 بیشتر بخوانید... استاندار آذربایجان غربی: نرخ بی‌سوادی بانوان در آذربایجان غربی کاهش یافت پیروانی خطاب به قلعه‌نویی: فرار رو به جلو نکنید/ بی‌سوادی در صحبت‌ها موج می‌زد تمامی ظرفیت‌های استانی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی استفاده شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی میانگین کشوری خراسان شمالی بی سوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج گرد و غبار طی امروز در کرمانشاه

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده بود طی امروز (هفتم فروردین) شاهد نفوذ گرد و غبار به جو استان باشیم، گفت : توده گرد و غباری که امروز باعث افت کیفیت هوا و کاهش دید افقی خصوصا در مناطق مرزی استان شده، به تدریج از کرمانشاه خارج می‌شود.

وی از احتمال وقوع ناپایداری‌هایی طی فردا یاد کرد که می‌تواند منجر به افزایش ابر، در بعضی ساعات وزش باد و حتی رگبار‌های پراکنده باران در برخی نقاط استان از جمله مناطق شمالی و غربی شود و یادآور شد: این ناپایداری‌ها بارش قابل توجهی برای سطح استان نخواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از آخرین وضعیت بارندگی‌های سال زراعی جاری نیز یاد و میانگین بارش‌های استان در این مدت را حدود ۳۸۸ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته با بارش حدود ۲۵۰ میلی‌متری ۵۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با بارش ۳۶۵ میلی‌متری شش درصد رشد داشته است.

زورآوند میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را ۳۳۳ میلی‌متر عنوان کرد که نسبت به سال گذشته با بارش ۲۰۳ میلی‌متری ۶۴ درصد رشد داشته، اما نسبت به بلندمدت تغییری نداشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش سطح استان در سال زراعی جاری مربوط به پاوه به میزان ۸۱۵ میلی‌متر بوده، خاطرنشان کرد: بارندگی پاوه نسبت به سال قبل ۳۸ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان، کمترین بارش سال زراعی جاری نیز از سنقر به میزان ۲۳۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد و نسبت به بلندمدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

زورآوند میانگین بارش سامانه اخیر طی ۴۸ ساعت گذشته را نیز برای سطح استان ۲۱ میلی‌متر و برای شهر کرمانشاه حدود ۲۸ میلی‌متر دانست و ادامه داد: بیشترین بارش را از قصرشیرین و به میزان ۳۸ میلی‌متر و کمترین بارش را در گیلانغرب با حدود ۱۰ میلی‌متر داشتیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • آمار جرائم و تخلفات در خراسان جنوبی پایین است
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی
  • تردد وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی روزانه ۱۰ درصد افزایش یافت
  • خروج گرد و غبار طی امروز در کرمانشاه