Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوسی گفت: دو میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کردیم که یک میلیارد تومان مصوب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اوایل اردیبهشت امسال بود که در مناطقی از شهرستان نهبندان ملخ صحرایی شناسایی شد و کم کم بعد از گذشت دو ماه سه شهرستان مرزی درمیان، سربیشه و زیرکوه را نیز درگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ملخ های صحرایی بیش از 60هزار هکتار از مراتع و اراضی استان را آلوده کرده و خسارات فراوانی به کشاورزان وارد کردند.   غلامرضا قوسی مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی  به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کردیم که یک میلیارد تومان مصوب شده است.   مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از یک میلیارد تومان اعتبار مصوب شده 400 میلیون تومان تخصیص یافت که سم مورد نیاز کشاورزان تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.   قوسی با بیان اینکه هجوم ملخ صحرایی در شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه قابل کنترل است، گفت: در شهرستان نهبندان ملخ‌ها وارد فاز پرواز و در برخی مناطق وارد مزارع و باغات شده‌اند.   وی شب را زمان مناسبی برای مبارزه با ملخ ها به دلیل تجمع در یک مکان دانست و افزود: انواع تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان تامین شده  و آمادگی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۰ نفر از کشاورزان بومی نهبندان برای خرید سم‌پاش را داریم.   وی افزود: در آخرین مرحله حیات و زندگی ملخ‌ها در شهرستان نهبندان قرار داریم و امیدواریم طی حداقل دو هفته دیگر در صورت مساعد بودن شرایط در کشورهای افغانستان، پاکستان و شاید هند شاهد مهاجرت ملخ‌ها از نهبندان به این کشورها باشیم.   مدیرکل جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجدد در فصل پاییز شاهد ریزش ملخ‌ها در استان خواهیم بود، عنوان کرد: بر اساس  اعلام نظر کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها عملکرد مطلوب‌تری در مبارزه با ملخ صحرایی داشته است.   قوسی سطح آلودگی به ملخ صحرایی در استان را حدود  ۶۹ هزار هکتار عنوان کرد و افزود:عملیات سم‌پاشی و مبارزه در سطح حدود ۲۵ هزار هکتار انجام شده  و در برخی مناطق استان نیز سم‌پاشی در ۲ نوبت صورت گرفته است.   وی عنوان کرد: مبارزه جدی با ملخ‌های صحرایی در شهرستان نهبندان در حال انجام است و امکانات خودرویی مبارزه با این آفت در این شهرستان را نیز افزایش خواهیم داد.   سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیرت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز شب گذشته ضمن حضور در شهرستان نهبندان از مزارع آلوده به ملخ صحرایی بازدید کرد و گفت:بنا به در خواست ونیاز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان پنج دستگاه خودرو ،20دستگاه سم پاش پشتی ،10دستگاه سم پاش فرغونی ،6دستگاه موتور سیکلت و 4دستگاه سم پاش 400لیتری به این شهرستان اختصاص یافت.   وی افزود: همچنین 13 نفر  از بسیجیان جهت مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان قول مساعد دادند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان اعتبار کشاورزی خراسان جنوبی مبارزه با ملخ صحرایی شهرستان نهبندان برای مبارزه با ملخ یک میلیارد تومان ملخ صحرایی جهاد کشاورزی ملخ ها سم پاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار
  • آفت سن غلات مزارع رشتخوار خراسان رضوی نابود شد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد