Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از حمله جنگنده‌های وابسته به نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به پایگاه "الوطیه" و انهدام سامانه‌های پدافندی ترکیه در این پایگاه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه المرصد لیبی به نقل از یک مقام در اتاق عملیات نیروی هوایی نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر امروز (یکشنبه) اعلام کرد که جنگنده‌های این نیروها سامانه‌های پدافند هوایی ترکیه در پایگاه الوطیه (عقبه بن نافع) در غرب لیبی را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نوشت، حملات هوایی نیروهای حفتر رادارها و سامانه‌های پدافند هوایی "هاوک" و سامانه‌های اخلالگر "کورال" در پایگاه الوطیه را هدف قرار دادند.

طبق گفته منبع مذکور، ترکیه پنجشنبه سامانه‌های مذکور را در بخش غربی الوطیه مستقر کرده بود.

در همین حال، یک منبع نظامی بلند پایه دیگر به شبکه "لیبیا الحدث" گفت: طی روزهای گذشته ورود و روند نصب سامانه پدافند هوایی نیروهای ترکیه از نوع هاوک به همراه لوازم جانبی آن اعم از رادارها را زیر نظر داشتیم.

وی افزود: امروز به وزیر دفاع ترکیه که در مصراته حضور داشت ابلاغ کردیم که پایگاه الوطیه آماده استفاده است و ارتش ملی لیبی تصمیم به منهدم کردن سامانه مذکور پس از وارد شدن آن به سرویس دهی گرفت و میزان انهدام این سامانه‌ها ۱۰۰ درصد بوده است.

این حمله درحالی انجام شده که خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در رأس یک هیئت نظامی جمعه وارد طرابلس شد و طبق گفته کارشناسان این سفر در راستای انجام آمادگی‌های لازم برای آغاز نبرد آزادسازی شهر راهبردی "سرت" انجام شده است.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی ترکیه شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور دو سامانه موشکی هاوک را در پایگاه هوایی الوطیه در شمال غرب لیبی مستقر کرد.

ترکیه این سامانه را پیشتر در فرودگاه مصراته و در فرودگاه معیتیقه در شهر طرابلس مستقر کرده بود.

طبق گزارش خبرگزاری ترکیه، آنکارا درصدد ایجاد یک پایگاه هوایی و یک پایگاه دریایی دیگر در لیبی است و به همین منظور سامانه‌های پدافند هوایی را در پایگاه الوطیه نصب کرده است.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای فرماندهی کل نیروهای خلیفه حفتر اعلام کرد که وی از چند پایگاه نیروهایش در بنغازی بازدید کرده است.

طبق اعلام این دفتر، این بازدید در چارچوب بازدیدهای مختلف خلیفه حفتر برای اطلاع از نیروها و تجهیزاتشان صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی تركيه سامانه های پدافند هوایی پایگاه الوطیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد

به گزارش قدس آنلاین، نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه ۲۹ فروردین ماه) همزمان با روز ارتش، تجهیزات و دستاوردهای جدید خود را در حوزه راداری، کشف، سامانه‌های پهپادی، جنگال، انواع موشک‌ها و کنترل فرماندهی را به نمایش گذاشت.

سامانه تلفیقی دیده بانی و دوش پرتاب چابک، رادار جلیلوند، رادار کاشف، آنتن البرز، سامانه فرماندهی و کنترل فکور، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه مجید ۲، سامانه موشکی نواب، سامانه موشکی دزفول، رادار کاوش سامانه مرصاد تاکتیکی ۱۶، رادار هادی سامانه مرصاد تاکتیکی ۱۶، سکوی پرتاب فایر از کن مرصاد ۱۶ به همراه موشک شلمچه ۲، صیاد تک خودرویی، رادار سامانه موشکی ۱۵ خرداد (سوم)، سکوی پرتاب سامانه موشکی ۱۵ خرداد، رادار سامانه ۱۵ خرداد، سکوی پرتاپ سامانه ۱۵ خرداد، رادار سامانه دماوند، خودروی TM سامانه دماوند، سامانه اس ۳۰۰، خودرو ارتباطی سامانه اس ۳۰۰، سکوی دوم پرتاب سامانه باور ۳۷۳، موشک صیاد ۳و۴، موشک دامی سامانه اس ۲۰۰، سامانه تروپو ارتباطی، سامانه ارتباطی مفتاح، سامانه راداری مطلع الفجر، سامانه ارتباطی los سیار، سامانهCP سیار، سامانه شفق، سامانه ابر سداد، سامانه صادق ۶ تاکتیکی، DSM 5000 سامانه جنگ نوین، پهپاد ناصر، پهپاد ۱۰، پهپاد کیان جت، پهپاد امید، پهپاد کرار، پهپاد مهاجر و پهپاد آرش

پهپادهای انتحاری ارتش به نمایش گذاشته شد

همچنین، بیش از ۵۰ فروند از سامانه‌های پهپادی از جمله پهپادهای انتحاری ارتش در مراسم رژه روز ارتش به نمایش گذاشته شدند.

سامانه‌های پهپادی از جمله پهپادهای انتحاری ارتش صبح امروز (چهار شنبه ۲۹ فروردین ماه) در مراسم رژه روز ارتش از مقابل جایگاه عبور کردند.

سامانه‌های پهپادی به نمایش گذاشته شده در این مراسم در حوزه‌های شناسایی، رزمی، انتحاری، پدافندی و… قابلیت اجرای عملیات دارند.

همچنین در این مراسم سامانه‌های پهپادی که به طور شبکه‌محور قابلیت اجرای عملیات جمعی دارند نیز به نمایش گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هفته کابوس‌وار پدافند هوایی اسرائیل؛ گنبد آهنین شکار شد/ انتشار تصاویر ماهواره‌ای از انهدام تاسیسات پایگاه هوایی رامون در حمله موشکی ایران +فیلم و تصاویر
  • آسمان ایران امن تر از همیشه
  • پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • تخمین رسانه انگلیسی از تعداد موشک های ایران | پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد/نباید قدرت موشک‌ها و پهپادهای ایران را دست‌کم گرفت
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد