Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:26:49 GMT

قطعه ایثارگران در آرامستان بوشهر ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۷۰۹۳

قطعه ایثارگران در آرامستان بوشهر ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری صبح یکشنبه در نشست مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی حفظ آثار و ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان بوشهر اظهار داشت: ایجاد قطعه ایثارگران در آرامستان بوشهر یک نیاز است که انتظار می‌رود با تلاش مسئولان محقق شود.

وی اضافه کرد: یک واحد گلخانه در کنار آرامستان بوشهر و محل قطعه خانواده شهدا وجود دارد که می‌توان از این واحد به عنوان قطعه ایثارگران استان استفاده کرد و پیشنهاد می‌کنیم شورا و شهرداری بوشهر با این درخواست موافقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکری با اشاره به خدمات ارزنده کادر درمانی استان در مقابله با ویروس کرونا گفت: در کنار کادر زحمتکش درمان، سایر گروه‌های مردمی هم کمک‌های شایانی داشته و دارند و این موارد از نمونه‌های بارز ایثار اجتماعی است.

وی افزود: یکی از دستور کارهای مهم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی است و اکنون باید توجه بیشتری به ایثار اجتماعی داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خاطرنشان کرد: مقدس‌ترین ایثارها، ایثار اجتماعی است که اکنون در شرایط شیوع کرونا شاهد آن در استان هستیم.

تشکری افزود: یکی از مصداق‌های ایثار اجتماعی که در استان هم نمونه‌های آن را داشتیم تقدیم ۲ شهید سلامت شهیدان فخری و خلیلی است، لذا در کنار تجلیل از شهدای سلامت، تجلیل از گروه‌های مردمی که جلوه‌هایی از ایثار اجتماعی را نمایان کردند ضروری است.

وی ادامه داد: قرائت و خاطره گویی ویژه شهدا و ایثارگران یکی از راهه‌ای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و بر این اساس تا قبل از وضعیت قرمز کرونا در بوشهر، در مساجد خاطره گویی انجام می‌شد.

کد خبر 4966388

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بنیاد شهید و امور ایثارگران ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا ایثار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه شب در دیدار رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای چهار حیث جدی است، که اضلاع آن انرژی، امنیت، فرهنگ و اقتصاد دریا پایه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بوشهر در حوزه اقتصاد دریا پایه هیچ استفاده‌ای ندارد در صورتیکه در کشوری مثل ویتنام ۵۰ درصد اقتصاد ناخالص آن از دریا است.

وی با اشاره به برخی طرح‌های اقتصادی در حوزه دریا پایه بیان کرد: پروژه‌ای مثل آکواریوم دریایی در گذشته مطرح شد که می‌توانست اشتغال زایی خوبی را ایجاد کند اما متأسفانه در بوشهر انجام نشد و استان‌های دیگر این کار را در کویر انجام دادند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: ظرفیت سرمایه گذاری و درآمدزایی و رشد و تولید ناخالص ملی و توسعه درآمد در بوشهر بسیار زیاد است و در این خصوص استان تاریخی با پیشینه بلند سرمایه گذاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به دیدار خود با وزیر اقتصاد اظهار داشت: در این جلسه پیشنهاد تخفیف عوارض گمرکی به وزیر اقتصاد داده شد که به ۲۰ درصد برسد؛ همچنین دیگر مورد تاکید در این جلسه ایجاد خط ریلی تجاری محور مقاومت بود که این خط ریلی از بوشهر عبور کند که می‌تواند به اقتصاد استان نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه بوشهر از ظرفیت بزرگی که دارد به خوبی بهره برداری نمی‌کند گفت: به همین خاطر باید طراحی شود که اقتصاد استان در افق ملی که تعریف شود سود بازرگانی اصلی منجر به توسعه درآمد سرانه استانی و توسعه استان شود. بانک‌ها هم باید در این عرصه با اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران کمک کنند.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: وزیر اقتصاد نیز آمادگی دارد به طور کامل با استان همکاری داشته باشد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به رویکرد نمایشگاه‌های بین المللی گفت: نمایشگاه بین المللی باید به کانال فروش تبدیل شود، همچنین شهرک‌های دانش بنیان اقتصادی باید ایجاد شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با پرداختن به مساله خرید تضمینی مواد کشاورزی استان گفت: در حال حاضر کشورهایی مانند سوریه، تاجیکستان و ازبکستان آماده خرید خرما از بوشهر هستند و در این زمینه باید دیپلماسی اقتصادی را فعال کرد

کد خبر 6083826

دیگر خبرها

  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ایمان الهی است
  • سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است
  • سپاه تجلی ایثار و فداکاری است
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود
  • ساخت قبور جدید در آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود