Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد الزبیری، وزیر شیلات دولت نجات ملی یمن اقدام انگلیس در شورای امنیت و درخواست برای بررسی وضع نفتکش «صفار» را سیاسی توصیف و تاکید کرد که این کشور و شورا به خطری که محیط زیست دریای یمن را تهدید می‌کند، بی توجه هستند.

وی گفت: مسئله نفتکش صافر برای اولین بار پس از ۵ سال مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که یمن ابتکار عمل‌های پیاپی در این خصوص مطرح می‌کرد بدون اینکه کسی صدای ما بشنود، انگلیس و شورای امنیت کجا بودند؟

الزبیری افزود: شورای عالی سیاسی یمن پیشنهاد داد بنزین این نفتکش به فروش برسد و به صورت عادلانه میان عدن و صنعاء تقسیم شود.

وی گفت: دولت مستعفی با این درخواست تلاش دارد انصارالله را وادار کند تا به تیم فنی وابسته به سازمان ملل اجازه دهد بدون هیچ گونه قید و شرطی وارد این نفتکش شوند.

وزیر شیلات یمن هشدار داد در صورت انفجار نفتکش صافر بسیاری از کشور‌های موجود در سواحل دریای سرخ و خلیج عدن و صد‌ها هزار خانواده که حرفه آن‌ها صیادی است، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

گفته شده حدود ۱۲۱ جزیره و ۶۵۰ نوع ماهی در این محدوده دریایی وجود دارد و انفجار این نفتکش باعث از بین رفتن تمامی آن‌ها می‌شود.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن از مدت‌ها قبل ضمن محکوم کردن ممانعت از فروش نفت از سوی متجاوزان اعلام کرده بود که مسئولیت هر گونه نشتی انبار نفتی شناور شرکت «صافر» برعهده سازمان ملل و کشور‌های متجاوز است.

نفتکش «صافر» که از سال ۲۰۱۶ در بندر «رأس العین» الحدیده یمن از سوی عربستان متوقف و محاصره شده است با اهمال کاری ریاض و همپیمانانش و حفاظت نکردن و بازسازی نکردن به شدت آسیب دیده است و اگر این نفتکش حامل بیش از یک میلیون نفت خام تعمیر نشود انهدام آن همچون بمبی برای محیط زیست است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائتلاف سعودی شورای امنیت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه‌ مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

جماران عکسی یادگاری از مقامات شرکت کننده در نشست منتشر کرده است که در آن علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ایران نیز در آن حضور دارد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898962

دیگر خبرها

  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • سن‌پترزبورگ روسیه مقصد بعدی دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود