Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر پایگاه ملی حسنلو  نقده از مرمت و ساماندهی مجموعه پایگاه ملی محوطه تاریخی حسنلو خبر داد.

حسن شیری، در گفت و گو باایسنا گفت: عملیات مرمت و ساماندهی مجموعه تاریخی حسنلو از اوایل تیر ماه سال جاری آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این عملیات در ادامه روند اقدامات قبلی با ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال ۱۳۹۸ در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایگاه ملی حسنلو  نقده با اشاره به اقدامات انجام یافته خاطرنشان کرد: اجرای اندود حفاظتی از کاهگل بر روی بقایای معماری، از بین بردن پوشش گیاهی مزاحم، ساماندهی مسیر بازدید شنی و روغن‌کاری مسیر بازدید چوبی، مرمت قسمت‌هایی از بقایای معماری آسیب‌دیده، ساماندهی تابلوهای معرفی داخل آثار و تقویت سیستم‌های روشنایی از مهمترین کارهای مرمتی است.

منطقه تاریخی حسنلو در ۸۰ کیلومتری ارومیه و ۹ کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که با قدمت ۸۰۰۰ ساله یکی از مهمترین سایت‌های باستانی ایران بوده که دارای شهرت جهانی است، جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت ۳۰۰۰ ساله دارد و هم‌اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می‌شود.

پایگاه ملی حسنلو در سال ۱۳۴۴ به شماره  ۴۸۵ در فهرست آثار ملی ثبت و جهت انجام فعالیت‌های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است، این پایگاه یکی از آثار مهم گردشگری آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که گردشگران داخلی و خارجی زیادی سالانه از آن بازدید می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تپه حسنلو پایگاه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی سیستان و بلوچستان رایگان شد

  محمدهادی طهرانی‌مقدم اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی، بازدید از تمامی ابنیه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان در روز ۳۰ فروردین ماه رایگان است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی با عنوان «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» انتخاب شده است و ایکوموس (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث فرهنگی در سراسر جهان) به کشور‌ها توصیه کرده که در این باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از ۱۶۰۰ بنا و محوطه تاریخی ثبت شده وجود دارد که در این روز برای بازدید عموم علاقه‌مندان به صورت رایگان دایر خواهد بود و راهنمایان نیز توضیحات لازم را ارائه می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رهاسازی چاه عمیق بدون حفاظ در مجموعه باستانی گورستان سیراف + فیلم
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کرمانشاه امروز رایگان است
  • امروز بازدید از بنا‌های تاریخی کردستان رایگان است
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل