Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در دیدار عصرشنبه گفت: اکنون تلاش می شود که فلسطین را حذف کنند و متاسفانه شاهدیم که حق حیات و حقوق بشر را از ملت فلسطین در کرانه باختری می گیرند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: باید سازمان های حقوق بشری جوابگو باشند که چرا امروز حقوق اولیه ملت فلسطین رعایت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه انسجام لازم در کرانه باختری در حال کم شدن است، اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی از تفرقه جهان اسلام سوء استفاده می کند. دشمن در حال عمل کردن به منویات شوم خود است و موضع گیری و محکوم کردن کافی نیست و مشکل را حل نمی کند. بلکه به یک ایده بنیادی نیاز داریم. با دشمن زورگو و جبار باید با روش خودش مواجه شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید در مقابل این ظلم و زور پاسخگو باشند، ابراز داشت: نباید به دشمنان اسلام دست دوستی دراز کرد.

وی با اشاره به برخی خیانت های کشورهای اسلامی در قبال قضیه فلسطین، اظهار داشت: ما نباید در مقابل این خیانت ها ساکت باشیم، باید به عنوان عالمان دینی درسخنرانی های خود این ظلم آشکار را فریاد بزنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر بخواهیم امت واحده اسلامی داشته باشیم باید معیت و همراهی با رسول الله (ص) داشته باشیم. ما باید « اَشِّدآءُ عَلَی الکُفّار ورُحَمآءُ بَینَهُم» باشیم در حالیکه برخی از حکام عرب این روحیه را ندارند وگاهی نیز برعکس عمل می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تأکید کرد: اصول اولیه معاشرت اسلامی که همانا معیت با رسول الله است نادیده گرفته می شود و این مایه ننگ است.

وی با انتقاد از برخی کشورهای عربی برای تلاش در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی ماندنی نیست ورفتنی است و چه بسا به زودی از درون نابود خواهد شد. ما به برادران مسلمان خود توصیه می کنیم در امور ماندنی و باقی سرمایه گذاری کنند و دل به حمایت کفار نبندند.

همچنین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از توافق فتح و حماس ابراز خشنودی کرد و گفت ما نیازمند یک حرکت عملیاتی در کرانه باختری هستیم.
در این دیدار پیام ویژه "اسماعیل هنیه" رییس دفتر سیاسی حماس برای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توسط خالد قدومی تقدیم حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تشکر اظهار داشت: ما این پیام را به مراجع و علمای جمهوری اسلامی ایران خواهیم رساند. 

"خالد قدومی" نماینده نماینده جنبش حماس در تهران نیز در این دیدار با انتقاد از سران برخی کشورهای عربی اظهار داشت: عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی برایشان بسیار خطرناک است. و جایگاه اخوت اسلامی را که مورد امر و توصیه قرآن است را متزلزل می کند.

وی با اشاره به معامله قرن اظهار داشت: معامله قرن توسط نتانیاهو و ترامپ طراحی شده است. اکنون رژیم صهیونیستی از درون در ضعف قرار دارد ولی متاسفانه برخی از کشورهای عربی تلاش می کنند با این رژیم ارتباط برقرار کنند. این عادی سازی روابط نوعی توافق با ظالمان است و خلاف سیره رسول الله (ص) است امیدواریم این برادران متنبه شوند و از اشتباه خود بازگردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است

به گزارش بامداد چهارشنبه المیادین، محمد الهندی در گفتگو با این رسانه لبنانی، افزود: قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش‌بس فوری در غزه، انزوای رژیم صهیونیستی در جهان را نشان می‌دهد، اما عملا منعکس کننده هیچ اقدام عملی نخواهد بود.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی شریک و همپیمان هستند و اختلافات آنها تاکتیکی است و روابط دو طرف راهبردی و فراتر از روابط جو بایدن و بنیامین نتانیاهو است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اضافه کرد: تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی نمایشی است و اختلافات علنی بین آمریکا و این رژیم به نفع نتانیاهو است که می‌خواهد بگوید تنها کسی است که قادر به مقابله با دولت بایدن است.

الهندی افزود: تصمیمات و قطعنامه‌های نهاد‌های بین‌المللی تنها زمانی که ضرورت داشته باشد و منعفت آمریکا در آن باشد، فعال‌سازی خواهد شد و اکنون منفعت این رژیم در عدم فعال‌سازی آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه اسرای اسرائیلی برگ برنده مقاومت هستند و دشمن صهیونیستی می‌خواهد با کمترین هزینه آنها را آزاد کند، گفت: مقاومت در جریان مذاکرات انعطاف و نرمش زیادی از خود نشان داد، اما نتانیاهو مانع از هرگونه پیشرفت شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «فلسطین»؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • جلالی:شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت
  • نمایشگاه قرآن، فرصتی برای آشنایی ملت‌هاست/ فلسطین قطب‌نمای مسلمانان است
  • انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است
  • اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی کلید حل مسئله فلسطین است
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • بازگشت اسد به دنیای عرب