Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه هزینه تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت در این استان را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ کیومرث مظفری در خصوص افزایش هزینه تمدید دفترچه بیمه سلامت “روستاییان”، گفت: اینکه گفته شده هزینه تمدید دفترچه‌ها از ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان در سال گذشته به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان طی امسال رسیده است، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آبان ماه سال ۹۸ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، افرادی که دفترچه روستایی و سلامت همگانی یا همان دفترچه ایرانیان داشتند در سامانه‌ای ثبت نام کردند که توسط وزارت رفاه ارزیابی شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: پس از ارزیابی افراد به ۱۰ دهک تقسیم بندی شدند که هزینه بیمه افراد دهک‌های اول تا سوم به‌صورت کاملاً رایگان است.

مظفری خاطر نشان کرد: بر این اساس افرادی که در دهک‌های چهارم تا ششم قرار گرفته‌اند نصف حق بیمه را پرداخت می‌کنند و از دهک ششم به بالا حق بیمه را باید کامل پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه نحوه دهکیابی و ارزیابی وسع فقط از طریق وزارت رفاه مشخص می‌شود، گفت: افرادی که نسبت به ارزیابی دهک‌های خود اعتراضی دارند باید این اعتراض را به وزارت رفاه ارائه بدهند.

او به اقداماتی که در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا توسط این سازمان انجام شده است اشاره کرد و گفت: بر این اساس به منظور تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که دفترچه آنها فاقد اعتبار است اگر در سنوات قبل از مزایای تمدید ۶ ماهه استفاده کرده‌اند می‌توانند حتی اگر دفترچه آنها فاقد اعتبار باشد از خدمات بستری استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: افرادی که تا قبل از امسال از تمدید ۶ ماهه استفاده نکرده‌اند، استمرار پوشش بیمه‌ای با همان شرایط قبلی به مدت ۶ ماه برای آنها تمدید خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرمانشاه دفترچه بیمه سلامت تمدید و تعویض دفترچه بیمه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه هزینه تمدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بهرنگ قربانی، افزود: این دفترچه‌ها به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ شده و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس قرار گرفته است.
او ادامه داد: دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی دارای مهلت و اعتبار ۶ ماهه  است که پس از بررسی وضعیت فرد سپرده گذار، قابل تمدید است.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، در خصوص ضریب امنیتی دفترچه‌ها هم گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مُهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه ،بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

قربانی افزود: از جمله مزایای افتتاح حساب از سوی اتباع ،امکان دریافت دفترچه اقامت قابل تمدید از سوی اتباع، سپرده‌گذاری، استفاده از بیمه تکمیلی درمان، بیمه حوادث، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه آتش‌سوزی و استفاده از صندوق ذخیره تسهیلات فرزندان اتباع خارجی است.

دیگر خبرها

  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت