Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@21:34:29 GMT

غرور ملی آمریکایی‌ها و انتخاب مجدد ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۷۷۴۶

دلایل کاهش غرور ملی مردم آمریکا شامل موارد متعددی است مانند:

جمهوری اسلامی ایران

یک سال قبل پهپاد رادارگریز گلوبال هاوک را که نماد برتری تکنولوژیک و نظامی آمریکا بود، ساقط کرد. این اقدام به قدری تاثیرگذار بود که روسیه با تمام قدرت نظامی‌اش، سامانه موشکی سوم خرداد را افسانه‌ای توصیف کرد.

در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳دی ۱۳۹۸) ارتش آمریکا بنا به دستور دونالد ترامپ، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ترور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ترور که خلاف بسیاری از موازین حقوق بشری و حقوق بین‌الملل عمومی بود، موجب تظاهرات شدید و عکس‌العمل‌های منفی در آمریکا شد. از جمله این عکس‌العمل‌ها می‌توان به عذرخواهی مایکل مور، کارگردان مطرح آمریکایی از رهبر معظم انقلاب و حمایت شارون استون، بازیگر هالیوود از مراسم تشییع جنازه حاج قاسم اشاره کرد.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ترور حاج قاسم سلیمانی، به پایگاه عین‌ الاسد آمریکا حمله موشکی کرد. اهمیت این اقدام موقعی درک می‌شود که توجه شود پس از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات نکرده بود به خاک آمریکا یا پایگاههای آن حمله مستقیم نظامی کند؛ بنابراین این اقدام، پس از ۷۴ سال اولین مورد در نوع خود بود.

مدیریت غلط دولت ترامپ در خصوص بیماری کرونا موجب خسارات فراوانی برای آمریکا شده است. از این رهگذر جدی نگرفتن این بیماری در هفته‌های ابتدایی شیوع آن و طرح مسائل اشتباهی همچون خوردن محلول ضدعفونی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا توسط ترامپ، باعث شده تاکنون آمریکا دارای بالاترین میزان تلفات ناشی از کووید-۱۹ در دنیا باشد. کرونا در حال حاضر بیش از ۴۵ میلیون بیکار روی دست دولت آمریکا گذاشته و خسارات اقتصادی فراوانی به این کشور وارد کرده است.

مسأله قتل جورج فلوید سیاهپوست و اعتراضات ضدنژادپرستی که هفته‌هاست آمریکا را درگیر بحران کرده، یکی دیگر از این موارد است. مسأله قتل فلوید، یک بار دیگر گسست‌ها و عدم پیوست اجتماعی جامعه آمریکا را به رخ مردم این کشور کشیده است. وقتی وضعیت داخلی یک کشور آشفته و از هم گسیخته باشد، این شرایط روی ذهنیت و ایستارهای مردم آن جامعه تاثیر منفی می‌گذارد. مردم آمریکا هم از این قاعده مستثنا نیستند.

همچنین جان بولتون با انتشار کتابی ادعا کرده ترامپ از دولت چین برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ تقاضای کمک کرده است. ترامپ هنوز از اتهام دریافت کمک از روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و درخواست از دولت اوکراین برای پیدا کردن مدرک علیه فرزند جو بایدن مبرا نشده که مجدد اتهام مشابهی از سوی بولتون به وی وارد شده است. وجود چنین رئیس جمهوری که مکررا با این دست از اتهامات مواجه می‌شود، قطعا یک پارامتر منفی برای جامعه آمریکاست؛ آن هم جامعه‌ای که همواره به یک حامی و قهرمان نیاز دارد و این مورد بارها در سینمای هالیوود به تصویر کشیده شده است. چنین رئیس‌جمهوری قطعا نمی‌تواند نشانی از یک حامی یا قهرمان برای مردم آمریکا داشته باشد.

شرایطی برای مردم آمریکا پدید آمده که با استناد به نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ، به کاهش غرور ملی آنها منجر شده و این موضوع می‌تواند آثار و تبعات فراوانی بر پیکره اجتماعی جامعه آمریکا داشته باشد.

بنابراین اگر ترامپ موفق نشود در فرصت باقیمانده این چالش و شکاف اجتماعی را پر کند، نمی‌تواند پیروز کارزار انتخابات آینده باشد. زمزمه‌های اخیری که از درون حزب جمهوریخواه مبنی بر احتمال عدم‌حضور ترامپ در انتخابات 2020 شنیده می‌شود را می‌توان از همین دریچه تحلیل و ارزیابی کرد.

محمد شیخان - کارشناس مسائل سیاسی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گلوبال هاوک قاسم سلیمانی ترور دونالد ترامپ عین الاسد مردم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ

منابع آگاه خبر دادند برخی از میلیونرهای جمهوری خواه آمریکایی به دنبال کمک به ترامپ در تامین وثیقه برای پرونده کلاهبرداری و فساد مالی وی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سه منبع آگاه به رویترز خبر دادند که برخی از میلیونرهای جمهوری خواه آمریکایی در حال همکاری با یکدیگر برای کمک به دونالد ترامپ در تامین وثیقه 175 میلیون دلاری برای پرونده کلاهبرداری و فساد مالی وی هستند.

براساس این گزارش، برخی اهداکنندگان جمهوری خواه بزرگ کمک های مالی به کمپین ترامپ در تلاشند تا این مبلغ وثیقه را برای ترامپ تامین کنند تا اجرای حکم جریمه حدود نیم میلیارد دلاری علیه رئیس جمهور سابق متوقف شود.

روز گذشته یک هیئت تجدیدنظر متشکل از 5 قاضی حکم دادند که اگر ترامپ ظرف 10 روز بتواند وثیقه 175 میلیون دلاری تعیین شده در پرونده کلاهبرداری و فساد مالی خود را تامین کند، اجرای حکم جریمه 464 میلیون دلاری صادر شده علیه وی، متوقف خواهد شد.

ترامپ که متهم به دستکاری حساب‌های شرکتش برای دریافت شرایط مالی بهتر از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه است به پرداخت 345.8 میلیون دلار محکوم شده است؛ مبلغی که با احتساب سود و جریمه‌های مالی پسرانش به 464 میلیون دلار افزایش یافته است.

اما وکلای دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند که موکلشان قادر به پرداخت این مبلغ تا پایان ماه مارس، مهلت تعیین شده از سوی دادگاه نیست و همچنین وی نمی‌تواند ضمانت مالی لازم را مبنی بر توانایی پرداخت این جریمه به دادگاه ارائه دهد.

از سویی هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر به ارائه تضمین 100 درصدی برای چنین مبلغ هنگفتی نشده است. همچنین مشاوران رئیس جمهوری سابق بیش از 30 بار با رد درخواست خود در این زمینه مواجه شده‌اند.

دونالد ترامپ که از این وضعیت دشوار به تنگ آمده با استفاده از عباراتی چون «غیرقانونی، غیر آمریکایی، بی سابقه و عملاً غیرممکن» خشم و نارضایتی خود را از این حکم اعلام کرده است.

او با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی خود این جریمه را «غیرقانونی، غیرآمریکایی، بی‌سابقه» خواند و نوشت که بزرگی آن به نحوی است که پرداختش را برای هر کسب‌وکاری، از جمله «کسب‌وکار موفق» وی غیرممکن می‌کند.

وکلای دونالد ترامپ از دادگاه استیناف خواستند تا ارائه ضمانت مالی برای جریمه تعیین شده را تا تکمیل مراحل رسیدگی به درخواست تجدیدنظر (که ممکن است چندین سال طول بکشد) به تعویق بیاندازد.

این در حالی است که استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در این باره گفت: در حال حاضر هیچ تلاش هماهنگی در این باره صورت نگرفته است اما ترامپ پول کافی برای پرداخت کل جریمه صادر شده را دارد.

منبع چهارمی که یکی از دوستان نزدیک ترامپ است اظهار کرد که اطلاعات مستقیم از یک اهداکننده دارد که بیش از 150 میلیون دلار را تا پایان هفته برای تامین وثیقه پرونده کلاهبرداری ترامپ اهدا کرده است.

پس از آن ترامپ در جمع خبرنگاران اعلام کرد: من می توانم وثیقه 175 میلیون دلاری را به صورت نقدی، اوراق ضمانتی یا اوراق بهادار و یا به هر شکلی که لازم باشد، بسیار سریع پرداخت کنم.

این در حالی است که جزئیات کامل تلاش های صورت گرفته برای کمک به تامین وثیقه پرونده ترامپ از جمله مبلغ پرداخت شده از سوی هر اهداکننده مشخص نشده است.

پیشتر سی ان ان گزارش داده بود در صورتی که ترامپ نتواند جریمه حدود نیم میلیارد دلاری خود را پرداخت کند، ممکن است برخی از املاک او برای جبران بدهی‌ها مصادره شوند. گفته می‌شود عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا حدود 464 میلیون دلار ارزش دارد و او می‌تواند با فروش آن مبلغ لازم را تهیه کند.

نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 در صورتی خواهد توانست درخواست تجدید نظر خود در این پرونده را به جریان بیندازد که بتواند مبلغ جریمه و یا ضمانت مالی معادل آن را به حساب مرجع قضایی در نیویورک واریز کند. در غیر این صورت قاضی با استفاده از اختیارات قانونی خود می‌تواند حکم به بازداشت اموال و مستغلات او دهد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا.

وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاهخشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه