Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:24:15 GMT

نقش تاثیرگذار وقف در حل مشکلات جامعه

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۷۸۱۰

نقش تاثیرگذار وقف در حل مشکلات جامعه

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقف از حوزه‌هایی است که توجه به آن می‌تواند در حل مشکلات جامعه تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن شجاعی پیش از ظهر امروز (۱۵ تیر) در مراسم کلنگ‌زنی موقوفه امام رضا (ع) شهرستان خرم‌دره، گفت: وقف به‌عنوان یک سیستم پویا و بازوی نیرومند، کارکردی مؤثر در ساماندهی امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و کالبدی جامعه برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که بهره‌گیری بهینه از منابع و توانمندی‌های این نهاد مردمی که نشات گرفته از اعتقادهای دینی انسان است، می‌تواند منجر به رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه شود، ادامه داد: با همت یکی از خیرین اتفاق مبارکی در شهرستان خرم‌دره در حال رخ دادن است.

این مسئول با اشاره به کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و ادبی امام رضا (ع) خرم‌دره، تصریح کرد: یک خیر پیش‌قدم شده است که این کار را انجام دهد که قطعا خیرات و برکات بسیاری برای شهرستان خواهد داشت.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که اوقاف منشا خدمات بسیاری در جامعه است، اضافه کرد: همه ما اموالی داریم که فانی هستند، اما کسی که وقف می‌کند، آن را جاودانه کرده و به سرای آخرت می‌فرستد.

وی با بیان این‌که همین عمل واقفان، نام آنان را در تاریخ ماندگار خواهد کرد، گفت: عمل واقفان در واقع درس بزرگی برای همگان است.

شجاعی با اشاره به این‌که ترویج سنت حسنه وقف در ساحت‌های مختلف فرهنگی منشا برکات بسیار خواهد بود، بیان کرد: وقف توانسته است به حل مشکلات و آبادانی جامعه کمک کند.

در ادامه این مراسم‌، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جریان کلنگ‌زنی موقوفه امام رضا (ع) افزود: اوقاف یک مجموعه اثرگذار در کشور بوده و خوشبختانه در مناطق مختلف فعالیت خوبی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به اینکه ورود اوقاف به مباحث فرهنگی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد، گفت: باید در این حوزه ظرفیت‌های استان نیز شناسایی شود.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در زنجان بیان کرد: خوشبختانه مشارکت مردم نسبت به وقف در استان بیشتر شده است.

کرمی با اشاره به تاثیر وقف در خدمات اجتماعی بیان کرد: در خدمات اجتماعی باید بیشتر تلاش کنیم که خدمات دیده شود، چرا که اوقاف در این رابطه اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به اینکه اوقاف به دنبال اجرای طرح‌های خیرانه در کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: در همین راستا یک مدت است که این نهاد به دنبال اجرای نیت در قالب طرح است که در این زمینه انواع اقسام طرح‌های اجرایی را داریم.

وی با اشاره به چند طرح سرمایه‌‎گذاری انجام شده در استان در حوزه وقف، بیان کرد: امیدواریم سرمایه‌گذاری ماندگار در استان انجام شود، همچنان‌که اوقاف به دنبال بحث درخت کاری زیتون در شهرستان طارم است.

این مسئول، همچنین از ساخت ۵۲ واحد مسکونی برای نیازمندان نیز خبر داد و گفت: در این رابطه نیز از مشارکت دستگاه‌های مرتبط بهره گرفته شده است.

کرمی با اشاره به فعالیت ۱۰ معدن از ۱۷ معدن فعال در منطقه خراسانلو، اظهار کرد: طبق قانون آنها باید سهم اوقاف را پرداخت کنند و الان قریب به دو سال است که طبق تفاهم‌نامه اینها سهم اوقاف را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در قانون اوقاف، معدن قابل اجاره نیست و باید در رابطه با آن مشارکت شود که برای همین امر یک امین برای معادن خراسانلو نصب شده است.

وی همچنین از اجرای طرح دامپروری در زنجان خبر داد و گفت: این طرح با ۵ هزار راس گوسفند اجرایی خواهد شد، منتهی زمین‌هایی که موقوفه هستند سرمایه‌گذار رغبت زیادی به آن ندارد که این امر نیازمند همکاری نمایندگان برای سرمایه‌گذاری است.

در ادامه این مراسم ‌نیز رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌دره با اشاره به مشارکت قابل توجه خیرین در برنامه‌های قرآنی، بیان کرد: وقف مخصوص گروه یا طبقه‌ای معین نیست؛ مانند وقف بر فقرا، روضه‌خوانی، وقف بر طلاب و مدارس و مساجد، کمک به نیازمندان و احداث بیمارستان.

حجت‌الاسلام محمد خدابنده‌لو با بیان این‌که سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است و دارای ثواب و فضیلت‌های بسیاری است، افزود: وقف ثوابی است که برای واقف آثار و برکات معنوی زیادی به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان وقف مجلس شورای اسلامی اوقاف و امور خیریه استان خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد مشترک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس

سه بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس با پیشنهاد مشترک یکی از باشگاه های لیگ ستارگان قطر روبرو شده‌اند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های فوتبال باشگاهی در کشورهای عربی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود تا مدیران این باشگاه‌ها به فکر تقویت تیم‌های خود باشند.

از این رو بار دیگر پیشنهادهایی از سوی مدیر برنامه‌های ایرانی به دست بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال کشور رسیده است.

در این بین یکی از باشگاه‌های کشور قطر با بررسی عملکرد سه بازیکن پرسپولیس خواستار مذاکره با هر سه بازیکن شده است تا آنها را که در پایان فصل هم قراردادشان با پرسپولیس به اتمام می‌رسد را جذب کنند.

دو بازیکن ملی پوش پرسپولیس و یکی از هافبک‌های این تیم که از زمان روی کار آمدن اوسمار ویه‌را یکی از بازیکنان اصلی این تیم است پیشنهاد قطری‌ها را به پایان فصل موکول کرده‌اند تا تمرکز خود را روی بازی‌های پیش روی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی بگذارند.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه هم موضوع تمدید قرارداد آنها را به پایان فصل پس از مذاکره با اوسمار ویه‌را موکول کرده است تا تمرکز آنها در هفته‌های پایانی و در رقابت قهرمانی با استقلال تهران بر هم نخورد.

حالا باید دید بازیکنانی که پیشنهاد لیگ‌های عربی را دریافت می‌کنند با وجود مشکلات مالی که امسال تجربه کردند حاضر به تمدید خواهند شد یا فوتبال خود را به عنوان لژیونر ادامه دهند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • پیشنهاد قطری برای ۳ بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • پیشنهاد مشترک باشگاه قطری به سه بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند
  • تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم