Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:08:10 GMT

هشدار وقوع رعد و برق به کوهنوردان و طبیعت‌گردان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۷۹۷۱

هشدار وقوع رعد و برق به کوهنوردان و طبیعت‌گردان

 محمد باقر محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طی روز و ماههای ابتدای گذشته از سال ۹۹ پایین بودن ضریب ایمنی در افزایش حوادث کوهستان نقش حائز اهمیتی داشته به طوری که طبق ارزیابی های انجام شده ۹۰ درصد از حوادث به وقوع پیوسته در محیط های کوهستان به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی برای کوهنوردان در این مناطق رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پایین بودن سطح آموزش‌ها ارائه شده به کوهنوردان و کوهپیمایان اعزامی به مناطق کوهستانی، به همراه نداشتن تجهیزات مناسب کوهنوردی، بی‌توجهی به شرایط جوی به ویژه رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید و ضعف در اطلاع رسانی را از جمله مواردی دانست که بر شمار تلفات حادثه دیدگان ارتفاعات کوهستان روز به روز می‌افزاید.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کوهنوردان اعزامی به مناطق کوهستانی و صعب العبور کوهستانی خواست اکنون از صعود انفرادی به مناطق یاد شده خودداری کنند و اگر قصد صعود به مناطق کوهستانی را دارند به همراه گروهی مجرب و آموزش دیده اقدام به این کار کنند.
محمدی اضافه کرد: کوهنوردان از هر گونه صعود بدون اطلاع به اعضای خانواده، دوستان نزدیک و فدراسیون کوهنوردی خودداری کنند و در صورت عزیمت به ارتفاعات کوهستانی از لباس های دارای رنگ واضح ( قرمز، زرد و فسفری) برای سهولت در رصد امدادگران و نجاتگران استفاده کنند.

برچسب‌ها سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر فدراسیون کوه نوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر فدراسیون کوه نوردی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر فدراسیون کوه نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت

ریاست هواشناسی در خبرنامه ای از احتمال بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۲۹ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارندگی شدید و سرازیرشدن آنی سیلاب‌ را برای روزهای جمعه و شنبه (۳۱ حمل و ۱ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، پنجشیر، نورستان، کنر، ننگرهار، لغمان، کاپیسا، کابل، پروان، سمنگان، بلخ، سرپل، فاریاب، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، دایکندی، بادغیس، غور، هلمند، ارزگان، قندهار و زابل پیش‌بینی کرده است.

به گفته ریاست هواشناسی، احتمال بارش ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر برف و ۱۵ تا ۶۰ میلی‌متر باران در بعضی از ولایات وجود دارد.

این در حالی است که در روزهای پسین اکثر ولایات کشور شاهد بارش باران شدید و سرازیرشدن سیلاب بوده‌است.

روز گذشته وزارت داخله طالبان در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرد که براثر این بارندگی‌ها و سیلاب در کشور دست‌کم ۷۰ نفر جان باخته‌اند و صدها خانه تخریب و هزاران مواشی تلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم
  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲ طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات