Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:19:12 GMT

امارات از تشکیل کابینه جدید در این کشور خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۸۰۵۹

امارات از تشکیل کابینه جدید در این کشور خبر داد

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست‌وزیر  (رئیس شورای وزیران) و نائب رئیس امارات عربی متحده عربی و همچنین حاکم دبی دیروز (شنبه) از تصویب ساختار جدید کابینه این کشور خبر داد و گفت که این کابینه امروز معرفی می‌شود.

وی در صفحه توییتری خود نوشت که دولت به وعده خود در ایجاد تغییرات عمل کرده و وزارتخانه‌ها و کمیته‌هایی را در هم ادغام کرده تا دولتی تشکیل شود که با توجه به تحولات، انعطاف‌پذیرتر و همراه‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختار جدید کابینه را  تصویب کردیم و آن را امروز ساعت 12 ظهر (به وقت محلی) معرفی می‌کنیم.

نخست‌وزیر امارات افزود: ما در ساختار دولت و اندازه آن تجدید نظر خواهیم کرد. وزارتخانه‌هایی را در هم ادغام می‌کنیم و کمیته‌هایی را تغییر خواهیم داد و تغییراتی را اعمال خواهیم کرد. ما به یک دولت انعطاف‌پذیرتر و سریع‌تر نیاز داریم تا در راستای اولویت‌های جدید و متفاوت ملی عمل کنند. کسانی که تصور می‌کنند دنیای بعد از شیوع «ویروس کرونا» مثل قبل آن خواهد بود، اشتباه فکر می‌کنند.

وی نوشت که در طول دو سال 50 درصد از مراکز خدمات دولتی ملغی شده و به شکل الکترونیکی در خواهند آمد و نیز نزدیک به 50 درصد از سندیکاها با یکدیگر و یا با وزارتخانه‌ها ادغام خواهند شد و وزراتی جدید تصویب می‌شود و پست‌های اجرایی مدیریتی در بخش‌های خصوصی تعریف خواهد شد که برای حرکت به سمت آینده به آن نیازمند هستیم.

وی افزود که وزارت صنعت و فناوری‌های پیشرفته در راستای تحول و پیشرفت در بخش صعنت ایجاد خواهد شد و هیات ارزیابی‌ها با آن ادغام شده و وزارت علوم پیشرفته زیر نظر آن خواهد بود و «سطان الجابر» وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته تعیین شده است.

کابینه فعلی امارات متشکل از  24 وزیر به همراه نخست‌وزیر، دو نایب نخست‌وزیر و تعدادی وزیر مشاور است. بر اساس توافق اتحادیه امارات رییس حکومت از آل نهیان تعیین می‌شود و هم اکنون حاکم این کشور «خلیفه بن زاید آل نهیان» می‌باشد. همچنین نخست‌وزیر از آل مکتوم در دبی بوده که اکنون این سمت بر عهده «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم این امارت است. وزرای نیز بر اساس این توافق در بین سایر امارات تقسیم شده که بیشترین سهم را آل نهیان و آل مکتوم در اختیار دارند. 

برچسب‌ها کرونا ابوظبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ابوظبی کرونا ابوظبی نخست وزیر آل مکتوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم

تهران- ایرنا- پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا سه‌شنبه تاکید کرد که کشورش برای عضویت کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل تلاش خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شماری از کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و جمهوری مالت حامی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی هستند و پیشتر اعلام کرده بودند که به طور مشترک در این راستا تلاش خواهند کرد.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر روز جمعه گفت که در اروپا نشانه‌های «واضحی» از آمادگی کشورهای منطقه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارند.

پدرو سانچس نخست وزیر اسپانیا پیش از این در میانه کارزار دیپلماتیک خود برای جلب حمایت از به رسمیت شناختن کشور فلسطین با یوناس گار استور، همتای نروژی خود در اسلو دیدار کرده بود.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر هشدار داده بود که واکنش نامتناسب رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، عامل تهدیدکننده و بی ثباتی در خاورمیانه و جهان است.

نخست وزیر اسپانیا همچنین موضوع تشکیل کشور مستقل فلسطین را در دیدار هفته گذشته خود از کشورهای اردن، عربستان و قطر مطرح کرد و به خبرنگاران گفت که اسپانیا، فلسطین را تا پایان ماه ژوئن (خرداد) به عنوان کشور به رسمیت می شناسد.

سانچس به قانونگذاران کشور خود گفت: جامعه بین المللی در صورتی که موجودیت فلسطین را به رسمیت نشناسد، کمکی به تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد کرد.

وی افزود: «پاسخ کاملا نامتناسب» (رژیم) اسرائیل باعث «زیر پا گذاشتن قوانین بشر دوستانه ای شده که چند دهه قدمت داشته و اسرائیل با این اقدام ثبات خاورمیانه و کل جهان را تهدید می کند».

«یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ جمعه گفت که اسلو برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است و افزود، «جدول زمانی نهایی» برای این تصمیم مشخص نشده است اما گفت که در هفته‌های آینده تلاش‌ها و هماهنگی‌ها با کشورهای دیگر برای رسمیت شناختن فلسطین «تشدید» خواهد شد.

سیمون هریس نخست وزیر جدید ایرلند نیز جمعه گفت کشورش به مرحله به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی بسیار نزدیک شده و مایل است این تصمیم را همگام با اسپانیا و سایر کشورهای همفکر اتخاذ کند.

اگرچه اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حمایت نکرده است، اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز کرده‌اند و تلاش هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات هولناک این رژیم آغاز کرده‌اند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم
  • نخست وزیر ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟