Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@20:12:16 GMT

۴.۵ میلیون تن گندم تحویل سیلوها شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۸۲۴۸

۴.۵ میلیون تن گندم تحویل سیلوها شد

ایران اکونومیست- معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از آغاز فصل برداشت تا ۱۴ تیرماه در مجموع چهار میلیون و ۵۲ هزار تن گندم به ارزش ۱۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تحویل سیلوها و انبارهای شرکت بازرگانی دولتی شده است.

به گزارش روز یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «جواد وفابخش» با بیان این که برداشت گندم از اواسط فروردین ماه جاری از استان های با اقلیم گرم آغاز و اکنون به طور عمده در اقلیم معتدل و سرد در حال انجام است، افزود: تاکنون نزدیک به ۴۵ درصد اراضی گندم برداشت شده و این عملیات تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ا اشاره به اینکه از این مقدار مبلغ ۹۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال (معادل ۸۷.۵ درصد) پرداخت شده است، اظهارداشت: مقدار خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین تاریخ ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی دانه روغنی کلزا، گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار تن دانه کلزا به ارزش ۱۰ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال تحویل شرکت بازرگانی دولتی شده است.

به گفته وفابخش تا ۱۸ خردادماه مبلغ هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال (معادل ۷۹ درصد بهاء محصول) پرداخت شده است.

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی در حد توان، با مسئول خرید تضمینی گندم و کلزا (وزارت صنعت و معدن و تجارت) همکاری کرده است.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای امسال سطحی بالغ بر ۴۰ هزار هکتار مبارزه کنترلی و پیشگیری بر علیه زنگ زرد و ۱۴۸ هزار هکتار مبارزه بر علیه آفت سن و ۲۶۱ هزار هکتار نیز مبارزه بر علیه علف‌های هرز در مزارع گندم انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جاوید عباسی اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، بارندگی و پیش بینی‌های قبلی مبنی بر شیوع بیماری‌های برگی خصوصاً زنگ زرد و افزایش تراکم آفت سن غلات، از ابتدای بهمن ماه سال گذشته عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت زا به صورت شبانه روزی توسط کارشناسان شبکه مراقبت در سطح مزارع گندم استان فارس انجام شده است.

وی اضافه کرد: عملیات پایش و مبارزه با عوامل خسارت زا در سطح مزارع گندم تا پایان خرداد ماه در فارس ادامه دارد. خوشبختانه با اقدامات به موقع تاکنون خساراتی ناشی از بیماری زنگ زرد در مناطق مستعد و شمالی استان فارس گزارش نشده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس، صدور اطلاعیه‌ها و ارائه دستورالعمل‌های فنی به کشاورزان، انجام مبارزه به موقع به صورت پیشگیری و کنترلی و همچنین همکاری کشاورزان خصوصاً در مناطق مستعد را از جمله اقدامات به موقع این سازمان برای کنترل بیماری زنگ زرد گندم و آفت سن غلات در فارس برشمرد. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توصیه کرد: کشاورزان استان فارسی می توانند با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و مدیران پهنه نسبت به سمپاشی مزارع خود بر علیه بیماری زنگ یا سن غلات اقدام کنند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی