Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس امور مالیاتی لنگرود، با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار مودی مالیاتی اشخاص حقیقی و ۴۰۰ مودی اشخاص حقوقی فعال در این شهرستان، گفت: به واسطه شیوع کرونا همه مودیان مالیاتی فرصت های دو ماهه یافتند تا کارهای مالیاتی خودشان را در موعد مقرر انجام دهند.

امیرارسلان قاسم نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان لنگرود ۱۵ هزار مودی مالیاتی اشخاص حقیقی و ۴۰۰ مودی اشخاص حقوقی فعال دارد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کار، اقتصاد و معیشت مردان مورد هجمه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستورالعمل سازمان امور مالیاتی مبنی بر تمدید مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی، افزود: از ابتدای امسال همه مودیان مالیاتی فرصت های دو ماهه یافتند تا کارهای مالیاتی خودشان را در موعد مقرر انجام دهند.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان لنگرود، با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقیقی از ۳۱ خردادماه به ۳۱ مردادماه تمدید شده است، خاطرنشان کرد: تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی و اجاره املاک نیز با تمدید دو ماهه از ۱۵ تیرماه به ۳۱ شهریورما موکول شد.

قاسم نژاد، با اشاره به تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار امسال از ۱۵ تیرماه به ۱۵ شهریورماه، خاطرنشان کرد: فرصت معاملات فصلی دوره چهارم سال ۹۸ نیز از ۱۵ اردیبهشت ماه به ۱۵ تیرماه و فرصت معاملات فصلی دوره اول امسال از ۱۵ مردادماه به ۱۵ مهرماه موکول شد.

وی از مودیان مالیاتی خواست از این فرصت تمدید شده برای تسلیم اظهارنامه خودشان استفاده کنند و گفت: مودیانی که در موعد مقرر تمدید شده اقدام به ارائه اظهارنامه نکنند، مشمول جرائم مالیاتی خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ماليات اظهارنامه مالیاتی کروناویروس تسلیم اظهارنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد

معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد (در راستای اجرای جزو ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳) را به وزارت خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس) گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.

این استثنا (کاهش حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد) به دارو و مواد اولیه تولید آن، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اطفال نیز تسری داده شده است.

منبع: ایرنا کد خبر 747000

دیگر خبرها

  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • شناسایی ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری