Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر عبدالرضا فاضل بعدازظهر یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طی دو هفته اخیر روند افزایش شیوع کرونا را در استان شاهد بودیم و این امر در شرق استان بیشتر اتفاق افتاد.

وی افزود: در اول خرداد هشت شهرستان سفید داشتیم اما اکنون علی آبادکتول، گرگان، آزادشهر و رامیان زرد بوده و بقیه قرمز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل تصریح کرد: ترند شهر گرگان به سمت قرمز شدن بوده و ممکن است در ۴۸ ساعت آینده قرمز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷۵ بیمار بستری به کرونا در استان بستری بوده که ۲۷۵ نفر آنها در گنبدکاووس تحت مراقبت هستند.

فاضل بیان کرد: به سمتی پیش می رویم که ازدحام بیماران باعث شده که کل تخت‌های بیمارستان مختص کرونا شود و این عمل در بیمارستان پیامبر اعظم و خاتم الانبیا(ص) گنبد کاووس صورت گرفته است.

وی با بیان این که رعایت نکات بهداشتی می‌تواند ورودی ها را به بیمارستان کم کند، ادامه داد: با رعایت نکات بهداشتی و عدم ورود به اماکن شلوغ و زدن ‌ماسک و شستشودی دست‌ها می توان جلوی شیوع کرونا را گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که نمی‌توانیم بیش از این اکسیژن ساز و تخت بیمارستانی اضافه کنیم، گفت: شرق استان یک میلیون جمعیت دارد و کل تخت های موجود در این منطقه کمتر از هزار و ۵۰۰ تخت است، بنابراین تخت های بیمارستانی بیش از این کشش بستری بیماران را ندارند.

فاضل با اشاره به این که می‌توان از ماسک های خانگی استفاده کرد، گفت: طبق آخرین بررسی‌ها زدن ماسک ۸۵ درصد از شیوع کرونا جلوگیری می کند.

وی با اشاره به ابتلای ۲۰۰ نفر از همکاران حوزه بهداشت و درمان استان گلستان، بیان کرد: این عدد براساس تست های انجام شده بوده و ممکن است خیلی ها هم مبتلا شده و تستی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: میانگین مرگ ناشی از کرونا در دو هفته اخیر هفت نفر بوده و روز گذشته استثناً ۱۵ مورد مرگ ناشی از کرونا در استان داشتیم.

فاضل با بیان این که اکثر بیماران مبتلا به کرونا بیش از ۵۰ سال سن دارند، اضافه کرد: کل استان قرمز است اما پروتکل کشوری براساس شهرستان است.

کد خبر 4966511

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد دهه کرامت بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجونی برای کنترل ویروس در بدن (فیلم) راهکار‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (موشن‌گرافی) آیا واکسن برای کرونا و ویروس های تنفسی کافی است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود