Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@18:51:37 GMT

آیا زیاد خوابیدن برای سلامتی ضرر دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۸۶۶۸

آیا زیاد خوابیدن برای سلامتی ضرر دارد؟

رویداد۲۴ زمان زیادی را در رختخواب می‌گذرانید؟ مراقب سلامتی خودتان باشید. استاندارد خواب مفید برای بزرگسالان هشت ساعت است. تحقیقات بنیاد ملی خواب نشان داده است که برای بزرگسالان بین ۱۸ تا ۶۴ سال، خواب هفت الی ۹ ساعت طبیعی است.

اگر برخی از ما عادت داریم که آخر هفته‌ها بیشتر بخوابیم، احتمالا مشکل زیادی متوجه ما نباشد اما اگر به طور مرتب بیش از ۹ ساعت می‌خوابیم، برای بررسی دقیق‌تر خودمان را آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که عادات خواب ما روی سلامت جسم و روح ما اثر می‌گذارد. خواب زیاد در مواردی موجب افسردگی می‌شود، خطر چاقی و دیابت را افزایش می‌دهد، بیماری قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد و ممکن است در باروری اختلال ایجاد کند.

اختلال در عملکرد مغز و سلامت روان
خواب نقش مهمی در مغز ایفا می‌کند. مغز زباله‌های ذهنی را پا می‌کند و انتقال‌دهنده‌های عصبی را متعادل می‌کند. در حالت خواب مغز ما پردازش می‌کند و خواب در سلامت روانی اثر دارد. عملکرد شناختی مغز در هفت ساعت در بهینه‌ترین حالت قرار دارد. خواب بیشتر یا کم‌تر از هفت ساعت روی عملکرد شناختی اثر منفی دارد.

دیابت
مطالعات نشان داده‌اند که خواب طولانی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. تحمل گلوکز به توانایی بدن در پردازش قندها اشاره دارد و اختلال در تحمل گلوکز موجب خطر ابتلا به دیابت نوع دو می‌شود.

چاقی
خواب بیش از حد یا خیلی کم می‌تواند وزن شما را تحت تأثیر قرار دهد. یک مطالعه جدید نشان داده است که افرادی که هر شب ۹ الی ده ساعت می‌خوابند، ۲۱ درصد بیشتر از افرادی که بین هفت الی هشت ساعت می‌خوابند، در یک دوره ۶ ساله چاق می‌شوند.

سردرد
برای افرادی که مستعد سردرد هستند، خواب طولانی می‌تواند موجب سردرد شود. محققان معتقدند که این امر به دلیل تأثیر بیش از حد بر انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز از جمله سروتونین است. افرادی که در طول روز بیش از حد می‌خوابند، ممکن است صبح خود را با سردرد شروع کنند.

افسردگی
اگرچه بی‌خوابی بیش از خواب زیاد با افسردگی همراه است، اما تقریبا ۱۵ درصد از افراد مبتلا به افسردگی، بیش از حد می‌خوابند. این اتفاق ممکن است به نوبه خود افسردگی آن‌ها را بدتر کند. خواب منظم برای بهبود افراد مبتلا به افسردگی اهمیت دارد. افرادی که مدت زمان خوابشان طولانی است، در مقایسه با افرادی که خواب متوسطی دارند، احتمال افسردگی مداوم و علائم اضطرابی بیشتری دارند.

بیماری قلبی
در مطالعه بهداشت پرستاران، نزدیک به ۷۲۰۰۰ زن حضور داشتند. تجزیه و تحلیل دقیق از داده‌های آن مطالعه نشان داد که زنانی که بین ۹ تا ۱۱ ساعت در شب می‌خوابند، ۳۸ درصد بیشتر از زنانی که هشت ساعت می‌خوابند، احتمال ابتلا به بیماری عروق قلبی دارند.

بیشترب خوانید: ساعت طلایی خواب شب چه زمانی است؟


مرگ و میر
مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که در شبانه‌روز ۹ ساعت می‌خوبند، نسبت به افرادی که در شبانه روز ۷ الی ۸ ساعت می‌خوابند، مرگ و میر قابل توجهی دارند. هیچ دلیل مشخصی برای این ارتباط مشخص نشده است. اما محققان دریافتند که افسردگی و وضعیت اقتصادی با خواب طولانی‌تر همراه است. این عوامل به همراه هم می‌تواند با مرگ و میر مرتبط باشد.

اختلال در باروری
یک مطالعه در مورد زنان کره‌ای نشان داده است که زنانی که هفت تا هشت ساعت می‌خوابند، بهترین شانس بارداری را دارند. نویسندگان این مطالعه می‌گویند که خواب خارج از محدوده طبیعی می‌تواند بر هورمون‌ها و چرخه‌های شبانه‌روزی بدن تأثیر بگذارد و باعث اختلال در بارداری شود.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت خوابیدن ساعت می خوابند نشان داده بیش از حد هشت ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که درمان اضطراب و افسردگی مراجعات اورژانس و بستری شدن در بیمارستان را در میان بیماران مبتلا به بیماری قلبی کاهش می‌دهد.

دکتر «فیلیپ بینکلی»، محقق ارشد و معاون اجرایی پزشکی داخلی در دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره گفت: «روان درمانی، داروهای کنترل کننده خلق و خو یا ترکیبی از این دو با کاهش ۷۵ درصدی بستری شدن در بیمارستان یا مراجعه به اورژانس همراه بود».

بینکلی در ادامه افزود: «اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به نارسایی قلبی شایع است و سلامت روان بر خطر ابتلاء به سایر مشکلات سلامتی تأثیر می‌گذارد.»

او گفت: «بیماری قلبی و اضطراب / افسردگی به گونه‌ای با هم تعامل دارند که هر کدام دیگری را ترویج می‌کنند.»

برای این مطالعه، محققان بیش از ۱۵۰۰ نفر را که به دلیل انسداد عروق یا نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، بررسی کردند. حدود ۹۲ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه قبل از بستری شدن در بیمارستان مبتلا به اضطراب و ۵۶ درصد مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده بودند.

حدود ۲۳ درصد از بیماران داروهای ضد افسردگی و روان درمانی، ۱۵ درصد به تنهایی روان درمانی، ۲۹ درصد به تنهایی داروهای ضد افسردگی و ۳۳ درصد هیچ درمانی برای سلامت روان دریافت نکردند.

این مطالعه نشان داد که ترکیب دارو و گفتار درمانی خطر بستری شدن در بیمارستان را ۶۸ تا ۷۵ درصد، خطر مراجعه به اورژانس را بین ۶۷ درصد تا ۷۴ درصد و خطر مرگ زودهنگام به هر دلیلی را ۶۵ درصد کاهش می‌دهد.

درمان به تنهایی خطر بستری شدن در بیمارستان را ۴۶٪ تا ۴۹٪ و مراجعه به اورژانس را ۴۸٪ تا ۵۳٪ کاهش می‌دهد، در حالی که داروها به تنهایی بستری شدن در بیمارستان را ۴۷٪ تا ۵۸٪ و مراجعه به اورژانس را ۴۱٪ تا ۴۹٪ کاهش می‌دهند.

به گفته بینکلی، اضطراب و افسردگی با فعال کردن سیستم عصبی جنگ یا گریز، باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود، که منجر به بیماری قلبی می‌شود.

کد خبر 6062492

دیگر خبرها

  • خستگی، خواب آلودگی و واژگونی علت اصلی تصادفات کرمان
  • یونیسف : خوابیدن در نوار غزه، مانند دراز کشیدن در تابوت است
  • یونیسف: خوابیدن در نوار غزه، مانند دراز کشیدن در تابوت است
  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی
  • عادت ها و سنت های مفید مردم ژاپن که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد